Jump to content

Pelle

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    Financiën / administ
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Nou het gaat erom of aanmelden bij de belastingdienst als startende onderneming ( voor niet ingeschreven in handelsregister) en via deze weg de belastingen betalen of via de IB aangifte inkomen uit overige werkzaamheden. De laatste mogelijkheid lijkt mij eenvoudiger?
  2. Goedemiddag, Ik heb inmiddels goedkeuring van het Regiokantoor waarin hij bevestigd dat dit geen dienstverband is. Nu vraagt mijn administrateur zich alleen of wat het verschil is tussen het opgeven van zijn inkosten bij "inkomsten bij overige werkzaamheden" of aanmelden bij de belastingdienst (kleine ondernemingsregeling )? gr, Pelle
  3. Beste Ronald, Ik ben inderdaad de opdrachtgever, maar ik wel een situatie die voor zowel mij als de persoon die ik inhuur goed is en waar niemand later nog problemen cq naheffingen over krijgt. gr, Pelle
  4. Beste Maartje, Bedankt voor je reactie en uitleg. Als mijn kennis dit zo gaat regelen kan ik dan in de toekomst niet worden aangesproken voor een eventueel mogelijk dienstverband? Moet ik hiervoor nog documenten bewaren in mijn administratie? gr,P.Huisman
  5. Beste Joost, bedankt voor je verwijzing; Er is dan sprake van een kleineondernemingsregeling. Een voorwaarde om dit toe te passen is ; U hebt een eenmanszaak Echter kun je in dit geval stellen dat hij een eenmanszaak heeft? gr, Pelle
  6. Beste Joost, Bedankt voor je reactie. Echter hoe regelt hij formeel de ontheffing van administratieve lasten, moet dit worden aangevraagd bij de belastingdienst? Hij heeft echter geen KVK inschrijving is dit dan wel noodzakelijk? gr, Pelle
  7. Hallo, Ik heb een vraag over het volgende; Ik heb een eenmanszaak , ik heb een kennis gevraagd te helpen met mijn administratie. Hij heeft aangegeven hier per maand ongeveer 4 uur mee bezig te zijn en vraagt hiervoor € 150,- . Ik stuur hem al mijn facturen, bankafschriften etc en hij voert de werkzaamheden uit en deelt zijn tijd zelf hiervoor in. Hij wil hiervoor een urenopgaaf doen met zijn tarief en hij geeft dit op bij zijn inkomstenbelasting aangifte bij inkomen uit overige werkzaamheden. Ik vul het IB-47 formulier in. Is zo alles fiscaal afgedicht? Niet dat ik later toch nog aangesproken wordt over het feit dat dit een dienstverband was en dat ik hierover alsnog premies/loonheffing had moeten inhouden. Ik verneem graag of ik dit zo kan doen. Mvg, P.Husman
  8. Hallo, Ik vraag me af onder welke kosten groep ik "betaalde commisies" (op basis van % betaalde omzet) en "mutatie dubieuze debiteuren" ik moet rubriceren. Onder verkoopkosten? Ik hoor graag suggesties!
  9. het betreft het bedrag dat is betaald boven de intrinsieke waarde van de aandelen. gr, Pelle
  10. hallo, even een kort vraagje; waar in de VPB aangifte geef ik aan dat de afschrijvingskosten op goodwill niet fiscaal aftrekbaar zijn? gewoon bij bij het kopje niet-aftrekbare kosten?
  11. ja klopt maar het gaat mij er even om waar ik de korting het beste kan rubriceren? Als buitengewone last? onder financieringskosten of als negatieve omzet?
  12. Hallo, De belastingdienst brengt in geval van late betaling meerdere bedrag in rekening; verzuimboete, kosten aanmaning, kosten van betekening, kosten van beslaglegging. Kan ik deze kosten op een grootboek rekening boeken? Bijv. kosten belastingdienst? En waar kan ik deze het beste rubriceren? Onder de algemene kosten of of onder financieringskosten of bijzondere lasten?
  13. Hallo, Met een van onze klanten hebben wij onlangs een afspraak gemaakt dat als zij binnen 12 dagen betalen, zij een betalingskorting krijgen van 2% Nu vraag ik mij af waar ik dit bedrag moet rubriceren in mijn winst & verlies rekening? Als buitengewone last? onder financieringskosten of als negatieve omzet?
  14. Mag ik de BTW terugvorderen voor brandstof van mijn zakelijke auto welke ik gepind heb vanaf mijn zakelijke rekening echter de kassabon(en) ben ik kwijt?
  15. Ik wil een crediteurenlijst gaan opschonen, door oude posten eraf te halen van bedrijven. Moet ik de kosten rekening tegenboeken of kan de hele bulk op buitengewone lasten, en de btw moet zeker wel terugbetaald worden?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept