Een vriend/zakenpartner en ik zouden een website willen maken die niet meteen commercieel is, maar waarvan wij denken dat er wel aandacht voor komt en uiteindelijk ook kan leiden tot innovatie:
Website voor consumenten waarop ze ideeën en vragen over producten kunnen uiten, die via websites en hotlines van bedrijven nooit beantwoord zullen worden, maar op deze website wel, omdat fabrikanten er niet onder uit kunnen wanneer een aantal bedrijven deelnemen omdat die concurrentievoordeel en mogelijke productinnovatie in dit initatief zien:
Voorbeeld: Die prut in dat flesje (bijv. Knorr Vie), is dat niet gewoon een rest product en waarom is het dan zo duur als u het anders weggooide of verkocht als varkensvoer... En: Klopt het als uw product over datum is e.d. het ergens anders in de wereld weer opduikt of gewoon terug komt met een nieuwe datum. (Denk aan ingeblikte voeding zoals bijv vis e.d.)
Mogelijke toepassingen: Nieuwsbrieven met interviews van topmannen, op bepaalde tijden kunnen chatten met fabrikanten, links naar websites van fabrikanten en tv-programma's, verslagen van bedrijfsexcursies, en meer... Mogelijke samenwerking: TV-programma's, universiteit, consumentenbond, e.d.
Kortom, een website voor kritische consumenten die iets willen weten van of vertellen aan een fabrikant. Fabrikanten stellen zich open op omwille van concurrentievoordeel en/of productinnovatie.
Mijn vragen: wat denken jullie van bovenstaande? stel dat de website met een paar goede voorbeelden populair wordt, zouden bedrijven dan geneigd zijn om mee te doen? Zijn TV-Programma's e.d. bereid om samen te werken?