enjoyit

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Jan

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Emmen
  • Branche
    Industrie & bouw

enjoyit's trofeeën

  1. Beste mede “HL-ers”, sinds ongeveer 1,5 jaar ben ik een regelmatig terugkerende bezoeker op dit forum. Verleden week heb ik me eindelijk geregistreerd en leg nu, naar lang twijfelen mijn verhaal en probleem aan jullie voor. Excuses als deze opening in de verkeerde categorie is terecht gekomen. Ik hoop feedback te krijgen in zowel positieve en negatieve zin. Wie ben ik Ik ben Jan, 25 jaar oud en ben samenwonend. Ik heb mijn MBO niv3. Medewerker Beheer ICT diploma behaald in 2007 en heb helaas, door een gebrek aan stageplaatsen, niet kunnen beginnen aan de 1 jarige vervolgopleiding op Niv4. In mijn huidig dienstverband ben ik gedetacheerd als “Notebook Engineer”. Mijn “karakter” Ik ben een denker, dromer, perfectionist en heb een duidelijke inzicht in mijn sterke en zwakke punten. Zowel bij de zwakke als sterke punten overheerst het punt 'perfectionist'. In mijn onderneming werkt mij dit nu enigszins tegen. Waarom ? Mijn onderneming maakt geen winst, maar ook geen verlies. Wat ik doe, doe ik naar mijn mening goed. Alleen, zoals iedereen die (ooit) is gestart, wil ik graag verder, vooruit. Mijn struikelblok is dat ik met veel dingen tegelijkertijd bezig ben en door m'n perfectionisme, dit tot in de nopjes wil uitvoeren. Ik wil verder en heb besloten om stap- voor- stap verder te gaan. Concreet wil dit zeggen : aan alles wat ik momenteel doe een bepaalde prioriteit toekennen en prioriteit 1 netjes en concreet afwerken en vervolgens verder met de volgende. Onderstaande heb ik wat meer informatie over mijzelf en mijn onderneming geplaatst, graag zou ik van jullie hierover zowel positieve als negatieve feedback willen ontvangen. Wat ik “wou” In de zomer van 2008 ben ik in het wilde weg, tijdens mijn studieperiode, begonnen met een eenmanszaak (in de avonduren). In deze eenmanszaak ben ik als wederverkoper begonnen met het aanbieden van webhosting, e- mail, en domeinnamen. De beweeg reden om destijds voor mezelf te beginnen was dat de inkoopprijs van het produkt laag was evenals de jaarlijkse bedrage aan de KvK en de boekhouding zou ik zelf wel even gaan doen (dacht ik). Wat ik “doe” Het afgelopen half jaar ben ik naast de eerder genoemde webhosting ook begonnen met een pc-/ laptop reparatieservice aan huis. Aangezien ik tijdens mijn jeugd een bescheiden kring heb opgebouwd, was dit gezien mijn opleiding en ervaring een logische vervolg stap. In de afgelopen drie maanden ben ik tevens een wederverkoper overeenkomst aangegaan met een aanbieder van anti- virusprodukten. Dit alles nog steeds in de avonduren naast mijn reguliere werk. Ik speel quitte qua inkomsten en uitgaven. Wat ik “wil” proberen te bereiken in een termijn van 1 a 2 jaar Ik zie mezelf in de toekomst vanuit huis werken- eerst 1 a 2 dagen en in de avonduren. Met mijn repartieservice haal ik de te repareren computer en eventuele randapparatuur bij de klanten op, repareer dit, en lever ze netjes weer af. In de avonduren doe ik dit nu, maar wil dit intensiever gaan doen. Mijn webhosting zie ik momenteel als een lange termijn investering aangezien dit een erg verzadigde markt is, maar voor mijn manier van werk, voor mij op termijn (1 a 1,5 jaar) goede mogelijkheden kan bieden. Wat ik “wil” proberen te bereiken in een termijn van 2 jaar en verder Voor de toekomst heb ik mijn webhostingproducten gerealiseerd zoals ik momenteel in gedachten heb. Ik geloof dat als ik eenmaal deze ideeen heb gerealiseerd dat mijn webhosting een goede “boost” vooruit krijgt. Computerservice Voor de toekomst heb ik naast me reparaties een webwinkel in gedachten. Ik ga daarnaast ook zogenoemde hulp- afstand- bieden en eventueel computercursussen (in mijn omgeving maar dan genoeg vraag na) aanbieden. Aangezien dit de generatie van 45+ en ouder betreft, zie ik duidelijk in dat dit geen blijvende broodwinning voor de toekomst kan blijven. De “jongere” generatie is er immers mee opgegroeid of krijgt hiermee op de werkvloer een bepaalde kennis in mee. De computerservice doe ik nu nog in de avonduren, dit word door de klanten erg gewaardeerd. Ze hoeven geen vrij te nemen voor hun “probleem” computer. Ik kom immers de computer halen en brengen, sluit alles weer netjes aan (aangezien de meeste klanten dit ook niet goed weten) en geef instructies. Naderhand stuur ik netjes mijn factuur. Voor wat komen gaat wil ik gaan bekijken als ik via mijn werkgever de opgespaarde vakantiedagen kan gaan gebruiken om een aantal dagen per maand vrij te nemen om aan mijn onderneming te kunnen werken. Wat mij anders maakt Doordat ik een persoonlijke kring heb opgebouwd weten bestaande klanten wat ze aan me hebben en het vertrouwen is goed. Ik hou ervan om mensen vragen en onduidelijke uit te leggen en van een persoonlijke benadering. Dit word, na mijn idee, erg gewaardeerd. Graag zou ik horen wat jullie van mijn verhaal vinden en als ik op de goede manier bezig ben...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.