Ga naar inhoud

webdesign

Junior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Leuk zeg ga het eens uittesten met een zending naar Belgie :)
  2. Ga ik even in de gaten houden dit topic...
  3. Ik kwam eigenlijk op dit board terecht om antwoord te zoeken op een vraag. Ik ben namelijk een maandje geleden gestart met het aanbieden van woestijnrat benodigdheden op het internet. Ook kit ik al jaren glazen bakken met glazen plateaus er in, maar tot nog toe gewoon voor de lol en maar enkele per jaar. Nu bleek er toch best wel veel vraag naar te zijn, omdat eigenlijk iedereen die op zoek is naar informatie over een woestijnrat of de aanschaf bij ons terecht komt. Dus sinds dit product in de webshop staat en mensen naar lievelust kunnen samen stellen en bestellen is er nog meer vraag na. Maar nu voor het eerst de vraag, we wonen niet in de buurt dus kunnen het niet ophalen, maar willen wel graag bij jullie bestellen. Dus nu ben ik eigenlijk op zoek naar een koeriersbedrijf welke bakken van glas (variërend van 60cm tot 1 meter) kan bezorgen. Het is natuurlijk behoorlijk breekbaar, ook al gebruiken we dik glas.. het blijft gewoon glas. Dus vandaar mijn vraag. Iemand een idee? Dan de volgende vraag, bij het doorspitten van de topics kwam ik op de site van Myshipper terecht en zie ik dat de prijs voor zendingen naar Belgie 9,90 zijn! Nu heb ik al aardig wat afhakers gehad van mensen die gewoon benodigdheden (pakketten die gemak onder de 10, en ook dus onder de 30 kilo blijven) wilden bestellen, maar de verzendkosten zo duur waren (rond de 20,00) bij de standaard bedrijven. En nu lees ik dus bij Myshipper 9,90. Nu mijn vraag, ik las dat ze het dan gewoon groot en goedkoop inkopen, maar hoe serieus of hoe echt is dit bedrag? Komen daar niet allemaal kosten bij?
  4. Uh ik heb toch gezegd dat ik alles bijhou, alleen dus de gegevens nog niet welke ik per post van de bank ontvang. Maar die heb ik dan ook nog nooit ontvangen. Je hoeft niet perse alles in boekhoudprogramma bij te houden. Als je het maar bijhoudt en dat doe ik.
  5. Ik heb een webshop, erg kleinschalig, maar uiteraard word ik wel beschouwd als ondernemer. Nu heb ik een factuur uitgeschreven van een bepaald bedrag en de klant heeft ruim 12 euro teveel overgemaakt. Ze meende dat dat bedrag juist was. Nu hou ik de administratie kleinschalig bij. Alle inkoopfacturen en verkoopfacturen worden uitgeprint, en verkoop wordt ook digitaal bewaard (inkoop heb ik niet digitaal want krijg deze altijd uitgeprint en al). Ik hou een omzet sheet bij met hierbij de omzet, de 19% btw en de 6% btw. En 1 voor de voorbelasting, waar dus per inkoopfactuur het totaalbedrag en de btw wordt vermeld. Verder natuurlijk een kasboek omdat er ook veel contant gaat. Ook heb ik een bankrekening gekoppeld aan het bedrijf, waar ook zo nu en dan wat op of af gaat, puur alleen wat te maken heeft met dit bedrijf. Als ik hiervan het afschrift krijg (op papier) is dit voldoende? Hier zal dan dus ook op staan dat de klant xx bedrag overmaakt, en ik xx bedrag weer terugboek. Moet ik dit nu nog verder ergens noteren? Of moet ik ook nog meer digitaal online gaan bijhouden qua bankafschrift oid? Met mijn andere bedrijf houd ik alles bij in een boekhoudprogramma (dus ook de afschriften worden daar ingevoerd), maar dat gaan dan ook om grotere klussen/bedragen en een kleinere frequentie van facturen. Dus daar alle inkoop en verkoop facturen inboeken is niet veel werk en de klanten toevoegen ook niet omdat er niet elke dag nieuwe klanten bij komen. Met de webshop zag ik een boekhoud programma niet zitten om dagelijks een geheel nieuwe klant aan te maken, de verkopen weer in te voeren enz. Dan ben je nog langer bezig met de administratie dan de hele afwikkeling van de bestelling.
  6. Bedankt voor de reactie's, dan zijn mijn vragen beantwoord naar volle tevredenheid ;D
  7. Ik gebruik geen standaard webshop software, ik ontwikkel dit zelf. En het lijkt mij handiger om factuurnummers en ordernummers hetzelfde te houden, daarom heb ik het ook zo ontwikkeld. Ik kan het wel eenvoudig ombouwen, maar ik zal eerst zelf moeten ervaren of het werkt of niet voor je zo'n beslissing neemt :)
