hofjes

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

hofjes's trofeeën

  1. Nog een kleine aanvulling op bovenstaande. Snappcar specificeert geen BTW op de bevestiging van de verdiensten. Deze kan ik dus ook niet inboeken als ik de opbrengsten zakelijk wil opvoeren in mijn eenmanszaak. Ook zal ik nog eens nagaan hoe de belastingdienst dit graag wilt zien. Maar misschien heeft iemand al ervaring mee / antwoord op?
  2. Hierbij de reactie van Snappcar: Hi Ron, Goede vraag. Ik heb hier - eerlijk is eerlijk - helaas geen panklaar antwoord voor je liggen. Ons Community Support team bestaat (nog) niet uit fiscalisten. Ik raad je daarom aan even met je financieel adviseur contact op te nemen. Je kan ook even bellen met de belasting telefoon. Ik weet dat peer2peer verhuren inmiddels 'algemeen bekend' en geaccepteerd is maar de precieze regels ken ik persoonlijk niet - als ze er al zijn. De belasting telefoon kent de exacte regels uiteraard wel - nogmaals, als deze er al zijn. De deeleconomie is een nieuwe fenomeen waar de belastingdienst niet zijn activiteiten Volgens mij is dat de beste stap voor je boekhouder om te nemen. Mogelijk hebben meerdere van zijn/haar klanten deze vraag (en krijgt hij gelijk het exacte antwoord). Zolang je "incidenteel" je auto verhuurt kan ik me niet voorstellen dat jij je echt zorgen hoeft te maken. Fijne dag. Groet, Pieter SnappCar Community Support *** Met andere woorden: de zoektocht naar een volledig antwoord gaat dus nog even door ;-)
  3. Goedendag, Bedankt allen voor de uitgebreide antwoorden. Het is dus toch wat ingewikkelder dan gedacht ;-) Ik heb dezelfde vraag aan Snappcar gesteld. Als ik hier antwoord op hebt dan zal ik het hier posten. Mvg Ron Hof
  4. Goedendag, Ik heb een vraag betreffende het verhuren van mijn bedrijfsbus via Snappcar. Ik heb een eenmanszaak en heb niet continu mijn bus nodig. Welke gevolgen heeft het verhuren van deze bus uitgaande van de volgende gegevens: - Bus is zakelijk aangeschaft - Ik rijd geen privé km's, dus €0 bijtelling Ik neem aan dat ik inkomsten zakelijk dien in te boeken. Hoe het echter met mijn bijtelling zit kom ik niet achter. Ik hoor het graag. Bedankt alvast! Mvg Ron
  5. Dit lijkt me inderdaad duidelijk, maar voor een klant van ons krijgen we de vraag of de registratie van ontvangen geschenken per medewerker gedaan moet worden? Een aantal mensen hebben bijvoorbeeld wel een etentje gehad met de paas en een aantal niet. Betekent dit er voor deze mensen een minder te besteden budget overblijft om binnen het maximale fiscaal vriendelijke budget te blijven? En wat wordt precies verstaan onder geschenken? Valt hier een etentje met het bedrijf ook onder of het krijgen van korting op een fiets of...? Is hier ergens een opsomming van? Bedankt alvast voor de reactie.
  6. Goedendag, Ik heb even een vraag over de vrije vergoedingen regel. Ik zie op deze link dat er een grens is van 70 incl om fiscaal vriendelijk te schenken. Misschien vragen naar de bekende weg, maar indien een bedrijf eerder in het jaar bijvoorbeeld paaspakketjes heeft geschonken aan de medewerkers heeft het bedrijf dan minder budget over om kerstpakket fiscaal vriendelijk te schenken? Bedankt alvast! Mvg, Ron Hof
  7. Goedendag, Vanaf 2011 wordt de Werkkostenregeling 2011 van kracht. Hierin worden de regels voor onkostenvergoedingen vereenvoudigd, wat op zich een goede zaak is. Ik heb begrepen dat 1,4% van het fiscaal loon gebruikt mag worden voor fiscaal vriendelijke vergoedingen en vergoedingen hierboven worden met 80% belast. (meer informatie: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/werkkostenregeling/) Aangezien ik een bedrijf heb in kerstpakketten is het voor ons wel van belang of er voldoende budget overblijft om te investeren in een kerstpakket. Als ik uitga van een gemiddeld loon van €35.000 dan zou dit betekenen dat €490 per mdw aan vergoedingen uitgekeerd mag worden, zonder extra belasting. Uiteraard zal dit van bedrijf tot bedrijf verschillen. Zijn er toch mensen die iets algemeens kunnen zeggen of bedrijven met deze 1,4% uitkomen, of dat dit sowieso al een veel te krap 'budget' is? Wat geeft een bedrijf gemiddeld uit aan onkostenvergoedingen? Iemand enig idee? Bedankt alvast!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.