Jump to content

Brein

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    51 >
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscale zaken
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Google is mijn vrien

Company info

  • Branch
    Communicatie & marketing
  • Branch 2
    Media & (vak)informatie
  1. bijzonder hoe men hier reageert, oordeelt en veroordeelt. Daar zit ik niet op te wachten. Ik ken Higher Level als een forum waarbij men elkaar wil helpen, tips geeft. Ik merk al een tijdje dat daar weinig van over is... Wat mij betreft mag mijn bijdrage gesloten worden. Reacties worden ook niet meer op prijs gesteld.
  2. Dit klopt op zich, maar ik ken ook bedrijven die niet dicht hoeven en wel op die lijst staan, omdat ze heel hard hebben geschreeuwd. Dat lijkt me niet juist. En daarbij ken ik veel bedrijven met dezelfde code die tegen hetzelfde aanlopen. Niet dicht hoeven betekent niet dat je voldoende omzet draait, vooral als een groot deel van je klanten gedwongen dichtzitten... Daar zijn we ook blij mee, maar je oordeelt best snel. Je hebt namelijk geen idee hoeveel % van de omzet we nu mislopen ;-( En als ik dan om me heen zie wie wel op die lijst staan en niet dicht hoeven... zie hierboven. Dat verbaasd mij enorm.
  3. Ook wij vallen helaas buiten deze regeling. dwz dat onze code niet op de lijst staat. SBI code: 7311 Reclamebureau En dat terwijl wij bij een flink deel van onze klanten helemaal niet meer mogen werken (Horeca, kappers, zorginstellingen). Iemand enig idee of die lijst nog een keer wordt aangepast? En dan de Tozo van € 1.500,-. Dit wordt naar mijn mening oneerlijk verdeeld. Mijn vennoot heeft een vriendin met een baan en krijgt voor zichzelf: € 1500,- Mijn vriend heeft ook een zaak, en wij krijgen samen € 1500,-, Heel bijzonder....
  4. misschien heb ik het niet goed gelezen ;-) je schreef: zoals eerder gemeld, en het beste advies is al gegeven. Dat kwam bij mij een beetje 'belerend' over ;-) Maar goed...Top dat je met me meedenkt, dat waardeer ik zeker!! We wachten nu gewoon rustig af wanneer de planning is en of er nog een voorlichtings moment komt. Het gaat er bij mij om dat ik goed voorbereid wil zijn, just in case...
  5. Bazzio, je reactie klinkt niet zo heel vriendelijk, ik neem aan dat dat niet je bedoeling is ;-) Ik weet inmiddels dat de gemeente een zorgvuldigheidsverplichting heeft. Daar kunnen wij wat mee. Ik hoef op dit moment ook geen actie te ondernemen, dat is ook niet mijn vraagstelling ;-)
  6. Er is op dit moment nog geen projectleider. De klus moet zelfs nog aanbesteed worden. Grove planning is voor de bouwvak gereed, of na de bouwvak beginnen. Wat MAXN aangeeft is hier in het dorp ook gebeurd. Er is daar zelfs een bedrijf failliet gegaan, omdat er geen klant bij kon, enkele weken werd enkele maanden... Wij gaan uiteraard zelf ook actief bezig als de planning bekend gaat worden. Al eerder aangegeven, wat voor ons belangrijk is, om op voorhand te weten wat onze rechten zijn, en wat de verplichtingen van de Gemeente is.
  7. Dat is een goede: zorgvuldigheidsverplichting Even voor de goede orde: ik heb geen winkel maar heb een reclame/beletteringsbedrijf. We zitten met een paar bedrijven aan deze straat op een industrieterrein, met aan de overzijde van de straat woningen. 'Enige overlast' klinkt zo vaag, als het uitloopt en wij zijn weken niet bereikbaar, valt dat ook onder 'enige overlast'? Dus aan de term zorgvuldigheidsverplichting heb ik wel wat. Bedankt zover!
  8. Norbert, je omschrijft precies wat mijn punt is. hoever moet een gemeente gaan in het garanderen van die bereikbaarheid?
  9. Bij ons in de straat gaan ze dit jaar de boel openbreken omdat er nieuwe riolering en afwatering in komt. Volgens de gemeente gaan wij hier 'enige overlast' van krijgen. Mooi vaag omschreven ;-) Wij krijgen helaas geen concreet antwoord op vraag wat men onder 'enige overlast' verstaat. We vragen ons dus af wat onze rechten zijn, en de verplichtingen van de Gemeente naar ons bedrijf, mbt het garanderen van de bereikbaarheid van ons bedrijf. Enkele dagen zou geen probleem zijn, maar enkele weken is zeker een probleem. ivm toeleveranciers, en klanten voor autobelettering. Kan iemand aangeven hoe wij dit het beste kunnen inkleden aan de gemeente, en wat onze rechten zijn?
  10. Bedankt!, aan de gestuurde links kan ik niet zien wat deze kosten precies zijn. Helaas staat hier niets over in ons huurcontract. Dit is het 3e jaar dat wij huren, en nu krijgen we dit voor het eerst, zonder enige aankondiging van verhuurder. ;-(
  11. Wij zitten met 4 andere huurders in een bedrijven verzamelgebouw, met 1 waterpunt en 2 toiletten voor alle huurders. Nu kregen we bij onze jaarafrekening van de energiekosten ineens een deel doorberekend van Tribuut, gemeentebelastingen op basis van WOZ waarde pand. Het gedeelte onroerende zaakbelasting gebruiker niet woning. Weet iemand wat je hier allemaal betaald, welke kosten vallen hieronder? Is dit ook bijvoorbeeld rioolrecht? Verder heeft de verhuurder dit doorberekend ahv aantal gehuurde m2. Het zou toch logischer zijn als dit bedrag wordt gedeeld door het aantal huurders (5)? Weet iemand hier meer over te vertellen?
  12. Bedankt voor jullie reacties. Het is me helemaal duidelijk. Ik wacht december even af hoe dit verder gaat lopen. Wat mij betreft kan dit topic wel op slot ;-)
  13. Bedankt, zoiets las ik ook. Maar dan zie ik nog niet of hier het periodiek drukwerk onder valt. Enig idee wanneer dit besluit gaat vallen?
  14. Wij berekenen altijd 6% BTW op periodiek drukwerk dat minstens 3x per jaar gedrukt wordt.. Ik kan (nog) nergens terugvinden of dit nu ook per 1 januari 2019 naar 9% gaat. Wie kan me helpen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept