mluchtenburg

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

mluchtenburg's trofeeën

  1. Bezwaartermijn: is m.i. belangrijk om te weten. Het werk is goedgekeurd maar de prijs niet. Al is het regie. Een werk moet binnen een redelijke termijn goedgekeurd worden anders mag er stilzwijgend van uit worden gegaan dat het werk voldoet en zijn klachten ongegrond. Nu wil ik weten of zulk een termijn ook voor het gefactureerde bedrag over het werk geldt. En als dat zo is dat klachten over het bedrag ook ongegrond kunnen worden verklaard en de klant stilzwijgend accoord is gegaan met de hoogte van het bedrag omdat hij te laat reageert. Goedkeuring bij oplevering van werk en dus akkoord met versturen van de factuur én goedkeuring van het gefactureerde bedrag zijn twee verschillende zaken ( behalve in geval van offerte) Ik kijk eens bij de aanbevolen artikelen.
  2. hahaha....oke. Gebeld hebben we de laatste tijd, en geschreven. Ik kan ook niet anders dan ze het intern uit te laten zoeken. We hebben het wel over een verzekeringsmaatschappij waarvan de achterkant nauwelijks weet dat de voorkant bestaat. Tel daar nog een schade-expert bij op en een bemiddelaar en de slachtoffers van de brand waar de schade hersteld moest worden. Geaccordeerd en opgeleverd. Maar wel in regie. En onze betaling is dus ongegarandeerd. Het gaat me er niet om hoe ik met de klant om moet gaan . Buiten ons ''schone stukje geduld'' ( wat duidt op redelijkheid gezien onze eerdere ervaring met deze maatschappij over een onderdeel van hetzelfde werk )kunnen we aantonen dat we moeite hebben gedaan ons geld te krijgen. Het gaat me er puur om of er een bezwaartermijn bestaat op factuurbedragen. De details van deze casus daargelaten. Dit zou namelijk een punt kunnen zijn in een eventuele rechtzaak. Wat eigenlijk het Grundmotif is van mijn vraag. Sowieso is dit handig om te weten. Maar ik denk dat dat antwoord niet zo makkelijk is. In ieder geval dank voor de moeite tot zover. Groeten, Marjan
  3. De laatse twee maanden zijn we constant aan het reageren op de verschillende schijven die een verzekeringsmaatschappij rijk schijnt te zijn. Vele kastjes en muren later willen wij dus slechts weten of er een plicht bestaat binnen een bepaalde termijn bezwaar te maken t.a.v. het factuurbedrag. Onze laatse aktie is een aangetekende brief geweest. Dus communicatie onzerzijds is er. Zelfs een dossier. Nu alleen nog ons wettelijke recht. Want die kunnen wij namelijk niet vinden. Mocht deze er niet zijn dan rest ons een luis in pels te worden, vrees ik. Dan maar hopen dat de jaren langzaam verglijden want er schijnt ook nog zoiets te bestaan als verjaringstermijn. Echter zolang wij aandringen begint deze steeds opnieuw. Groeten, Marjan
  4. correctie: er zitten 2 maanden tussen de factuur en de herinnering. Juli en Augustus. Dus geen 4 maanden. We hanteren een betalingstermijn van 30 dagen. En normaal sturen we daarna na 14 dagen een keurige herinnering. En zo na 14 dagen weer. Wij wisten dat de betaling van deze maatschappij over verschillende schijven moet intern daar. Een eerdere factuur van ons naar hun had dat bewezen+ een bemiddelingspersoon had dat toendertijd uitgelegd. Dus we hebben ze nog een maandje extra gegeven. Want door onze eerdere vorderingservaring wijs geworden, gaat dat zo. Zo gezegd is ons geduld een schone zaak geweest. Blijft mijn concrete vraag over. Want over deze factuur wordt dus pas ná onze moeite gereageerd over het bedrag. Daarvoor een diep stilzwijgen. Vriendelijke groeten, Marjan
  5. Hallo, Ik heb een vraag waarop ik het antwoord maar niet duidelijk krijg. Ik heb al gezocht in burgerlijk wetboek en KvK. Nergens te vinden. De vraag is gerelateerd aan deze topic denk ik. Situatie: In juni 2009 hebben wij een factuur gestuurd voor een verleende dienst. Omdat het een verzekeringsmaatschappij betreft (de bekende bureaucratie) zijn wij geduldig geweest in het afwachten van de betaling. Wij hoorden echter niets op de factuur. In september hebben we een herinnering gestuurd. Ook hier hoorden we niets over. In oktober zijn wij eens gaan informeren hoe het met de betaling stond. Krijgen we te horen dat de expert van de maatschappij het niet eens is met het factuurbedrag. Dus na 4 maanden en veel moeite van onzentwege reageren ze pas. Concrete vraag: bestaat er een wettelijke termijn waarbinnen op de factuur gereageert moet zijn. En als daar niet aan is voldaan dat de factuur stilzwijgend is goedgekeurd? Btw. De opdracht was goedgekeurd. Vriendelijke groeten, Marjan mod edit: titel aangepast en topic afgesplitst
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.