Miriam

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female
  • Voornaam
    Miriam
  • Achternaam
    Antonius
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    ITSwiDE
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Diemen
  • Branche
    Industrie & bouw

Miriam's trofeeën

  1. Bedankt allemaal! Alle info is natuurlijk welkom voor mij als ´groentje´ :)
  2. Ok, mee eens. Ik kom dit jaar niet meer aan de 1225 uur. Maar ik begrijp dus dat ik wel de betaalde BTW kan verrekenen bij mijn aangifte over 2008. Dit ondanks ik over 2008 geen inkomsten uit onderneming heb verworven maar uit arbeid (loondienst).
  3. Heheh..ja, dat weet ik dat ik de 1225 uur niet meer haal...:). Maar hartelijk bedankt voor je reactie...:)
  4. Hoi Karel, Ja, ik heb een BTW-nummer maar zal over 2008 geen inkomsten hebben en dus ook geen ontvangen BTW. Dat zal pas in 2009 gaat gebeuren. Voor startersaftrek kom ik dit jaar niet meer in aanmerking omdat ik het minimaal aantal gewerkte uren van 1225 niet meer kan halen. Ik zal dus op zijn vroegst pas per 1 januari opdrachten kunnen vervullen als ZZP'er. Echter, ik sta op het punt nu investeringskosten te maken die voor mij nu gunstiger zijn vanwege een korting van 250 euro die alleen nu geldt. Mijn vraag is dus of ik de BTW die ik hierover moet betalen ook kan verrekenen met betaalde BTW in 2009 of een andere constructie waarbij ik wel gebruik kan maken van BTW-aftrek. Het lijkt mij dat als ik geen inkomen uit onderneming heb dit jaar ik voor dit jaar ook geen BTW over investeringskosten kan verrekenen of zie ik dat verkeerd? Thanks again. Miriam
  5. Hallo allemaal, Ik ben nieuw in ZZP-land en heb me sinds begin november ingeschreven bij de KvK. Omdat ik voor dit jaar niet meer in aanmerking kom voor de startersaftrek vraag ik mij of ik de BTW over investeringskosten die ik betaal in 2008 in en over 2009 mag aftrekken? Wie kan mij helpen? Alvast bedankt. Miriam
  6. Allen, Ik zal ook privé veel gebruikmaken van de auto...en idd...ik moet lachen om het ´uit het zicht houden van de auto´. Daar kan ik mij helemaal in vinden. Inderdaad is representativiteit voor mij wel belangrijk. Ik zit trouwens in de ICT. Ook klopt het dat je meestal niet voor de deur bij de klant kan parkeren (zeker in de Randstad niet) maar moet er eerlijk gezegd niet aan denken gezien te worden in een roestbak. Vind ik gewoonweg niet professioneel...ook al zegt dat weinig over je capaciteiten maar tja....de klant hoeft toch niet te weten dat je net begint.....Ik denk dat ik gewoon de offerte moet afwachten. Ook hoorde ik van iemand dat als ik lease, de auto niet van mij is en dat dat niet gunstig zou zijn....?
  7. Hoi Joost, Ik zal even zoeken. De verzekering was optioneel bij het leasen als onderdeel van het leasebedrag. Premie wordt dus opgeteld bij het leasebedrag. Verzekering is dus gelijktijdig met leasecontract afgesloten. Nee, toen was nog niet bekend dat ik als zelfstandige zou starten. Ik hoop dat je hier iets mee kan.....alvast bedankt. Gr, Miriam
  8. Ik ben momenteel nog in loondienst en heb een leaseauto, 4-jarig contract waarvan er per 1 februari nog 1 jaar resteert. Nu ga ik per 1 januari of 1 februari freelancen (eenmanszaak). Ik heb een verzekering voor vroegtijd inleveren van de leaseauto afgesloten. Wat is voor mij gunstiger? De lease-auto het laatste jaar leasen op naam van mijn bedrijf en na een jaar overkopen of een occassion kopen (niet representatief-heb geen beginkapitaal) en een representatieve auto kopen als ik eenmaal lekker draai? Voorts weet ik ook niet wat gunstiger is: auto op naam van de zaak of privé? Ik zal de auto zowel privé en zakelijk gebruiken en ik verwacht niet al te veel zakelijk kimoters te gaan rijden. Wie kan mijn vragen beantwoorden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.