12mark12

Senior
  • Aantal berichten

    50
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

12mark12's trofeeën

  1. Volgens mij mag 6% alleen over arbeid, al het andere (materiaal) zoals behang en verf is 21%. Maar ik kan me vergissen.
  2. Volgens mij is het zo: jij betaald voor de kastjes 21% btw en krijgt 21% terug. Jij monteert de kastjes met 6% btw en draag 6% af. De levering van materiaal is en blijft volgens mij 21% . Maar uiteindelijk kan je terug vorderen aan btw wat jij betaald aan jou onder aannemers en draag je af wat jij aan btw vordert van jou klant. Saldo blijft dan toch nul of zie ik dat verkeerd?
  3. Volgens mij is het om de klanten te stimuleren om renovatiewerkzaamheden te verrichten, wat resulteert in werkaanbod voor ondernemers (als de regeling werkt zoals hij bedoeld is)
  4. Beste herman, het gaat niet om 2% verschil maar 15% verschil nl. Het btw op huis en tuin voor particulieren tussen maart 2013-2014 tussen 21% en 6%. Dat kan toch aardig oplopen voor de klant. Ik ben ook van mening dat het voordeel voor de klant is. Daar is de regeling ook voor bedoeld. Het kost de ondernemer niks extra's
  5. Deze paragraaf spreekt voor zich. Ook begonnen voor 1 maart is 6% in sommige gevallen. Ikzelf had daar nog niet mee te maken, dus die discussie met klanten heb ik niet gehad, gelukkig. Dankje voor de toelichting
  6. Klopt het joost dat het moment van oplevering bepalend is voor 6% of 21%? Ik dacht nl dat je een opsplitsing moest maken tussen werkzaamheden voor 1 maart en erna. Alleen de uren na 1 maart zijn belast met 6%. Als het bijv. Zo is dat er 40 uren arbeid in het tuinhuis zitten waarvan er 32 gemaakt zijn voor 1 maart en 8 na 1 maart dan heeft de klant recht op 8 gefactureerde uren met 6% btw en al het andere met 21% btw. Het is volgens mij ook zo dat een ondernemer in zijn administratie een specificatie moet maken met de materialen en uren, als de offette niet gespecificeerd is, om aan te tonen wat de arbeid is en wat overig. Hier moeten marktconforme prijzen bij vermeld zijn Dit is zoals ik het heb begrepen
  7. Voor wat betreft mijn vraag is het antwoord duidelijk. Iedereen bedankt voor zijn reactie
  8. Wie weet het antwoord op de volgende vraag. Tussen 1 maart 2013 en 1 maart 2014 is de btw verlaagt voor onderhoud aan je woning. Nu is het zo dat ook tuinaanleg en onderhoud hierbij horen. De btw wordt verlaagt naar 6% op arbeid, niet op materiaal. Het pand moet ouder zijn dan 2 jaar. Nu is mijn vraag: geld dit ook voor bedrijven. Mag een bedrijf of instelling die zijn tuin bij zijn kantoor of ander soort pand laat onderhouden of aanleggen ook gebruik maken van 6% btw. In de stukken die ik heb gelezen wordt enkel over woningen gepraat. Mijn boehouder wist dit ook niet zeker. Normaal is de btw voor bedrijven aftrekbaar dus is 6% of 21% niet zo van belang, maar ik werk ook voor een huisarts, tandarts, stichting en die mogen/kunnen geen btw verrekenen.
  9. Ok, dank voor de reacties. Het was me inmiddels duidelijk van voor 1-10 en na 1-10. Stond nog niet stil bij de gedeeltelijke Offerte voor en na 1-10. Dit Zal ook niet van toepassing zijn vanaf nu. Alles ligt nu na oktober.
  10. Helaas, werk voor het grootste deel voor particulieren. Het zijn niet zo'n grote bedragen dus die paar tientjes verschil neem ik maar voor lief. Betreft ook maar 2 offertes. Alles wat nu de deur uitgaat is met 21%
  11. Beste lezers, Ik heb een vraag omtrend de btw verhoging. Ik heb nu offertes uitstaan met 19% btw, waarvan de uitvoering pas ik oktober is. Hoe moet ik hiermee omgaan? Mag dit nog 19% blijven of moet ik deze doorbelasten met 21%? Ik heb de afspraken gemaakt voor 1 oktober maar geld dit?
  12. Ik denk inderdaad dat een afgebakende opdracht, bv de sloopwerkzaamheden of het achterom rijden van materiaal etc. Het beste werkt. Ik denk dat ik een volgende keer zowiezo iets soortgelijks regel met de klant
  13. Beste mensen, Ik zit met het volgende vraagstuk. Ik heb een offerte uitgebracht voor een tuin die wordt aangelegd. Nu kwamen de mensen met het idee dat hun zoon van 20 jaar mee zou kunnen helpen en wat er dan van de prijs af kon. Ik stelde voor het uurloon van een 20 jarige met de gecalculeerde uren, maar dat was niet voldoende. Ik zou immers minder uren besteden tegen het geldende uurloon. Nu waren ze wel zo reeel dat ze snapte dat ik niet zoveel uren bespaarde als hij mee zou helpen, hij is immers geen vakman maar een 'sjouw hulp'. Toch werd wat meer verwacht. Ook het idee om op uurbasis te werken was niet ok. Ik heb nu bij wijze van test een bedrag in mindering beloofd als hij meehelpt. Ik zal zien wat het kost/oplevert. Waar ik nu benieuwd naar ben is jullie ervaring hieromtrend. Doen jullie dit ook (de gene die hier mogelijkheden in hebben) of juist niet? Ikzelf wil dit nu uitproberen om de klanten tevreden te houden, maar wil wel bekijken of dit uiteindelijk geen geld gaat kosten Graag jullie mening/ervaring
  14. Het is in onze branch inderdaad normaal een percentage op je geleverde materialen te zetten. Of dit overal zo is durf ik niet te zeggen. Het is inderdaad zo dat je kosten maakt om materialen bijeen te verzamelen (bellen/tijd om te bestellen, kosten voor afhalen enz). Ik denk dat je zelf moet kijken wat de kosten zijn en welk percentage je dus hanteerd. Ik zou niet een percentage vermelden, maar gewoon de stuksprijs incl. het percentage vermelden, maar dat is mijn mening.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.