Fred Jansen

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Peter
  • Achternaam
    Neijts

Fred Jansen's trofeeën

  1. Even meegelezen en nu een vraag: Wanneer een gedeelte van de factuur bestemd is voor particulier gebruik (een laptop) en de rest voor de zaak (2 monitoren). Mag dat dan samen op één bon in de administratie. In dit voorbeeld krijg ik namelijk meer korting bij de leverancier wanneer ik meer besteed. Ik profiteer hier dan ook zakelijk van.
  2. Eh...daar ben ik dan wel benieuwd naar. Bij het stellen van mijn vraag, heb ik gemakshalve niet verteld, dat mijn werk voor een deel uit design en opmaak bestaat. Hiervoor is "wel wat nodig". Wellicht dat je een suggesties hebt(?) of een leuk adres kent
  3. Beste higherlevel-ers Voor mijn bedrijf maak ik nu gebruik van een prive pc. Deze wil ik inbrengen en volledig zakelijk gaan gebruiken. De pc is inmiddels 5 jaar oud, maar zeker nog goed genoeg. Met een lichte upgrade (waaronder een grotere harde schijf, geheugen en nieuwe processor) denk ik nog een paar jaar verder te kunnen. Mijn inschatting is dat de upgrade zeker onder de €450,- blijft. Mijn stelling is dan ook dat dit directe kosten zijn en dit niet hoef aan te merken als investering. Wat ik me afvraag of andere hier ook ervaring mee hebben en hoe ik e.e.a belastingtechnisch / administratief het goed kan regelen. Klopt mijn stelling überhaupt wel. Alvast bedankt voor de reactie(s)
  4. Hoi Joost, Bedankt voor je reactie. Mijn vraag gaat eigenlijk over het terugvorderen van BTW. Is het bedrag van 95 volledig terug te vorderen, of moet je daar ook rekening houden met dat in principe niet van plan bent om BTW af te dragen (ivm KOR) ?
  5. Fred Jansen

    BTW

    Na enig zoeken niet kunnen vinden, dus toch maar een post geopend met de volgende vraag Hypothese: Wanneer mijn inkomsten dit jaar nog beperkt zijn (stel 1000 excl btw), val ik nog binnen de KOR en hoef ik geen BTW af te dragen. Ik hou dus EUR 190 extra over. Nu doe ik in ditzelfde jaar diverse uitgaven, waaronder EUR 500 (excl btw) voor een computer. Hierover ben ik natuurlijk wel btw (EUR 95) verschuldigt aan de verkoper. Hoe geschied nu de aangifte voor de BTW? Is het bedrag voor de computer terug te vorderen, of moet dit eerst worden afgetrokken van de inkomsten? Alvast bedankt voor jullie reactie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.