Jump to content

Ik2009

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Dank voor de reactie. Het opzegtermijn van 12 maanden gaat in over circa 9 maanden.
  2. Wanneer is het goede moment om in gesprek te gaan met de verhuurder over een eventuele verlening? Wij hebben momenteel nog circa 9 maanden om iets anders te vinden en het contract op te zeggen. Momenteel vinden wij de huur te hoog (contract op basis van omzethuur) en willen terug naar een vaste huurprijs. Het contract zal dan wel aangepast moeten worden dus het is überhaupt de vraag of het een nieuw contract is of een verlenging van het huidige contract.
  3. Ik heb verder geen idee hoe mijn vader het doet. Die weet dat zelf denk ook niet want dat doet de boekhouder allemaal! Maar ik zal verder geen uitspraken meer doen! bedankt voor het anwoord iedergeval
  4. Maar wij betalen geen kosten voor de benzine. Als mijn vader - die overigens een BV heeft en alle zaken via de boekhouder gaan - het factuur naar ons stuurt moeten wij wel betalen? Ik denk dat het dan meer energie gaat kosten dan voordeel oplevert. Wij hebben namelijk een soort van hobby v.o.f. We kunnen er niet maandelijks van rondkomen!
  5. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb een v.o.f (samen met mijn moeder). Wij tanken op een tankpas van mijn vader zijn bedrijf. Nu de vraag kunnen wij deze kosten van de benzine in onze boekhouding opnemen? Ik bedoel de zakelijke kosten want het is een prive auto! Want we betalen het niet zelf (uit v.o.f.) en daarnaast staat die tankpas op bedrijf van mijn vader.
  6. Nu raak ik het even kwijt. Als ik geld terugkrijg van de belastingg dan val ik niet meer onder de KOR? Dus als blijkt - als ik per kwartaal aangifte doe - ik geld verschuldigd ben aan de belasting dit gewoon moet betalen en dit dus niet onder de KOR mag rekenen? Ik moet er wel bij zeggen dat het niet om een groot bedrag gaat dat ik in kwartaal terugkrijg. Verschil tussen ontvangen en betaalde btw is weinig zeg maar. Ik weet niet of een jaaraangifte dan wel nut heeft. Ik kan dan beter om ontheffing vragen m.i.??
  7. Huh jaaraangifte gunstiger? Bij het vorige rekensommetje kwam ik negatief uit (voor mij). Als ik van een kwartaal meer voorbelasting heb betaald kan ik dat direct terugvragen. Bij een jaaraangifte compenseert dit met de andere kwartalen. Dus dan is een kwartaal aangifte toch gunstiger?
  8. Als ik vraag om ipv kwartaal aangifte jaaraangifte te doen dan kan ik toch nooit de voorbelasting terugvragen? Kwartaal 1 en 2 belasting verschuldigd 500 Kwartaal 3 belasting teruggave 400 Kwartaal 4 belasting verschuldigd 300 Kom ik op 500-400=100 +300 = 400 verschuldigd. Ik kom dan aan het eind van het jaar toch negatief uit (voor mij). Alleen wordt die 400 op basis van de klein ondernemersregeling kwijtgescholden. Of zit ik er nu helemaal naast? ik hoor het graag!
  9. Jaaraangifte is een goed idee! Dan blijf ik nog steeds onder de kleine ondernemersregeling vallen. Wij hebben een klein winkeltje en in de zomer zijn de opbrengsten over het algemeen minder. Dan is het juist slim om de voorbelasting te te vragen aangezien meer inkoop dan verkoop! Bedankt voor de antwoorden.
  10. Bedankt voor de antwoorden! Natuurlijk, compleet vergeten! Daarnaast had nog wel een andere aanvullende vraag. Misschien denk ik te moeiljik maar kom er even niet uit. Op de site staat Als u, na ontheffing, besluit facturen uit te schrijven, mag u geen btw op de factuur vermelden. Maar ik mag nog wel gewoon btw (0,19%) in mijn verkoopprijs berekenen toch? Alleen op de bon die de klant krijgt mag geen btw tarief vermeldt zijn dus alleen de verkoopprijs (waar dan de btw wel in verrekend is uiteraard). Hoor het graag. Groet,
  11. Bedankt voor de reactie! Het is mij ook duidelijk alleen vroeg ik me af of er meer mensen in zo'n gelijkbare situatie zitten of hebben gezeten. Maar ik denk dat ik gewoon de belastingbrief een brief stuur met daarin het verzoek tot ontheffing. Ben ik dan nog wel verplicht om een administratie bij te houden (voor derden) op basis van een andere wet?
  12. Beste allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en heb al even lopn neuzen maar kwam niet echt een antwoord tegen op mijn vraag. Ik heb een v.o.f. en komen wij aanmerking voor de kleine ondernemingsregeling. Echter hebben wij toen we gestart zijn dit opgegeven bij de Belastingdienst aangezien we zonder BTW nummer geen inkopen konden doen bij de groothandels (detailhandel). Nu lees ik op de website van de belastingdienst dat er een ontheffing geldt voor ondernemers die in aanmerking komen voor de kleine ondernemersregeling. Weet iemand hier meer van? Ik ben in maart 2008 begonnen en heb sindsdien gewoon aangifte gedaan - elk kwartaal -. Groet,
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept