gerardvanbeijeren

Junior
  • Aantal berichten

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Roden

gerardvanbeijeren's trofeeën

  1. Het gaat niet van een koor uit, dus er zijn geen koorleden, alleen deelnemers, en daar heb ik geen lijst van...
  2. In ieder geval, kan doorgaans ook betekenen dat er iets meer tegover staat... Maar bedankt voor je desinteresse, ahum
  3. Hallo allemaal, Ik ben lichtelijk in paniek, ik heb een workshop "Koor in Bedrijf" voorbereid voor komende vrijdag. De bedoeling is dat organisatoren van amateurkoormuziek hun eigen workshops voorbereiden voor bedrijven. Nu had ik iemand uit het bedrijfsleven gevraagd om kritisch mee te denken over wat je met muziek allemaal kan doen in een bedrijf, maar die heeft zich onverwacht teruggetrokken. Is er iemand, liefst een manager met meer dan 20 werknemers (minder mag ook), die geinteresseerd is in aestetisch leiderschap die vragen van 3 groepen van circa 15 deelnemers wil beantwoorden over een mogelijke kruisbestuiving tussen muziek en bedrijf. Je hoeft geen kennis van muziek te hebben en je mag vooral kritisch zijn. Enige interesse is wel handig ;) De workshops zijn komende vrijdag 27 maart en de dag duurt van 10-17 in het centrum van Utrecht. De dag wordt georganiseerd door Kunstfactor (overkoepelend orgaan voor de amateurkunsten). Het thema van de dag is "Ondernemend organiseren in de koormuziek". Ook voor niet-musici erg interessant! Reiskosten worden in ieder geval vergoed! Graag reageren voor vrijdag, maar dat is logisch :P
  4. Ik ben zelf ook bezig met het bedenken van dergelijke workshops, heb ze nog niet gedaan. Ik richt me op klassieke muziek. Daar heb ik ook onderzoek naar gedaan voor mijn studie KCM in Groningen. Ben overigens nog niet afgestudeerd. Misschien kunnen we ergens samenwerken? ik ken veel musici die bereid zouden zijn mee te doen. Kijk ff op mijn website, onder projecten > http://www.bbh-projects.com/index.php?content=dynamic&id=32&display=3
  5. Een vriend/zakenpartner en ik zouden een website willen maken die niet meteen commercieel is, maar waarvan wij denken dat er wel aandacht voor komt en uiteindelijk ook kan leiden tot innovatie: Website voor consumenten waarop ze ideeën en vragen over producten kunnen uiten, die via websites en hotlines van bedrijven nooit beantwoord zullen worden, maar op deze website wel, omdat fabrikanten er niet onder uit kunnen wanneer een aantal bedrijven deelnemen omdat die concurrentievoordeel en mogelijke productinnovatie in dit initatief zien: Voorbeeld: Die prut in dat flesje (bijv. Knorr Vie), is dat niet gewoon een rest product en waarom is het dan zo duur als u het anders weggooide of verkocht als varkensvoer... En: Klopt het als uw product over datum is e.d. het ergens anders in de wereld weer opduikt of gewoon terug komt met een nieuwe datum. (Denk aan ingeblikte voeding zoals bijv vis e.d.) Mogelijke toepassingen: Nieuwsbrieven met interviews van topmannen, op bepaalde tijden kunnen chatten met fabrikanten, links naar websites van fabrikanten en tv-programma's, verslagen van bedrijfsexcursies, en meer... Mogelijke samenwerking: TV-programma's, universiteit, consumentenbond, e.d. Kortom, een website voor kritische consumenten die iets willen weten van of vertellen aan een fabrikant. Fabrikanten stellen zich open op omwille van concurrentievoordeel en/of productinnovatie. Mijn vragen: wat denken jullie van bovenstaande? stel dat de website met een paar goede voorbeelden populair wordt, zouden bedrijven dan geneigd zijn om mee te doen? Zijn TV-Programma's e.d. bereid om samen te werken?
  6. Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties! We waren best verrast door alle doordachte kritieken en links naar vergelijkbare initiatieven. We hebben alles bekeken en naar aanleiding hiervan iets anders bedacht dat niet meteen commercieel is, maar waarvan wij denken dat er wel aandacht voor komt en uiteindelijk ook kan leiden tot innovatie: Website voor consumenten waarop ze ideeën en vragen over producten kunnen uiten, die via websites en hotlines van bedrijven nooit beantwoord zullen worden, maar op deze website wel, omdat fabrikanten er niet onder uit kunnen wanneer een aantal bedrijven deelnemen omdat die concurrentievoordeel en mogelijke productinnovatie in dit initatief zien: Voorbeeld: Die prut in dat flesje (bijv. Knorr Vie), is dat niet gewoon een rest product en waarom is het dan zo duur als u het anders weggooide of verkocht als varkensvoer... En: Klopt het als uw product over datum is e.d. het ergens anders in de wereld weer opduikt of gewoon terug komt met een nieuwe datum. (Denk aan ingeblikte voeding zoals bijv vis e.d.) Mogelijke toepassingen: Nieuwsbrieven met interviews van topmannen, op bepaalde tijden kunnen chatten met fabrikanten, links naar websites van fabrikanten en tv-programma's, verslagen van bedrijfsexcursies, en meer... Mogelijke samenwerking: TV-programma's, universiteit, consumentenbond, e.d. Kortom, een website voor kritische consumenten die iets willen weten van of vertellen aan een fabrikant. Fabrikanten stellen zich open op omwille van concurrentievoordeel en/of productinnovatie. Mijn vraag: wat denken jullie dan?
  7. De moeite waard is een mooie verwoording! zit jij in die praktijk dan? Misschien kun je er iets meer over vertellen? Bijzondere naam trouwens, Desmond Dekker , die jamaicaanse zanger is in 2006 overleden, dus je hebt een beroemde naamgenoot, maar je ketn hem vast al (...)
  8. En als je de uitvinders uitdaagt om de inleiding zó te schrijven dat het net genoeg van het idee prijsgeeft om interesse te wekken? Daarbij kun je een beloningsmechanisme bedenken voor uitvinders, zodat men ideeën graag op een dergelijke site zet...?
  9. Het idee is dat je een inleiding op het idee krijgt en de volledige uitleg pas nadat een bedrijf heeft gezegd dat die geinteresseerd is, ideeën kun je vastleggen op bijvoorbeeld de website iDepot, is niet zo duur...
  10. Beste mensen, Met een vriend/zakenpartner heb ik een idee voor een website, maar we weten niet echt of daar behoefte aan is, daarom aan jullie de vraag om commentaar op onderstaande. Bedrijven zijn constant bezig met innoveren, octrooien worden aan de lopende band aangevraagd. In Nederland zijn veel uitvinders met soms slechte, maar vaak ook goede ideeën die de bedrijven niet bereiken. Als je nu een website maakt waarop uitvinders en bedrijven elkaar treffen, een database met ideeën zeg maar, dan komt de uitvinder met advies en misschien wel verkoop een heel eind verder en kunnen bedrijven nog meer innoveren. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.