Goran

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Goran's trofeeën

  1. Al zou dit waar zijn, dan nog is dit natuurlijk duurzaam, want op deze manier ons eten verbouwen kunnen we wel generaties lang volhouden, maar de conventionele (rare naam voor iets wat we pas 30 jaar doen) landbouw is gebaseerd op fossiele brandstoffen en per definitie niet duurzaam (30% meer brandstof als biologisch) conventionele landbouw: Intensief gebruik van pesticide met bijbehorende vervuiling ,de energie die het kost om dit weer te filteren rekenen we niet mee dat noemen we externalities (economische term voor collateral damage die je op andere afschuift) veel meer water, grotere bodem erosie, ...., ...., ...., (geen zin meer maar geloof me voor elke . kan ik wel een reden verzinnen waarom BIO wel duurzamer is) Maar nu komt het mooie bio levert niet minder op per vierkante meter !?! In het begin wel, maar daarna bouw je een zo gezonde grond op die veel beter tegen slechte omstandigheden kan, vooral droogte, en dat is nou net wat we nodig hebben met het veranderende klimaat. De biogrond slaat ook veel meer co2 op. onzin? ITHACA, N.Y. -- Organic farming produces the same yields of corn and soybeans as does conventional farming, but uses 30 percent less energy, less water and no pesticides, a review of a 22-year farming trial study concludes. http://www.news.cornell.edu/stories/July05/organic.farm.vs.other.ssl.html Onderzoek naar soja en mais (dit zijn wereldwijd de twee grootste) Het alternatief is lekker zo doorgaan totdat de zeepbel barst, een voedsel crisis is vele malen erger dan de financiele van nu. Lekker goedkope grote monoculturen over heel de wereld. Eén klein mais of graan griepje of droogte periode en poef...... Zou best kunnen, maar als die intensieve landbouw niet vol te houden is en misschien onze levensstandaard ook niet, dan zal er toch iets moeten veranderen. Onze levensstandaard is nu in elk geval zo dat vrijwel niemand duurzaam eten kan/wil betalen, zo hoog is dat dus ook weer niet.
  2. Hoi Maarten, Ik ben de site techneut waar Manon het over heeft. Onze product pagina's zijn +-40KB dit is klein voor search engines en wordt helemaal opgepikt. De h1 komt na 10KB (best wel bovenaan) Als je dan ook nog de html tags wegdenkt (dit is wat searchengines doen) dan zie je ook nog eens dat er nauwelijks textuele content boven de h1 voorkomt (460 tekens zonder whitespace) en dan de h1 direct gevolgd wordt door de inhoudelijke text. De hele linker kolom (Categorie menu, trefwoorden, blog) komt in de html na de h1 ook al wordt het ervoor getoont. Niet zo slecht volgens mij, maar ik sta open voor nieuwe inzichten. Hier een artikel van iemand die goed heeft onderzocht hoeveel searchengines indexeren. http://www.sitepoint.com/article/indexing-limits-where-bots-stop/
  3. Hier wil ik uit eigen ervaring graag op inhaken. Het is namelijk zeker geen bepalende factor (wat wel overigens, uiteindelijk is het een gemiddelde van factoren), maar het invloed moet je ook zeker niet onderschatten. Een goede relevante description -zoals Yannick dus aangeeft- is zeker van belang. In mijn geval steeg ik daar nog eens 1 tot 3 plaatsen mee op de eerste resultatenpagina. Verder pakte Google voor een bepaalde trefwoordencombinatie waarop ik aan het optimaliseren was, twee pagina's, mijn sitemap en de eigenlijke bedoelde pagina. De sitemap werd echter boven de bedoelde pagina getoond in de resultaten. Na aanpassing van de description (waarin ik relevante trefwoorden terug liet komen) was dit verholpen. "een goede description is van belang", dit is nou net waar ik het wel mee eens ben, ik reageer op: gebruik eigenlijk liever geen meta tags
  4. Yannick, Ik ben het eigenlijk niet met je eens, de description metatag schijnt niet zo belangrijk zijn voor je google resultaat. Ik zeg schijnt omdat in SEO wereld niks helemaal zeker is en veel mensen elkaar weer napraten. Maar oke ik ben daar ook van uit gegaan. Dus het doet niks voor de plek in de google SERP, maar eenmaal daar krijgt de gebruiker het wel te zien, een unieke kans dus om die gebruiker over te halen, om op jouw link te klikken. Ik weet waar de pagina over gaat (een product) en ik weet welke info relevant is voor dat product. dus ik heb 160 tekens extra om de gebruiker die info te geven. als je googled op " zonnebrand lavera " dan zijn we nu eerste (bij mij dan) boven lavera zelf :) Ik geef een koper (want daar gaat het bij een webshop over) super relevante info zoals prijs, merk en een korte duidelijke zin, wat ook de eerste zin is in de omschrijving, en waar Manon weer haar best op heeft gedaan. De tekst : Lavera, Zonnebrand uit de description wordt ook nog eens lekker vet gemaakt door google. Google pakt altijd wat ik aangeef bij al mijn producten, als ik het niet doe (geen description) pakt google inderdaad een ander stuk, maar wat ik tot nu toe gezien heb was dat zomaar ergens met halve zinnen, waarin inderdaad de zoekterm terug kwam soms, maar het nodigde niet uit tot klikken vond ik.
