Stoep

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Leiden

Stoep's trofeeën

  1. Vooralsnog iedereen dank voor de feedback. Het heeft inderdaad een moreel doel en ook een financieel doel. Het verdienen van geld aan de site, mag dan minder nobel zijn, maar het past wel in binnen het thema van de site. Namelijk dat de crisis ook mogelijkheden biedt en dat we niet met z'n allen passief en reactief alles over ons heen moeten laten komen. We moeten juist actief en proactief zijn, kansen grijpen, ontwikkelen en ondernemen. We hebben echt niet de intentie om de crisis op te lossen... (zou wat zijn), maar een mentaliteitsverandering te weeg brengen zou misschien wel kunnen lukken. Daarnaast willen wij niet in het wilde weg verdienen aan de site, maar alleen op een manier die past bij het ideaal van de site. Dus reclame van partijen die iets te bieden hebben wat in de lijn is van de site. Het bundelen van de verhalen en/of het uitbrengen van merchandise is er ook op gericht om een groter publiek te bereiken. Het is ook geen plan voor de lange termijn, maar het is eerder een project voor een jaar. Dat begint met verhalen en nieuws waarin wordt gesproken over hoe wij sterker uit de crisis gaan komen, en wat meer moet eindigen in de situatie dat de succesverhalen gaan overheersen. En het kan wel zijn dat 60% van de ondernemers denkt dat ze niets van de crisis gaan merken, maar dát soort nieuws willen wij juist onder de aandacht van de mensen brengen. En we gaan bedrijven en invloedrijke personen juist vragen om mee te werken aan de site. Evenals het zoeken naar de succesverhalen. We gaan niet passief zitten wachten, maar juist actief op zoek naar content voor de site. Maar vooralsnog bedankt voor de reacties. Er zit zeker feedback bij die wij zullen meenemen. Blijf dus vooral commentaar leveren.
  2. ,,Nederland in zwaar weer!” ,,CRISIS: Iedereen is de klos!” Zomaar wat krantenkoppen van de afgelopen week, die aantonen dat de crisis hot is. Er zijn uren televisie uitgezonden van koukleumende verslaggevers voor het Catshuis die nog steeds geen nieuws hadden. Hoe gek het ook is, maar Nederland doet momenteel aan ongekende zelfkastijding. Uit irritatie over de stortvloed aan negatieve publiciteit, en dus het gebrek aan positieve energie, is het plan voor sterkeruitdecrisis.nl ontstaan. Wij (ik en seb) willen een platform creeëren voor alle betrokkenen van de financiële crisis (van organisaties tot burgers), om een positieve boodschap uit te dragen. Wij willen daarmee de publieke opinie beinvloeden en de mindset van de Nederlanders trachten te veranderen. Van passief en reactief naar actief, positief en proactief. Dat willen wij doen door de kansen en mogelijkheden die de crisis ook met zich meebrengt onder de aandacht te brengen. En tegelijkertijd het aanvallen van de negatieve vibe die er op dit moment heerst. Dit willen wij o.a. doen door: - Organisaties stukken laten schrijven over hoe zij sterker uit de crisis gaan komen. - Experts op allerlei gebieden stukken laten schrijven over hoe wij sterker uit de crisis gaan komen. - Aandacht geven aan organisaties die op succesvolle wijze in de ruimte zijn gedoken die de crisis heeft geopend. - Het aanvallen van de negatieve publiciteit die wordt gegeven aan de crisis, en al helemaal aan organisaties die de negatieve publiciteit gebruiken om er beter van te worden (enigzins tegenstrijdig met bovenstaande punt). - Onder het voetlicht brengen wat de Nederlander zelf kan doen om beter en sterker uit de crisis te komen. Wij willen dus door dit project de mindset veranderen. Dat willen wij verder uitbreiden door eventueel de resultaten van dit project te bundelen in een boekje. Daarnaast hebben wij het idee om bepaalde merchandise te ontwerpen en te verkopen aan bedrijven en particulieren, die bij het idee van de website passen. Daarnaast hopen wij ook wat te verdienen door bedrijven eventueel te laten betalen voor het plaatsen van een stuk, het plaatsen van reclamebanners die in lijn zijn met het idee van de site. De website is nog niet online, maar al wel geregistreerd. We zijn benieuwd naar jullie feedback op ons idee. Zien jullie wat in ons plan? Wat zouden we nog meer kunnen doen? Waar moeten we vooral op letten? Ben jij een ondernemer die de kansen die deze crisis biedt heeft gepakt? Schiet maar raak! Alle feedback is welkom.
  3. Interessant onderwerp. Waar het in de communicatie altijd om moet draaien is het willen bewerkstelligen van een bepaalde reactie bij je doelgroep. Communicatie dient gericht te zijn en dus met een bepaald doel voor ogen. Ik ben het met TS eens dat het in essentie een loos en hol begrip is dat misschien wel teveel wordt gebruikt en daardoor een beetje nietszeggend wordt. En dat geldt dus ook wel voor meer begrippen die hier in dit topic worden genoemd. In de overtuigingsleer wordt dan ook aangeraden om een bepaalde stelling verder uit te leggen en vervolgens te illustreren. Dat zou een ontvanger eerder doen overtuigen van de juistheid van de stelling. Daarom is het alternatief dat door seb wordt aangedragen wel goed, omdat dit een reactie zou zijn van een jong en dynamisch bedrijf, het is dus eigenlijk een voorbeeld van de stelling. Dat is een stuk effectiever dan alleen de stelling gebruiken. Het beste zou imo zijn als je beide combineert. Het kan nooit kwaad om de ontvanger al enigzins te kneden en dit gedeelte een beetje voor te kauwen, om vervolgens in de rest van de tekst te illustreren dat je ook daadwerkelijk jong en dynamisch bent. Maar zoals alles moet je je doelgroep en hun beoogde reactie in het oog houden. En ik denk dat de precieze tekst of invulling dus moet afhangen van waar de doelgroep ontvankelijk voor is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.