Jump to content

Bookaa

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    partner-site

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    nalden.net. molblog.
  1. Ik denk inderdaad dat de markt te klein is als het om tastbare producten gaat (mijn tv heeft een ingebouwde dvdspeler kijk maar). Een mix met diensten als inderdaad bedrijfsuitjes,kapperszaak, schoonheidssalon, sprekers of overige bedrijfsfilmpjes maakt het een sterker concept. Laat bezoekers ook meteen de mogelijkheid hebben om te reserveren na het zien van je filmpjes. Hiermee heb je meteen een sterk verdienmodel. Laat bedrijven kostenloos op je site filmpjes plaatsen en je kunt direct een aardige start maken. Toch denk ik dat je grote concurrentie blijft houden van youtube. Als ik een dagje wil gaan paintballen in Den Bosch dan ga ik naar youtube; tik in paintballen + Janssen + Den Bosch en ik heb al meteen een beeld bij dit bedrijf. Succes ermee in ieder geval!
  2. Even naar aanleiding van een reactie van SEB, Ik citeer, Verschillende partijen zijn op dit moment bezig om de ereaders in de markt te zetten. Als je het op een een of andere manier voor elkaar krijgt om elk bedrijf 1 of meerder ereaders te laten aanschaffen dan zou je de boeken en tijdschriften wellicht digitaal kunnen gaan aanbieden. Dit lost een heleboel problemen op (fysieke opslag en distributie e.d.) maar creëert ook nieuwe uitdagingen: hoe ga je de digitale distributie regelen. Hoe zorg je dat de content op de ereader na de uitlijntermijn vervalt. In feite zou je een digitale bibliotheek moeten ontwikkelen waar de digitale boeken weer vrijkomen wanneer de uitleendatum is vestreken. Dit biedt ook nieuwe mogelijkheden om geld te verdienen; kleine vergoeding per uitgeleend boek, abonnementstructuur , winst wanneer iemand besluit de content met korting definitief aan te schaffen of de papieren versie via een van de boekhandelpartners te bestellen. Ik heb hier heel de zaterdag mee lopen klooien maar hoe zou ik mijn concept kunnen combineren met het bovenstaande vetgedrukte..Mijn kennis in ereaders is niet groot en na wat onderzoek heb ik nog geen duidelijke oplossing kunnen vinden. Is het interessant als ik telkens 1 bedrijf 10 verschillende boeken op hun eigen aangeschafte ereader laat zetten (online kopen) waarna bedrijven dit met elkaar kunnen uitwisselen waardoor er een soort ruilsysteem ontstaat...Is het mogelijk mijn concept te combineren met ereaders (digitale boeken) denken jullie......... ??? Het kan namelijk niet dat ik na 2 weken een digitaal boek op een willekeurige ereader laat verdwijnen. Het is inderdaad zo dat ereaders grotendeels fysieke boeken gaan overnemen en daarbij valt inderdaad de last van depots weg en de daarbijkomende aspecten. Dit alles wil ik de komende week uit gaan zoeken en zou het buitengewoon dankbaar vinden als jullie hier mij mee zouden helpen. let op, het huidige concept moet in beeld blijven, het moet geen digitale bibliotheek worden waar je steeds voor een bepaald bedrag een digitaal boek kan lenen want dan valt het concept weg.
  3. Oke sommige dingen gaan bij expansie zeker geld kosten maar in Helmond heb ik geen 1 cent kwijt geraakt. Maartje bij de receptie waar de boeken te verkijgen zijn hield altijd een oogje in het zeil maar kon zich wel gewoon met haar dagelijkse eigen taken binnen haar bedrijf bezig houden. Ze keek even naar de pas van de werknemer en dan zei ze waar de boeken lagen. Ik geef je wel gelijk dat ieder mens iets kwaads in zich heeft en dat diefstal of brand niet kan worden uitgesloten. Boeken die ik in bruikleen had daar heb ik idd geen overeenkomsten van; dat is een goede tip; schrijf hem meteen op! Dank je! :) Ik heb net een mailtje gehad van kbiri.nl voor als ik in de toekomst slaag ik per direct op bezoek mag komen. Hoe staan jullie tegenover dit soort dingen? Wanneer is het slim om met je idee Nederland in te duiken? Ook allemaal van die vragen die ik mij nu al stel! over 2 weken heb ik slechts wat lokale media maar als het goed gaat wat dan? Iemand daar ooit mee te maken gehad?