  5. @maarten Niet alleen het dataverkeer, ook de belasting op de cpu is veel groter, die moet al die berichten encrypten en decrypten. Voor veel mensen is dit een probleem, zeker op de topdrukke dagen. Bank of America zal wel wat forse servers kunnen betalen met al dat (geleende :) ) geld van ze. Gaat het bij jou goed, of is dat nog even afwachten? Voor schaalbaarheid doen we over het algemeen alleen niet openbare info over SSL (inloggen, rekening bekijken) bij een bank is dat al snel heel veel, maar ook bij een bank is bepaalde info gewoon voor iedereen toegankelijk en niet privacy gevoelig. (oops oftoppic)
  6. Maarten wat is voor jouw een reden om https als standaard te nemen, zelfs voor je homepage en general info. Is dat puur het vertrouwen wat je met de groene balk wil uitstralen?
  7. Ik ben manlief / IT deskundige van Manon en moet dus de blog installeren. Helaas gaat dit, vrees ik, meer dan 5 minuten duren. Ik werk op IIS niet apache, oops iets met php op iis met fastcgi aan de praat krijgen. Ik heb Ms sql server, wordpress werkt alleen met mysql. Mysql installeren, configureren, leren (ik werk daar nooit mee), backups van mysql regelen, twee database systemen onderhouden, extra belasting op mijn kleine server door al die verschillende systemen. Kortom ik denk dat ik de zip uitpakken en de connectionstrings aanpassen wel onder de 5 minuten kan, nu de rest nog, Hmm nu ik dit zo opschrijf denk ik niet dat het wordpress word :-), er zitten heel veel dingen tussen waar ik geen zin in heb.
  8. Ik heb weer wat updates uitgevoerd. [*]Verzendkosten worden beter en meteen getoond [*]Login forms staat wat rechter [*]mensen aanspreken met jij ipv U [*]Jouw Voordelen is nu met links [*]Alleen url zonder \ op het einde word geaccepteerd [*]wat bug fixes die ik liever niet noem :) en nog veel meer. Bedankt voor de tips nogmaals, Sommige tips zijn zeker nog werk in uitvoering, maar hebben soms een wat lagere prio toegewezen gekregen. Ik heb trouwens een geweldige SEO tool van microsoft ontdekt. http://www.iis.net/extensions/SEOToolkit Geeft info over SEO fouten, link fouten, of je externe links nog werken, performance problemen etc. en je kunt het offline op je site afvuren voordat je het online zet.
  9. Ik ben vet offtopic maar moest even reageren. Het idee is goed en veilig, de uitvoering niet: There's even an on-line version for times when you are at a public computer and can't install any software. Als er één plek is waar ik mijn master password niet in wil tikken dan is dat wel op een html pagina van een public computer. Maar als je dit niet gebruikt zit je safe. een andere optie is http://keepass.info/
  10. Goed artikel, het is dus niet zo zeer de slash, maar of je twee versies toelaat., mijn shop genereert alle links zonder /, maar geeft dezelfde pagina als je hem wel intikt.
  11. Volgens mij maakt IIS en mijn ontwikkel framework geen onderscheid tussen wel of geen trailing slash.
  12. Het is wel wat ingewikkelder, als alleen naar het niveau kijken, de winkel kan een onbeperkt aantal subcategorieen aan. dus ik kan hebben /Kleding/ /Kleding/Broeken/ /Kleding/Broeken/Zomer-Broeken elke (sub)categorie kan producten hebben. dus ik kan de volgende links hebben naar producten /Kleding/Broek1/ /Kleding/Broeken/Broek1 /Kleding/Broeken/Zomer-Broeken/Broek1 Ik kan dus puur op url geen onderscheid maken tussen category: /Kleding/Broeken/ en product: Kleding/Broek1/ of tussen category /Kleding/Broeken/Zomer-Broeken en product /Kleding/Broeken/Broek1 Ik zou dan moeten gokken of het een category of product is en beide opties langs moeten gaan. En wat moet ik doen als er een product en categorie per ongeluk dezelfde naam hebben? Veel gedoe dus. Als je Pagina/1/Over-ons aanpast naar Pagina/2/Over-ons, krijg je de contact pagina te zien. Zolang dit niet tot security issues leidt kan ik ermee leven, het had mooier gekund hoor, dat zeker, dus het gaat op de TODO onder nice to have. Het kan wel leiden tot duplicate content, maar ook weer tot voordelen als ik de titel van over-ons aanpas in over-greenjump, blijft de url met id wel werken. Als het meezit is de enige fout (geen garantie) die je tegenkomt het dubbel gebruiken van id's, Dit heeft geen invloed op de doorzoekbaarheid door google Ik wil het zeker goed doen, blijkt ook wel als je valideert, maar 100% purisme moet soms wijken voor tijd,geld,moeite Goede reactie van iemand die het ook snapt, thanks.
  13. Hoi, Voor de verduidelijking aan iedereen, ik ben de maker van de site. Geen H1 in de pruduct pagina, is wel een beetje basis ja. Tip: wijzigingen van de designer nooit zomaar overnemen :-) Ik wil dat H1 meteen opgevolgd wordt door relevante text en zal dan ook direct boven de omschrijving de product naam herhalen en h1 maken. De verzendkosten zijn afhankelijk per land en daarom vond ik het misleidend om die meteen erbij te zetten. Want ik weet pas zeker wat de verzenkosten zijn als ze het adres hebben ingevuld.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.