David Cools

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Jekerstraat 22, Den Helder, 1784DL, Nederland
  • Voornaam
    David
  • Achternaam
    Cools
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Cools Projectmanagement
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Mijn mening over innovatie
    Cools Projectmanagement staat voor maatschappelijk verantwoord ondernemen in de breedste zin van het woord. Cools Projectmanagement is van mening dat haar inzet waar en bij wie dan ook in brede zin en met een ruime opvatting moet bijdragen aan maatschappelijk te verantwoorden projecten, investeringen, ontwikkelingen of producten. Cools Projectmanagement is tevens van mening dat in de huidige samenleving respectvol en spaarzaam moet worden omgegaan met beschikbare middelen, materialen, personen en onze leefomgeving.

David Cools's trofeeën

  1. De genoemde bedragen zijn ook geen feit, maar meer een indicatie dat TS zijn bouwkosten te laag inschat. Daarnaast wordt de meeste budgettering door projectontwikkelaars en overheid gedaan voordat er een DO of zelfs maar een VO bekend is. In dat geval wordt er gewerkt met standaard m2 prijzen op basis van historische gegevens , zoals die o.a. te vinden in het bouwkostenkompas en nog veel meer en uitgebreidere databases. Die genoemde 1250,-- per m2 komt daar uit Vanuit mijn eigen ervaring denk ik dat die 1250,-- nog aan de krappe kant is. Daarnaast vind ik dat aan de exploitatie kant erg positief ingestoken wordt. Zoek professionele hulp als je dit echt wil doorzetten om eerst eens op basis van je idee wat exploitatie mogelijkheden door te rekenen, je zult niet de eerste zijn die zich helemaal verslikt. Sowieso zijn kdv's een aparte tak van sport, zowel de oprichting ervan (technische eisen) als de exploitatie.
  2. Voor een nieuwe locatie? Heb je vast een bouwvergunning aangevraagd toch? Dat is impliciet een verzoek om ontheffing. Als het goed is deelt de gemeente je netjes mede dat je aanvraag in strijd is met het bestemmingsplan en of zij bereid zijn medewerking te verlenen aan een ontheffing. Het verlenen van een ontheffing is voor de gemeente geen plicht, maar een beleidsvrijheid. Het verlenen van een ontheffing gaat gepaard met planologische procedures zoals omschreven in de Wet op de Ruimtelijke Ordening: het zogenaamde projectbesluit of wijzigingsplan. Hiervoor is een 'goede ruimtelijke onderbouwing' nodig, waarin gemotiveerd wordt op allerlei aspecten waarom de gevraagde ontheffing aanvaardbaar is. Soms stelt de gemeente die onderbouwing op, steeds vaker moet de aanvrager zo'n onderbouwing (laten) opstellen, o.a. mijn vakgebied ;-) Heb je geen bouwvergunning aangevraagd, maar wil je ontheffing voor bijvoorbeeld het in gebruik nemen van een bestaand pand waarvoor een andere bestemming geldt, dan kan je simpelweg de gemeente een briefje sturen waarin je aangeeft wat het nieuwe gebruik zal zijn en dat je verzoekt om voor dit gebruik ontheffing te krijgen van het bestemmingsplan. Ook hiervoor geldt weer dat een goede ruimtelijke onderbouwing noodzakelijk is. Ik hoop dat je er wat mee kan. Succes!
  3. De laatste jaren is er een groot grijs gebied ontstaan tussen het traditionele projectmanagement en het interimmanagement. Het verschil tussen project- en interimmanagement betrof feitelijk slechts de managementopdracht zoals Fred dat omschrijft. Tegenwoordig is niet meer nadrukkelijk het verschil te onderscheiden tussen die twee 'vakgebieden', het lijkt haast wel modern om iedere verandering of omslag in normale bedrijfsvoering ook als project te gaan definieren. Daartegenover lijken traditionele projectopdrachten steeds meer aspecten in zich te krijgen van (tijdelijk) lijnmanagement. Ik maak inmiddels geen verschil meer tussen beide vormen van management: het betreffen beide tijdelijke opdrachten waarbij vooraf overeengekomen resultaten moeten worden geboekt die binnen de normale bedrijfsvoering niet gerealiseerd kunnen worden. Voor het gemak sluit ik interim-management bij niet in kunnen of willen vullen even uit. De aanpak is i.m.o. feitelijk gelijk: je analyseert, definieert en voert uit binnen overeengekomen kaders en mandaten (kort door de bocht, ik weet het....) Het rare is dat ik vanuit mijn ervaring om me heen zie gebeuren dat interim-managers die voor hun marketing afhankelijk waren en zijn van intermediairs, langduriger thuis op de bank zitten en dat de zzp'ende projectmanagers van weleer, die van oudsher gewend zijn hun eigen marketing en opdrachten te regelen (veelal via netwerk, mond tot mond en via-via reclame) steeds vaker de plek invullen die voorheen opgevuld werden door de traditionele interim manager. De markt verandert momenteel razendsnel, ook als gevolg van de publieke discussie mbt de kosten van interim-managers (onnodig opgedreven door intermediairs) en ik zie dat daar slachtoffers beginnen te vallen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.