  4. Ze halen de boeken bij elkaar op voor de duidelijkheid. Elk bedrijf had een lijst waarmee ze bedrijven konden bellen of ze het boek konden ophalen en of het vrij was. Het depot daar liggen nu nog een kleine twintig boeken, de rest vind zijn eigen weg van bedrijf naar bedrijf en er zijn nog nooit problemen geweest. Iedereen heeft max leentijd als men daarover heen is mag iemand anders het op komen halen. Zo niet? Dan bleef het gewoon bij de werknemer op het bureau liggen. Het is 1x voorgekomen dat een boek kwijt was; toen werd er een nieuwe besteld. Ik hoor jullie steeds praten over kosten maar die zijn er dus niet! Dat is wat het concept ook zo sterk maakt! Mijn verdienmodel is straks gewoon boekenreviews en advertentiemogelijkheden. Verder heb ik idd enkele boeken gratis aangeleverd. Als mijn website online gaat dan ga ik met enkele grote spelers om de tafel zitten welke percentage ik per link krijg waarna men via mijn site een boek voor eigen beheer kocht. Door mijn enquete van 3 maanden geleden heb ik zwart op wit dat er tot dan toe 209 werknemers (14maanden) bij bol.com een boek kochten nadat ze het bij mij hadden geleend. Zeg dat ik straks 3 euro krijg per boek dat via mijn site word gekocht. Reken uit je winst; idd ruim 600 euro en dat dan in Helmond, Veghel, Uden, Oss, Eindhoven en Den Bosch. Bol.com blij, uitgever blij, auteur blij, ik blij! Do you all get my point ;) Ik heb geen zin in transacties; centraal depot; 1/10 leasebedragen en daarna winst; Ik hou het transparant. less is more :)
  5. 1 landelijke depot is voor zowel bookaa en bedrijven vele malen duurder dan 1 depot op hetzelfde gelegen bedrijventerrein of straal van 10km. Een landelijk depot vergt meteen zoveel ruimte en brengt weer extra huurkosten met zich mee. Nu heb ik in Helmond voor 0,0 euro een prachtige kleine ruimte waar ik perfect alle boeken kan opslaan. Je moet het zo zien; ik open telkens een bibliotheek in een bepaalde regio en zo borduur ik verder. Ik heb voorlopig geen interesse in dollartekens en een depot en heel distributiekanaal. Ik ben nou eenmaal systematisch ingesteld.Later wil ik op mijn website een tool maken waardoor bedrijven uit regios zelf hun bibliotheek bij mij samenstellen. Maar ik heb nog wel even wat pilots te gaan. Daarom wil ik ook even niet aan ingewikkelde formules denken. Uit mijn praktijkervaring bleek verder dat ruim 90% het niet erg te vindt om een boek even af te geven of het op te halen. Ze vonden het juist leuk om face to face nog even een extra tip/advies te krijgen. Daarbij werd ook meteen even een netwerkpraatje gemaakt. Dus het gedoe met lenen, lezen is goedkoper/effectiever/maatschappelijk verantwoorder dan gewoon inkopen voor de bedrijven. Tuurlijk bouw ik een mooie en interessante klantenkring op als het gaat om e-books. Tegen die tijd zie ik wel hoe ik het leenmodel toch relevant kan maken. Want ik denk toch dat ook daarin mogelijkheden liggen. Voor elk probleem is een oplossing en ik merk dat higherlevel mij dit mogelijke succes gunt! Hoelang zullen we nog het fysieke boek hebben denken jullie?
  6. Sorry Twabla ik heb net nog eens rustig je bovenstaande post gelezen op pagina 2 en ik snap het nu! Ik heb zowiezo altijd wat meer tijd nodig gehad tijdens colleges @ HBO. Ik moet dingen gewoon vaak paar keer lezen om het helder te krijgen. Ik snap je formule nu wel maar zou je het nog wat nader willen omschrijven met een paar voorbeelden? Of is dat teveel gevraagd.. :-[ jeetje ik heb het nu op papier uitgetekend en ik moet zeggen; WOW! maar bestaat zoiets niet al denk je?