  8. Als je een creditnota maakt moet deze natuurlijk opvolgend zijn aan je laatste factuurnummer. Als je laatste factuurnummer 2010001 is dan wordt de creditnota 2010002. Maar meestal zitter er andere facturen tussen dus dan in de oorspronkelijke factuur 2010001 en de creditfactuur bijvoorbeerld 2010025. Net als Jasper Coolen komen bij ons ook buiten de webshop om bestellingen binnen en dan loopt het meteen spaak als je alleen de webshopnummers aanhoudt. Op die manier heeft het alsnog geen zin om met creditnota's te gaan werken, want dan zal ik alsnog met het probleem komen dat order en factuurnummer niet gelijk aan elkaar zijn. De creditnota ga ik niet bij de facturen plaatsen. Anders zou ik nu ordernummer 9 hebben gehad, factuurnummer 9, en inmiddels zijn er alweer 2 bestellingen binnen, dus zou als ik nu te horen krijg dat ordernummer 9 niet serieus is geweest, creditnota 12 zijn. Dan is de volgende bestelling die wordt geplaatst ordernummer 12, maar factuurnummer 13. Dan ben ik dus even ver heen. Ik zal dus de creditnota gewoon apart in een reeks zetten, en gewoon weer starten bij 1, en deze aan factuur 9 nieten. Ik krijg buiten de webshop om geen bestellingen, dit gaat puur en alleen via de webshop. Andere activiteiten heeft dit bedrijf niet, mijn andere bedrijf wel, maar dat is dan ook een ander btw nummer + bedrijfsactiviteiten.
  9. Dat zal uiteindelijk inderdaad gaan uitwijzen... Vooralsnog lijkt het goed te kunnen gaan lopen en lijkt het zo het eenvoudigst. Als er een retour komt, of iets wordt geannuleerd dan boeken we dus inderdaad een creditnota. (zou graag nog horen hoe deze te noemen, 1 of gewoon gelijk aan factuurnummer, en of het voldoet om deze dus uit te schrijven, te mailen aan de klant, en bij de originele factuur te plaatsen?)
  10. Ik heb nog niet te maken gehad met een creditnota en wist ook niet wat dit inhield. Na ff gegoogled te hebben weet ik meer. Mijn redenatie was zo: Bestelling 9 is alleen geplaatst, maar levering vind nooit plaats. Bestelling 9 wordt nooit factuur 9. Dus dan kun je of bestelling 9 'wegmoffelen' alsof deze nooit bestaan heeft, en dus geen factuur maken, maar dan zou bestelling 10 die wordt geplaatst (het database systeem telt immers gewoon door) factuurnummer 9 krijgen. Dat ongelijk lopen vond ik erg onlogisch ook naar de klant toe, dan is er bestel/order nummer, factuurnummer én klant nummer. Dus ik dacht, dan maar overslaan. Maar er mag dus geen gat zijn. Nu begrijp ik dus dat er een creditnota wordt opgesteld. Hoe gaat dit precies? Ik maak officieel die factuur nummer 9 aan. Over enkele dagen is de betaling nog niet binnen, en schijnt het dus een niet serieuze klant te zijn, en moet er dus een creditnota worden opgesteld. Voorbeelden heb ik online gezien, ziet er eenvoudig uit. Deze noem ik creditnota 9, of credit nota 1, en die niet ik gewoon aan factuur 9 vast?
  11. Gelukkig werk ik alleen met particulieren en nimmer met bedrijven. Scheelt weer niet kloppende gegevens bij de klant :) Ik ga het dus als niet inbaar boeken, tnx!
  12. Ik denk dat niet inbaar dan de beste optie is. Als ik namelijk een dagje weg ben en 's avonds kom ik terug en heb ik bijvoorbeeld 3 bestellingen, en ze maken alle 3 over en komen dus niet afhalen dan maken ze deze over op het bestellingsnummer. Ik kan dus niet achteraf een correctie gaan invoeren, wat overigens ook heel onprofessioneel overkomt. En ik denk dat het heel onlogisch wordt als bestel en factuur nummer niet gelijk blijven. Ik hoop namelijk dat dit soort 'fratsen' minimaal blijven, dus dan zou factuurnummer en bestel nummer altijd maar een beetje verschillen. Wordt het mij te onlogisch van :)
  13. En als ik m gewoon oversla? Dus nooit een factuurnummer 9 aanmaken?
  14. Oké. Ja ik dacht, bij het opstarten van de webshop, een bestellingsnummer is dus ook meteen het factuurnummer. Dus degene die net bestelling 10 heeft geplaatst maakt het geld dan ook over onder bestelling 10 of factuur 10. En als er nu iemand opnieuw besteld heeft die bestelling 11 en factuur 11. Kan ik 9 er niet tussen weglaten of laten vervallen?

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.