derksenolaf

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

derksenolaf's trofeeën

  1. Beste Joost en Ryan, Bedankt voor jullie antwoorden. Joost aan jou heb ik nog even een vraag op de volgende vragen: 4. Je geeft aan dat kosten die gerelateerd zijn aan de werkzaamheden worden geboekt binnen werk BV. En kosten die persoonsgebonden zijn in de Holding. Ik versta onder persoonlijk bijvoorbeeld pensioen en onder werk BV: autokosten, telefoonkosten. Zie ik dit goed? 8. EMZ is beeindigt per 31-12-2008. Bij de KvK en Belastingdienst (middels intentie verklaring oprichting BV) heb ik me ergens eind februari aangemeld met de melding dat ik per 1/1/2009 ben gestart met BV. Dit is eerst opgenomen als BV i.o. en nu wordt dit omgezet naar BV. De activiteiten zijn niet anders dan wat ik voorheen heb gedaan enkel verandering van rechtspersoon. Conclusie: Eerste drie maanden als BV i.o en per 1/4/2009 als BV. Kortom ik wil nu nog met terugwerkende kracht salaris onttrekken voor de 1e drie maanden 40.000/12*3 dit wordt toch als resulaat uit overige werkzaamheden gekenmerkt en vanaf 1/4/2009 ga ik via de payroll laten verlonen. Ik heb een aanvraag gedaan voor FE voor de VPB/BTW dus dan maakt het allemaal niet uit waar de kosten landen zoals ik jullie reacties lees? Heeft een FE ook nadelen? Zoals prive aansprakelijkheid of tussen Werk BV en Holding? Graag zie ik een reactie tegemoet. Jullie hebben mij ontzettend geholpen. Mvg, Olaf
  2. Beste mensen, Ik heb diverse sites en enkele antwoorden al vanaf deze site kunnen pikken, maar nog niet het totaal plaatsje compleet. Sinds begin dit jaar heb ik mijn eenmanszaak gestaakt en ik heb een holding met daaronder een werkmaatschappij. Ik heb de volgende vragen en hopelijk dat iemand mij daarbij kan helpen. Vragen:. 1. Bij het stopzetten van de activiteiten van de eenmanszaak en dus activiteiten niet inbrengen in de BV. Is het dan mogelijk om in aanmerking te komen voor een stakingsaftrekpost? 2. De verloning van het salaris (gebruikelijkloon van 40.000,--) vindt toch plaats binnen de Holding? Waarnaar je vervolgens een management fee (MF) doorfactureert naar de werkmaatschappij? 3. Bij het factureren van MF aan de werkmaatschappij moet hier BTW op? Of is dit niet nodig indien je een fiscale eenheid hebt? 4. Als MF hoger is dan het gebruikelijkloon van 40.000,-- omdat je telefoonosten, lunchkosen, autokosten etc in rekening brengt aan de werkmaatschappij moeten alle facturen van de telefoonkosten, lunchkosten, autokosten etc worden geboekt binnen de Holding? Indien ja is de vraag of dit wel handig is, want je wilt je Holding toch schoon houden? 5. Ik rij auto prive en declareer 0,19 per km. Middels een declaratiefomulier claim ik het geld vanuit de Holding (voer mezelf ofwel medewerker op als crediteur). Ik boek dus ook deze kosten binnen de Holding en niet bij mijn werkmaatschappij. Is dit correct? 6. De premies die worden betaald aan pensioenmaatschappijen waar moet ik die boeken binnen de Holding of werkmaatschappij? 7. De kosten van de notaris van zowel van de Holding als Werkmaatschappij heb ik via mijn Werkmaatschappij betaald. Nu wil ik de notariskosten van de Holding via RC laten verrekenen en vervolgens de kosten boeken binnen de Holding. Is dit een juiste administratieve weergave? 8. De 1e drie maanden van dit jaar was mijn BV in oprichting. Hoeveel geld mag ik dan ontrekken over de maanden? 3/4 * 40.000,--?? Dit valt dan toch onder resultaat onder overige werkzaamheden?? Het zijn wel wat vragen en misschien enkele doublures maar dan is voor mij gevoel alle onzekerheden weg. Zie graag jullie deskundig advies tegemoet. Mvg. Olaf Derksen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.