  7. Is het niet gewoon less is more in plaats van al die ingewikkelde constructies. Ik heb jouw berichten twabla nu 4x gelezen maar ik snap er werkelijkwaar niks van ;) Niks ten nadelen van jou maar ik vind het moelijk om een ingewikkelde constructie direct helder te krijgen. En daarbij ga ik er ook maar even vanuit dat je hoger opgeleid bent dan ik ben. ;) Maak ik het mijzelf niet alleen maar lastig door overal wat aan te veranderen om er meer marge uit te krijgen? Een centraal depot met koeriersdiensten dan ben je zo ongeveer bezig met een bol.com. Ik zie zeker potentie in mijn concept maar ik denk dat ik er beter aan doe via pilots te werken. Als mijn website online gaat dan ben ik vind ik alweer een goede stap verder. Ik wil voorlopig nog niet denken aan het grote contactpunt tussen uitgevers en een bestand zakelijke lezers en individuele deelnemers. Ben voorlopig nog niet bezig met expansie :) Maar ik zie higherlevel wel als een broedplaats van nieuwe ideeen maar ze moeten gewoon niet te ingewikkeld worden. Less is more!
  8. Enorm dank voor de gegeven fantastische antwoorden. Ik heb wel eens nagedacht over e-readers maar ik denk dat mijn concept daar lastig op aan te sluiten is. bestaan er niet allang websites waar je via je e-reader 1 maand een e-book kan huren? Een Bookaaschap heb ik eigenlijk al binnen een strategisch gelegen bedrijfspand opgeslagen. En ik denk dat het erg lastig is om in Helmond een boekhandelaar te vinden die het interessant vindt om stukje schap weg te geven. Ik denk overigens dat het niet eens is toegestaan vanuit de uitgeverijen/auteurs. Dat maakt een landelijk depot ook zo lastig want dan ben je eigenlijk constant bezig met distributie en daarbij komende dure prijzen. Maar ik zie wel een mogelijkheid binnen e-readers wat ik eigenlijk allang in mijn swot had staan maar misschien nu dankzij jullie wat meer aandacht krijgt. Alle deelnemende bedrijven kopen 1 e-reader met 10 verschillende e-books erop. De huidige plaats waar nu de boeken liggen daar komen dan e-readers te liggen. Elke e-reader krijgt een identiek nr waardoor je weet welke boeken erop staan. De e-readers zijn maximaal 1 maand te lenen waarna de werknemer weer netjes de e-reader terugbrengt. e-readers vervangen dus de boeken. Hoe denken jullie hierover?
  9. Elk bedrijf betaalde eenmalig die boeken en waren dan lid; Ik heb aan dit project in Helmond nooit veel verdiend. Nogmaals ik kon er mijn studie mee terugbetalen en mijn boeken. Ik ontving 8% van de ingekochte boeken, daarnaast kreeg ik sponsorgeld. Straks (ik heb inmiddels gesprek bij bol.com en managementboek.nl gergeld) ga ik een nog nader overeengekomen percentage krijgen in boeken die via booka.com worden gekocht. Mijn verdienmodel is verder advertentiemogelijkheden, boekenpresentaties/reviews etc. In de nieuwere vorm van Bookaa betaald men geen leen of verzendkosten want ze halen de boeken bij elkaar op. Dit doen we ook omdat er zo meer beweging zit in Bookaa.com. Bookaa is meer dan alleen een bibliotheek.
