- Tijdelijk btw van 21% naar 6% renovatie onderhoud woningen
-
verlaagd btw-tarief
Volgens mij is het zo: jij betaald voor de kastjes 21% btw en krijgt 21% terug. Jij monteert de kastjes met 6% btw en draag 6% af. De levering van materiaal is en blijft volgens mij 21% . Maar uiteindelijk kan je terug vorderen aan btw wat jij betaald aan jou onder aannemers en draag je af wat jij aan btw vordert van jou klant. Saldo blijft dan toch nul of zie ik dat verkeerd?
- offerte met hoog BTW tarief, nu laag tarief. Is er recht op restitutie?
-
offerte met hoog BTW tarief, nu laag tarief. Is er recht op restitutie?
Beste herman, het gaat niet om 2% verschil maar 15% verschil nl. Het btw op huis en tuin voor particulieren tussen maart 2013-2014 tussen 21% en 6%. Dat kan toch aardig oplopen voor de klant. Ik ben ook van mening dat het voordeel voor de klant is. Daar is de regeling ook voor bedoeld. Het kost de ondernemer niks extra's
- offerte met hoog BTW tarief, nu laag tarief. Is er recht op restitutie?
-
offerte met hoog BTW tarief, nu laag tarief. Is er recht op restitutie?
Klopt het joost dat het moment van oplevering bepalend is voor 6% of 21%? Ik dacht nl dat je een opsplitsing moest maken tussen werkzaamheden voor 1 maart en erna. Alleen de uren na 1 maart zijn belast met 6%. Als het bijv. Zo is dat er 40 uren arbeid in het tuinhuis zitten waarvan er 32 gemaakt zijn voor 1 maart en 8 na 1 maart dan heeft de klant recht op 8 gefactureerde uren met 6% btw en al het andere met 21% btw. Het is volgens mij ook zo dat een ondernemer in zijn administratie een specificatie moet maken met de materialen en uren, als de offette niet gespecificeerd is, om aan te tonen wat de arbeid is en wat overig. Hier moeten marktconforme prijzen bij vermeld zijn Dit is zoals ik het heb begrepen
- Tijdelijk btw van 21% naar 6% renovatie onderhoud woningen
-
Tijdelijk btw van 21% naar 6% renovatie onderhoud woningen
Wie weet het antwoord op de volgende vraag. Tussen 1 maart 2013 en 1 maart 2014 is de btw verlaagt voor onderhoud aan je woning. Nu is het zo dat ook tuinaanleg en onderhoud hierbij horen. De btw wordt verlaagt naar 6% op arbeid, niet op materiaal. Het pand moet ouder zijn dan 2 jaar. Nu is mijn vraag: geld dit ook voor bedrijven. Mag een bedrijf of instelling die zijn tuin bij zijn kantoor of ander soort pand laat onderhouden of aanleggen ook gebruik maken van 6% btw. In de stukken die ik heb gelezen wordt enkel over woningen gepraat. Mijn boehouder wist dit ook niet zeker. Normaal is de btw voor bedrijven aftrekbaar dus is 6% of 21% niet zo van belang, maar ik werk ook voor een huisarts, tandarts, stichting en die mogen/kunnen geen btw verrekenen.
-
HL verwelkomt nieuwe moderator Roel Jongman
Gefeliciteerd met de promotie :)
- Btw verhoging per 1 oktober
- Btw verhoging per 1 oktober
- Btw verhoging per 1 oktober
- Klant helpt zelf mee, hoe verrekenen?
-
Klant helpt zelf mee, hoe verrekenen?
Beste mensen, Ik zit met het volgende vraagstuk. Ik heb een offerte uitgebracht voor een tuin die wordt aangelegd. Nu kwamen de mensen met het idee dat hun zoon van 20 jaar mee zou kunnen helpen en wat er dan van de prijs af kon. Ik stelde voor het uurloon van een 20 jarige met de gecalculeerde uren, maar dat was niet voldoende. Ik zou immers minder uren besteden tegen het geldende uurloon. Nu waren ze wel zo reeel dat ze snapte dat ik niet zoveel uren bespaarde als hij mee zou helpen, hij is immers geen vakman maar een 'sjouw hulp'. Toch werd wat meer verwacht. Ook het idee om op uurbasis te werken was niet ok. Ik heb nu bij wijze van test een bedrag in mindering beloofd als hij meehelpt. Ik zal zien wat het kost/oplevert. Waar ik nu benieuwd naar ben is jullie ervaring hieromtrend. Doen jullie dit ook (de gene die hier mogelijkheden in hebben) of juist niet? Ikzelf wil dit nu uitproberen om de klanten tevreden te houden, maar wil wel bekijken of dit uiteindelijk geen geld gaat kosten Graag jullie mening/ervaring
-
Materiaalkosten, inkopen doen voor de opdrachtgever
Het is in onze branch inderdaad normaal een percentage op je geleverde materialen te zetten. Of dit overal zo is durf ik niet te zeggen. Het is inderdaad zo dat je kosten maakt om materialen bijeen te verzamelen (bellen/tijd om te bestellen, kosten voor afhalen enz). Ik denk dat je zelf moet kijken wat de kosten zijn en welk percentage je dus hanteerd. Ik zou niet een percentage vermelden, maar gewoon de stuksprijs incl. het percentage vermelden, maar dat is mijn mening.
12mark12
Senior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht