Allereerst heel erg bedankt voor alle reacties en goede (in ieder geval goed bedoelde) adviezen :)
Karel heel erg bedankt voor je aanbod, ik kom het boekje zeker een dezer dagen even ophalen. (momenteel even druk met 2 kleine kindjes en Sniklaas in het land). Het excel sheet heb ik ook ontvangen. Ik weet niet of ik er iets mee ga doen, maar ik zal het zeker eens goed bekijken. Zal er vast wel iets van opsteken!
Ik ben nu bezig in het boekje Administratie voor Startende Ondernemers. Daar zit ook een demo van Snelstart bij, die wil ik ook eens proberen. Het boekhoudprogramma waar ik nu mee aan het stoeien ben is ook nog maar een proefversie, dus ik zit nog nergens aan vast.
Verder ben ik best bereid een paar honderd euro uit te geven aan een boekhouder die mijn spullen nakijkt. Dat is het probleem niet. Ik vind het alleen erg moeilijk om voor een bepaalde boekhouder te kiezen. De adviezen en tarieven lopen zo ver uiteen dat ik geen idee heb wat reeel is. Daarnaast heb ik niet het idee dat er bepaalde eisen worden gesteld aan boekhouders en dat jan en alleman zich aan kan bieden als boekhouder. Of klopt dat niet?
Daarnaast blijf ik het boekhoudgedeelte gewoon een heel leuk onderdeel van het geheel vinden. Ik wil ook rustig aan beginnen met de winkel zodat ik eerst het (basis) boekhoudgedeelte onder de knie heb en ook snap hoe het allemaal in elkaar zit.
Ik zag op de site van Snelstart ook een aantal boekhouders staan die je boekhouding online na kunnen kijken. Iemand daar ervaring mee? Zou dat iets voor mij zijn...
(of ben ik nu weer aan het spammen :-[)