Trish

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Trish's trofeeën

  1. Het is ook niet de bedoeling om jullie allerlei vragen te stellen. Dit zijn echt twijfel gevallen. Mijn collega en ik zijn opnieuw de administratie aan het opzetten. Ik ben er als laatste bij gekomen en merk dat voorheen een aantal dingen verkeerd zijn gelopen. De accountant heeft ook meerdere wijzigingen moeten aanbrengen. Bedankt voor de informatie. Gr. Patricia
  2. Oke dat is duidelijk. Je mag het gelijk op de balans boeken. In dit geval worden de kosten die met de bouw te maken hebben wel debet op de balans geboekt. De bouw is niet in eigen bezit!! Dit is bezit van de bank.
  3. Beste, Voor de afschrijvingen van diverse kantoorapparatuur e.d. heb ik een 4 rubriek (4100) aangemaakt voor de afschrijvingskosten te boeken en en 06 balansrekening. Nu heeft mijn collega alle kosten die met de bouw te maken hebben DIRECT op de balansrekening gezet. Deze kosten worden toch eerst meegenomen als kosten, daarna ga je deze afschrijven in de 4 rubriek. Het verschil van de afschrijvingen en die nog afgeschreven moeten worden neem je mee naar je balans op het einde van het jaar. Wie doet het nu verkeerd? Mijn collega of ik? Gr.
  4. Beste, Mijn collega heeft de de kosten van het pand wat wij huren gezet op gebouwen. Naar mijn mening gaat de verlies & winst balans dan niet kloppen. Het zijn kosten die je niet mag neemnemen als vaste activa. Kosten staan standaard in de 4 rubriek. Mijn collega heeft het grootboekschema in de war gegooid en heeft ook kosten in de 6 rubriek staan waar ik de opbrengsten heb staan. Dit is toch een grootverschil. Ik heb daar ook bijbehorende frustratie van gekregen. Gr.
  5. Beste, Ik had een vraag met betrekking tot het grootboek. Als het gebouw waar het bedrijf in zit van de bank is, dan moet je toch een grootboeknummer aanmaken "leasekosten gebouw". Dit kan je toch niet op de balansrekening zetten "Gebouwen". Dit wordt dan toch meegenomen als een positief resultaat? Je hebt af te dragen BTW, te betalen BTW en een grootboek afgedragen BTW. Wat doet "te verrekenen BT'W" dan nog op het grootboek? Hoeverre is het belangrijk om het "standaard" rekeningschema aan te houden? Alvast bedankt voor de antwoorden. Gr. Trish
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.