danipaan

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

danipaan's trofeeën

  1. Een kleine vier jaar geleden, tussen twee banen in, ben ik spontaan begonnen aan mijn huidige bedrijf. Onverwachts bleek dit dusdanig goed te lopen dat er snel geschakeld moest worden. Onder het mom van What's in a name heb ik een stuk of tien namen opgeschreven en daarmee naar de Kamer van Koophandel gestapt. Zonder het vereiste vooronderzoek, kom je er snel achter dat dat niet zo handig is. Alle namen waren bezet en/of leken teveel op al een bestaande handelsnaam. Ad hoc snel iets verzonnen en (eerlijk is eerlijk) tot op heden heb ik er geen hinder aan ondervonden. Zelf is echter de spontane naam een doorn in het oog. Hij békt niet lekker. Uniek in Europ, en met een reden... Nu zit ik de afgelopen 2 maanden een uur of 2 per week te brainstormen, maar het wil maar niet vlotten met een nieuwe naam. Van namen generator, tot speldenprikken in het woordenboek. Creativiteit is niet mijn sterkste punt. Hoe dit aan te pakken? Zijn er ervaringen van forumbezoekers die hier een reclamebureau voor ingeschakeld hebben? Ons bedrijf bestaat zoals eerder genoemd 4 jaar. We bedienen klanten in het MKB segment en voorzien ze van volledig IT advies. Onze doelgroep is vaak te klein voor een vaste IT systeembeheer/manager, maar te groot om er niet serieus mee om te gaan. Voor een fractie van de prijs van een maandsalaris gaan wij naast de directie staan, bekijken de organisatie en proberen verschillende oplossingen aan te dragen voor de eindklant. Deze kan zelf, onderbouwd door onze beargumentatie en kostencalculaties, een gedegen keuze maken. Een groot deel van de ICT faciliteiten bieden we zelf ondertussen ook aan, waardoor we in de loop van de tijd een full-service kantoor geworden zijn. We kunnen hierdoor zelf implementaties doen, maar ook het beheer en onderhoud en storingsdienst. Sinds 2012 zijn we ook in staat om als provider op te treden voor onze klanten, waardoor de responstijden en serviceniveaus op het gebied van internet en telecomvoorziening sterk verbeterd is. Maarrrrrrrr, die verdraaide naam, daar is niks aan veranderd...
  2. Sinds een kort jaar ben ik, zonder een vast plan, tussen twee banen in een eigen bedrijf gestart. Mijn bedrijf verzorgt de automatisering in het MKB segment met als doel om de volledige zorg over de automatisering uit handen te nemen. Gedurende het afgelopen jaar zijn er aardige stappen gezet. Vast producten, servicecontracten, enz enz. De stap om aan personeel te gaan beginnen wil ik, afhankelijk van nog een paar factoren, medio 2010 gaan zetten. Echter merk ik dat zowel bij mij, maar nog meer bij het thuisfront, de behoefte bestaat om er even een week tussenuit te gaan richting het buitenland. De planning voor het serviceonderhoud kan ik hier op aanpassen en is geen probleem. Het probleem is wanneer er zich een calamiteit voordoet. Bereikbaarheid is tegenwoordig geen probleem en extern verbinding maken met een server van de klant ook niet. Maar wanneer er behoefte is aan montage op locatie schiet je als dienstverlener tekort (contractbreuk) en kost dit je misschien wel je klant, maar zeker je goede naam. Hebben meer lezers dit probleem en hoe lossen jullie dit op. Zelf zit ik te denken aan een samenwerkingsverband met een collega, waarin je voora duidelijk afspraken maakt over tarieven, geheimhoudingsverklaring en concurrentiebeding m.b.t. die klanten waar een storing is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.