RABE

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

RABE's trofeeën

  1. Ben zeer onder de indruk van het goede advies. En het zet me gelijk aan het denken. Met dat de sanering was gelukt, wil ik aangeven dat ik er enorm tegenop keek om van 7 medewerkers in NL naar 2 medwerkers te gaan, en intussen in Indonesie uit te breiden, maar dat het uiteindelijk toch gelukt is. Het koste alleen veel meer dan ik had gehoopt, maar ik verwachte het uiteindelijk wel. Daarin blijf ik teveel een optimist. Over de abo's is het zo dat ik het in ieder geval al per 1 december wil gaan factureren, wellicht al half november. We hebben ooit gekozen om alles per vast boekjaar je factureren, omdat dat administratief wel makkelijk leek, door alles in de eerste week van het jaar uit te factureren. Ook een reden was dat het gaat om SLA bedragen, welke de klant bij voorkeur wilde boeken in het jaar waar deze voor geldt. Sommigen gaven aan dat ze anders de bedragen moeten splitsen over verschillende boekperiodes. Zou ik niks mee aan moeten, maar toen ben ik er echter wel in mee gegaan. ik heb al eerder contact gehad met factoringbedrijven, alleen die willen o.a. dat je per maand boven een bepaald aantal facturen genereert, en daarbij de dienst of product al volledig geleverd is, en er dus geen discussie over is. Gebruik van factoringbedrijven viel dus al af. De 30.000 is nu ongeveer 10% van de omzet voor dit jaar. Deze omzet is minder geworden door het afstoten van detacheringwerkzaamheden, en andere minder rendabele activiteiten. gr. Roy
  2. Ik heb een bedrijf in nederland en Indonesie, wat zich bezig houdt met webapplicaties en projecten voor klanten en eigen gebruik. Omdat de crisis ons al eind 2008 wist te vinden, zijn we vroeg begonnen met zowel saneren als investeren. Hoewel goed gepland, komen we net enkele maanden voor 2010, financieel iets tekort. Omdat we met met jaarlijkse abonnementsinkomsten werken (facturering per 1 januari 2010), zouden we er geen probleem mee moeten hebben, echter wil onze huisbank niet die extra ruimte geven, omdat we verleden jaar nog verlies hebben gedraaid. Verlies als gevolg van overtollig personeel, wat intussen weggesaneerd is. Het gaat om ongeveer 30.000 euro die we nodig hebben om het gat te dichten tot januari 2010. Zijn er mensen die weten welke mogelijkheden er zijn voor dit soort bedragen? Aangezien dit niet iets is wat voor investeerders interessant is. Dus niet al te hoge bedragen, over een nogal korte looptijd. Zelf heb ik al mijn reserve ingezet in de sanering en investering van met name productiecapaciteit. Roy
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.