  10. tuurlijk heb ik al contact gehad met bol.com en was van harte welkom om het concept te komen presenteren. Dat wat ik zeker ga doen als het bssplan is uitgebreid. Ik zie dit als stap 3 als stap 2 (live gaan van website) is verwezenlijkt. Even om nico van zijn antwoorden te voorzien. (je bent toch geen dief he ;-) ). Ik heb geleerd om open te zijn als je een goed idee hebt. De concurrent/dieven ben ik al een jaar voor en als ik wil sta ik morgen bij bol.com dus laat ik open en eerlijk zijn! Boeken worden ingekocht bij je raadt het al ;-) bol.com; daar komen alle boeken vandaan, vandaar dat ze mij ook van harte hebben uitgenodigd. Het duurde totaal 2 weken tot alle bedrijven de boeken hadden gekozen en afgerekend. (managers van de bedrijven hebben gekozen voor de boeken die in hun ogen meerwaarde hadden voor het bedrijf). De boeken vonden zijn opslag in een ruimte van 33m2. Toen de boeken eenmaal werden opgehaald gingen mensen onderling ruilen en het bij elkaar ophalen (middels adressenbestand) Werknemers konden elkaar opbellen en vragen wanneer welk boek beschikbaar was. Voor in het boek had ik een A4 waar je precies kon zien hoelang wie wat had gehuurd. Dit wordt straks geautomatiseerd op de website uiteraard. Boeken die niet meer gelezen werden waren er eigenlijk niet; er was altijd wel interesse in een bepaald boek. Bookaa.com heb ik voor een prikkie gekocht :) Jeetje jullie zijn wel enthousiast zeg! Geeft mij weer extra stimulans! Dank! Maar ik heb nog niet echt vraag gehad op de vraag wat bertreft rechten. Zoals jullie het zeggen is het mogelijk dus!
  11. bssplan is idd geschreven, maar het zal moeten worden uitgebreid als ik landelijk wil gaan. u praat idd over een mooie win-win-situatie als ik uitgevers de kans geef een link te maken naar een webshop. Een webshop op bookaa.com maakt het geheel wat onoverzichtelijk denk ik. Deze wwsituatie geeft wel een deur die openstaat! Verder erg leuk dat je mij in de gaten gaat houden! BOOKAA.com Books and Advisements
  12. Mijn naam is Duncan Huisman (27) en ben net afgestudeerd. Tijdens mijn derde jaar heb ik voor het lokale bedrijfsleven van Helmond Bookaa opgezet. Bookaa is een gezamenlijke bibliotheek waarvan de boeken en magazines zijn uitgekozen door het lokale bedrijfsleven zelf. Voorbeeld: Bedrijf A kocht 5x het boek "grondslagen van de marketing". Bedrijf B kocht 8x het boek "strategisch management". Alle deelnemende bedrijven moesten hetzelfde bedrag betalen. Zo ontstond van alle bedrijven (boeken) een gezamenlijke bibliotheek. Waar op de dag van vandaag nog altijd veel gebruik van wordt gemaakt. De boeken zijn maximaal 2 weken te lenen en worden onderling telefonisch geruild. De opslag van de bibliotheek begeeft zich in een bedrijfspand dat door mee te doen met het concept een kleine ruimte aan mij gaf. Het gaat momenteel om totaal ruim 500 boeken en 140 magazines. verdienmodel is x percentage van ingekochte boeken/magazines. Omdat het nogal een succes was wil ik dit uitbreiden met een website bookaa.com. Daarmee wil ik bookaa.com interactiever maken. Hoe? Door vragen te stellen op de site en vervolgens elkaar te helpen bij het zoeken naar het antwoord van de werknemer. Het antwoord van een desbtreffende vraag komt dus van iemand die het eerder had gelezen; "grondslagen van de marketing hfst 10 blz 199." De website ga ik over twee weken feestelijk lanceren met het lokale bedrijfsleven. pluspunt van het concept voor uitgevers: + bij interesse van werknemers wordt het boek prive aangeschaft. + omzet stijgt door mond tot mond reclame pluspunt voor het lokale bedrijfsleven: + kennis werknemers vergroot + netwerk vergroting Er rest mij echter 1 vraag waar ik graag advies over hoor. Dit concept is tamelijk vriendelijk als het gaat om rechten van de boeken en uitgeverijen (kleinschalig en zonder toestemming nu). Mijn droom is om dit concept uit te breiden naar andere steden in Nederland? Is dit mogelijk als het gaat om bovenstaande zin? Ik wil er serieus mee aan de slag (ben er 1 jaar mee bezig geweest en dat mag nu wel eens worden uitbetaald ;-) ) En ben verder ook benieuwd wat jullie vinden van dit innovatieve concept BOOKAA (book and advisments).
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept