jelena

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

jelena's trofeeën

  1. Besten, Graag wil ik u allen bedanken,ik heb er natuurlijk heel veel aangehad. Met trots kan ik u ook laten weten dat met onze bedrijf heel goed gaat en dat we ook veel meer klanten hebben(gelukkig) En wij met zijn tweeen zitten nu vol. Oke,nu is het volgende waar ik wel antwoorden op gezocht heb maar moeilijk kan vinden. Als u mij ook hierover zou willen helpen zou ik het zeer op prijs stellen. Over een week moeten wij personeel aannemen,en nu is het zo,,dat ik aangezien die klant waarvoor wij dus iemand aan moeten nemen omdat wij echt vol zitten,seizoensgebonden is en alleen op oproepkracht personeel nodig hebben,en wij dat niet zomaar zelf kunnen vinden(dus de payroller n.v.t. is) wij dus nu als enige optie zien om een uitzendkracht aan te nemen,heb ik het volgende gerekend,,zoals ook offertes ontvangen van uitzendbureaus(studenten) Dit zegt de uitzendbureau Het uitzendtarief dat wij hanteren voor de functie van schoonmaker per gewerkt uur komt neer op factor 2.25 op basis van het bruto uurloon. Als we uitgaan van een bruto uurloon van bijvoorbeeld € 4.00 dan komt het totaal bedrag uit op € 9.00 per gewerkt uur. oke, en wij krijgen van de klant 19 ex btw per uur. Wat moet ik hiervan afhalen vooor de belasting? Dus aan uitzendbureau en verder? wat moet ik nog daarnaast betalen en wat is uiteindelijk onze verdiensten aan deze uitzendkracht? Nogmaals alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Jelena
  2. Beste Renep Ja idd vond het ook raar,maarja ik weet er niet zoveel van,ben hier nog nieuw in,ze hebben wel voorgesteld om elke dag bonnen te maken met gewerkte uren en dan zullen ze die vervolgens elke dag tekenen,en verder heb ik ook een email van hun ontvangen met erin de afspraken die we mondelings gemaakt hebben,zoals uurtarief etc. Groet,Jelena
  3. Hallo iedereen Ik wil jullie allemaal nogmaals bedanken voor jullie hulp,,heb er heel veel aangehad. Nu heb ik nog alleen dit... Vanaf dinsdag beginnen we bij onze klant te werken,,maar de klant zei dat ze niet aan contracten doen,,dat ze 1 week vantevoren aan zullen geven de uren voor de volgende week,, en contracten doen ze niet aan,,,kan dat? mag dat wel? mogen we zo werken bij iemand als VOF? Oke en mijn 2 vraag is, omdat ik zelf namelijk boekhouden zal doen vraag ik met dit..af Stel voor,... we hebben in totaal 30 uur gewerkt in 1 week... 17,00 per uur, dus dat is 15 uur voor mij en 15 uur voor mijn collega Nou heb ik dit zo in mijn gedachten,,want ik moet natuurlijk ook zogenaam salaris aan ons overmaken. per persoon: 17x15=255 + 19% btw = 303,45 - 19% = 245,- -33% = 164,68 -15,- kosten= 150,- Kan ik dus 150,- overmaken als salaris zonder strax te moeten denken of ik een of andere rekening van belasting krijg om te betalen die ik hier niet in min heb gezet. Dit is uigaande per week. Kan ik dit zo aanhouden?? of moet ik nog meer in min zetten of juist minder. Verder hebben we op het moment geen kosten die we meer dan 15,- per week moeten betalen,,alle middelen zijn voorlopig gekocht. Nou ik hoor het graag van jullie. Met vriendelijke groeten, Jelena
  4. Besten Allen. Zo is de situatie nu in deze geval.. Die klant heb ik binnen,echter ik was niet helemaal bewust voor die afspraak die ik met de klant had, hoe groot de organisatie is en dus hebben ze best wel veel uren nodig aan schoonmaak personeel. Nu zit het zo, in plaats van dat ik personeel in dienst meteen neem heb ik mijn eenmanszaak vandaag veranderd in V.O.F met een hele goede vriend van mij. Zo kunnen we ook de meer uren maken,zonder personeel,,dat hebben we ook zo met onze klant afgesproken,dus klant neemt ons allebei in dienst , wel is het zo hebben ze alsnog in de tijd dat we daar werken meer manuren nodig,dan gaan we inderdaad een werknemer in dienst nemen. Maar dat is voorlopig niet van toepassing. Echter heb ik wel weer 1 vraag hierover,want kon het daadwerkelijk nergens info vinden erover. Hoe zit het nu met kinderopvang toeslag? Ik ben een alleenstaande ouder met 2 kindjes. Kunt u mij hierover wat meer uitleg geven wat betreft kinderopvangtoeslag en V.O.F ?? Nogmaals bedankt. M vr gr Jelena
  5. Besten, Allemaal bedankt,voornamelijk Fred met uw berekening,nou weet ik ongeveer hoe en wat. Met die netto loon,,vind ik voor mij goed,,als er maar werk is,,en ik hoef niet veel winst te gaan maken of zo. Alleen nu zit ik er met deze vraag :-[ Voor deze netto loon die ik overhoud als ik bv 17,00 euro per uur vraag is voor mij wel genoeg,maar stel voor dat ik iemand in dienst wil nemen, volgens mijn berekening uitgaande wat jullie mij hebben uitgelegd,dan kan ik nooit deze tarief op zetten,om beetje winst te kunnen maken zou ik dan tussen 22-25,- per uur moeten gaan, of zie ik dat verkeerd? M vr gr Jelena
  6. Besten, Dit is namelijk mijn verhaal/vraag: Heb onlangs een eigen bedrijf geopend in schoonmaakwerkzaam heden. Ik heb tot nu toe dagen lang en nachten lang achter komputer gezeten om info in te winnen hoe en wat. En in deze branche is het gemiddelde tarief wat ze vragen per uur 20,- min of meer. Nou ben ik door een klant benaderd en ik heb mijn prijs opgegeven namelijk 17,00,- per uur,dit omdat ik net die bedrijfje heb en dit mijn eerste klant is-zal worden hopelijk. Alleen nu snap ik even paar berekeningen niet en ben ik niet zeker of ik dat goed heb gedaan. Bij deze klant zal ik min oof meer tussen 15 en 20 uur per week werken. Oke de hoofd vraag: Wat hou ik er over met deze uurloon na alle aftrekposten? Wat moet ik alles er vanaf halen, qua belasting etc... En deze uurloon is alles inclusief ..behalve BTW dan. Ik zou erg waarderen als iemand mij hierover meer kan vertellen M vr gr Jelena
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.