fleur.janssen

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

fleur.janssen's trofeeën

  1. Woord vooraf: Ik heb het streven om per feb '09 in het zuiden des lands te starten als fietskoerier. In de afgelopen periode heb ik gesprekken gevoerd met beleidsbepalers van o.a. Gemeente, makelaar, woningcorporatie, copyshop. Alle zijn ze geïnteresseerd in het afnemen van een dienst. t ledigen van postbussen, het ophalen van de post, koerieren. Echter zit ik met de onderstaande vragen. ( De zoekfunctie m.b.t. dit onderwerp op Higherlevel.nl en Google heb ik veel vuldig gebruikt. Hier heb ik iets aan gehad. ) Vragen 0: Om welke reden(en) en/of argumenten zou u uw pakket door een fietskoerier laten bezorgen en niet door een autokoerier? 1: Uitval beperken. Gezien ik alleen zal starten. Zaken doen met een gerenommeerde lokale koeriersdienst of het toetreden van een andere ZZP-er? Of anders oplossen? 2a: Prijsbepaling, wat is intressanter/wijzer? A) per km/tijd of B) Een vaste prijs per pakket of per afleveradres en een X% toeslag voor spoed-opdrachten? 2B: Zone verdeling van het marktgebied. Hangt samen met 2a. Vandaar de vraag w als mogelijkheid 1 of mogelijkheid Mogelijkheid 2 of [/url] of mogelijkheid mogelijk 3 3: Concreet en uitvoerbaar/haalbaar marketingsplan Marketingsplan omvat: - 8 weken advertentie in locaal weekkrant - Gerichte mailing op de postbussen van bedrijven gevestigd binnen het centrum, - Bij bezorging kaartje/flyer afgeven. - Duidelijke/simpele website; diensten/prijslijst/marktgebied enz. (na verloop van tijd wordt op de begin pagina een youtube film getoond waarin een locale ondernemer de redenen aangeeft waarom hij zaken doet met een fietskoerier i.p.v. de concurrentie. -1 dag per week acquisitie. "Gratis" publiciteit omvat: - Het eerste pakketje uitreiken aan de burgemeester i.c.m. een fotograaf van locale een krant, - Accounts aanmaken op: twitter, hyves, facebook, linkedin voor vermelden van nieuws enz. deze actief gebruiken. / Referenties worden op de beginpagina weergegeven. - Presentatie bij een vrouwen-ondernemersclub, het viel me op dat vrouwen eerder de link leggen naar het milieu, "Als ik iets moet verzenden laat ik het jouw bezorgen, is goed voor het milieu. Bespaart veel uitlaat gassen." - Een bos bloemen bezorgen bij een commercieel lokale TV zender voor de presentatrice. Mogelijke kosten delen met een locale bloemisterij. - Lid worden van een locaal ondernemersclub. - Bezoeken van startersdagen 4: Doordachte introductie-kortingsacties? Introductie korting van 5%, naast een klant-werft-klant actie voor nogmaals 5% 5: Aandachtspunten voor een laten opstellen samenwerkings- en sponseringscontract? Doorverwijzing jurist i.v.m. Het opstellen van de algemene voorwaarden, en het bovenstaande. 6: Aandachtspunten bij het laten opstellen van een contract voor het afnemen van dienstverlening bijvoorbeeld het ledigen van de postbus? (garantie op inkomsten en picht om de dienst te leveren) 7: Verzekeringen: welke zijn aan of af te raden? 8: Rieële bedreiging door concurrentie: De indirecte concurrentie (gezien het volume) TNT, FedEx, DHL, FalkCourier, Business Post zijn gemakkelijk in staat om de tarieven te verlagen. En mij hierdoor uit de markt te werken. 9: Is het correct dat een autokoeriersbedrijf het meer moet hebben van grote volumes* van A naar B te brengen? M.a.w. is het kleine volume waar een fietskoeriersbedrijf zich op richt voor de indirecte van groot belang om winst te maken? *Tot A2 envelop Pakjes maximaal lengte 65 cm breedte 42 cm hoogte 10 cm gewicht 4,5 kg 10: Wat is een reële aanloopperiode?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.