Jump to content

Ernesto2

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Country
    Nederland
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.tbforum.nl

Company info

  • Location
    amsterdam
  1. We confisqueren niet hun tegoeden, daar komen we verder niet aan en blijven gebruikers altijd recht op hebben. Het feit blijft alleen dat een percentage daar nooit aanspraak op zal doen (om welke redenen dan ook). Dat geld stapelt zich langzaam op, zonder dat we nu precies weten wat we daarmee moeten doen. Daarom de gedachten om dit als verdienmodel in te zetten, en het percentage dat nooit wordt uitgekeerd bij de omzet te schrijven. Maar goed, kan hier weinig informatie over vinden, vandaar mijn vraag.
  2. Hallo Higherlevel leden, Wij hebben een concept opgezet waarbij gebruikers elkaar kleine bedragen betalen voor een product dat ze leveren. Het contact en betaalproces loopt via ons systeem, en omdat het steeds om kleine bedragen gaan, bouwt een gebruiker langzaam een tegoed bij ons op. Wij hebben opgenomen in de algemene voorwaarden dat het tegoed dat een gebruiker opbouwt vanaf 15,- euro uitbetaald kan worden. Sommige gebruikers komen echter niet aan de 15 euro om dit te doen. Hierdoor bouwt zich een bedrag op op onze rekening dat nooit zal worden uitbetaald aan gebruikers. Aan de hand van resultaten uit het verleden weten wij precies hoeveel procent van het geld dat binnenkomt op onze rekening, uitbetaald zal worden aan de gebruikers. Maar er blijft dus een deel over op onze rekening. Mogen wij het bedrag dat niet wordt uitbetaald, bijschrijven bij onze omzet? En waar moeten wij rekening mee houden als we dit doen? Alvast bedankt voor de reacties.
  3. Dit is helaas geen optie voor ons. Aangezien ik hier wel full-time mee door wil gaan, en mijn compagnon voor een klein deel erbij betrokken wilt blijven. Dit is voor ons beiden prima, en levert geen problemen op qua samenwerking.
  4. Probleem bij onze onderneming is alleen, dat we nog geen winst maken. Is nu dus vooral tijd investeren met de hoop dat het in de toekomst wel winstgevend kan zijn. Daarom is het belangrijk dat er een duidelijk verdeling komt in het eigendom van de onderneming. Zouden we dan gewoon winst kunnen verdelen aan de hand van de eigendomsfactor? En is het genoeg om dit op te nemen in een nieuw samenwerkingsovereenkomst? Verder is het dus de bedoeling dat ik een groot deel van zijn eigendom overneem. Aangezien we nog niet echt winst maken, is het lastig om een waarden te geven hieraan. Heeft iemand hier tips of tools voor? Of is het puur een bedrag samen afspreken, waar we ons beiden in kunnen vinden? Bedankt voor de eerdere reacties. Dit helpt zeker om een duidelijk beeld te krijgen hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
  5. Hallo Leden van Higherlevel, 3 jaar terug ben ik samen met een vriend, tijdens onze studie, een VOF onderneming begonnen. Ieder is 50% eigenaar van het bedrijf, ontvangt 50% van de winst en stopt er even veel tijd in. Dit gaat veranderd aangezien mijn compagnon een vaste baan heeft geaccepteerd, en ik full-time aan de onderneming wil blijven werken. Hij zal nog maar de helft van de tijd aan de onderneming kunnen werken, en ik wil er juist extra uren in gaan stoppen. Aangezien de winst op dit moment nog minimaal is (maar hopelijk door hard te werken ligt dit in de toekomst hoger) willen we het eigendom en de winst van het bedrijf opnieuw verdelen (bijvoorbeeld 75% / 25%). Hoe kan je zoiets het beste aanpakken wanneer je een VOF constructie hebt? Is het verder normaal om een bedrag te betalen aan mijn compagnon voor het percentage eigendom dat ik van hem overneem (stukje goodwill)? Ook wanneer de onderneming nog niet veel winst maakt? En hoe kunnen we het beste tot een redelijk bedrag komen dat ik zou moeten betalen aan hem? We zijn zelf niet ervaren met dit soort praktijken, dus waarschijnlijk vergeten we nog dingen waar we op moeten letten bij een herverdeling van eigendom van een VOF. Wellicht dat jullie nog tips hebben? Alvast super bedankt voor de reactie die ons een zetje in de goede richting kunnen geven.
  6. Duidelijk, en de verzonden facturen moet ik los inboeken in me administratie. Of mag ik ook de totaal bedragen inboeken die ik ontvang van iDeal?
  7. Sorry, gaat om een zakelijke dienst en ik reken gewoon 19% voor de dienst. Hopelijk kunt u nu meer vertellen over wat kan, mag of moet in mijn situatie. Alvast bedankt!
  8. Bedankt voor de reacties. Als ik van de bevestegingsmail een factuur maak, moet ik ook al die facturen ingaan boeken. Dit vind ik een beetje veel werken, dus wou ik gewoon de iDeal betaling inboeken. Dus het liefste stuur ik geen facturen achteraf. Of het zou op die manier moeten. Iemand hier duidelijkheid over?
  9. Hallo, Sinds kort heb ik een website waar gebruikers tegen betaling een pro-gebruiker kunnen worden. Dit worden ze door hun account op te waarden via iDeal. Hier betalen ze een klein bedrag voor wat gelijk van hun rekening wordt afgeschreven. Ze zijn daarna gelijk pro-gebruiker. Vraag 1: moet ik dan alsnog een factuur sturen naar de pro-gebruiker, of is een bevestigingsmail genoeg? Hierin staat dan wat ze hebben betaald, dat het bedrag reeds is ontvangen etc. (of te wel een soort bonnetje). Vraag 2: Via iDeal ontvang ik dan om de paar dagen in een keer het bedrag wat ik in die dagen heb verdient. Mag ik dan een factuur aanmaken met het bedrag wat ik van iDeal heb ontvangen, en dit in mijn boekhouding stoppen? Of moet dit op een andere manier? Alvast bedankt voor de gene die me kunnen helpen.
  10. Bedankt voor het geven van het juiste antwoord. Het verschil tussen een creditfactuur en een inkoopfactuur is nu duidelijk.
  11. Hallo, Voor onze administratie ben ik een boekhoud / administratie pakket aan het ontwikkelen. Nu zitten we nog een beetje te klote met de juiste begrippen/koppen. Hopelijk kunnen jullie het correct antwoord op onze vraag geven. Een ontvangen factuur van een crediteur die betaald moet worden en netjes bij uitgaven komt te staan; mag je dit als een creditfactuur beschouwen, of heeft dit een andere naam/kop (bijvoorbeeld gewoon: "ontvangen facturen")? Misschien beetje domme vraag, maar weet het even niet 100% zeker. Alvast bedankt voor de gene die het juiste antwoord kan geven.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept