marcel.sa

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

marcel.sa's trofeeën

  1. Eigenlijk hebben wij geen speling vanuit het hoofdkantoor, alles wordt in dat opzicht gedaan. De schappenplannen worden precies aangeleverd etc. Soms was ik liever een franchiser geweest, dan had je meer eigen rechten op dat vlak.
  2. Er komt binnekort nog een Aldi, tenminste dat zijn de plannen tot dusver. Ik heb besloten om me te gaan focussen op de gemiddelde besteding van de consumenten. Maar heb nog geen idee op welke wijze. Een volle nette winkel is natuurlijk punt 1, kopstellingen moeten daarbij ook in orde zijn. Iemand nog ideëen om dit 'uit te buiten'?
  3. We hebben betrekkelijk de minste parkeerplaatsen tegenover onze concurrenten. (eenrichtinsweg met aan beide kanten parkeerplaatsen) Dit is zeker een nadeel, maar ik ben ervan overtuigd dat er iets moet zijn waardoor dit voor een consument een minder grote issue is. In het winkelcentum 2 kilometer van mijn filiaal vanaf zijn een aantal supermarkten gevestigd met tezamen een grote parkeerplaats, maar deze zijn nagenoeg altijd vol. Wanneer ik hier kom om te kijken, is het voor mij ook moeilijk om een plaats te vinden om het zo maar te zeggen
  4. De AH is idd erg sterk bezig, zeker met de voetbalplaatjes hebben wij daar beduidend last van gehad. Je huidige klanten bewerken is 'makkelijker' dan nieuwe klanten zoeken. Heb jij hier misschien tips voor of literatuur die ik hiervoor kan hanteren? In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
  5. Deze personen van het hoofdkantoor houden zich meer met de omzet bezig ed. Op de weekberichtgevingen zijn deze klantenaantallen niet weergegeven. Ik heb het probleem ook voorgelegd maar daar kreeg ik niet een gericht advies van. Ik wil gaan participeren in de buurten die achter zijn gebleven. Maar heb nog geen methode gevonden. In deze buurten zijn in de afgelopen twee jaar een Em-Te en een Aldi gekomen, tevens zijn er een aantal albert heijns in de buurt. Maar of dit een echte reden kan zijn durf ik niet te zeggen. Een full service supermarkt met een prijsvechtersimago is niet gevestigd (bijvoorbeeld Nettorama) in deze regio. We lopen wel nog altijd met veel manco's (250), dit kan een reden zijn. Maar tijdens mijn 'concurrentie onderzoek' is gebleken dat deze supermarkten ook met veel manco's te maken hebben.
  6. de traffic is lager en het gemiddeld bedrag iets hoger (dit gaat om max. 50 ct) Dit is iets wat ik zelf ook merkwaardig vind (ondanks dat de prijzen in het algemeen zijn gaan stijgen)
  7. Het is een prijsvechter dus in principe zou deze formule overal aan kunnen slaan.
  8. Het is niet officieel aangeschreven als "prachtwijk", maar in onze ogen is dat wel het geval. (hoog werkloosheid gehalte tegenover gemiddelde van de stad, veel lager gemiddelde inkomen dan het gemiddelde van stad)
  9. Beste lezers, Ik ben via google op dit forum gekomen. Ik ben zelf filiaalmanager van een full service supermarkt in een grote stad. Twee jaar geleden draaiden we nog 160.000 per week, nu is dit nog 140.000. Het winkelbeeld is vrij goed (het kan natuurlijk altijd beter). Wat opgevallen is na een onderzoek, is dat er minder consumenten van buitenaf hun boodschappen in ons filiaal komen doen. Heeft iemand enig idee wat we kunnen doen? (De winkel is sterk verbeterd en folders verspreiden heeft nog geen rendement gehad) Alvast bedankt, Marcel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.