Hallo allemaal,
Wij werken in ons bedrijf in een klein team (4 personen), waarvan mijn vriend en ik de dagelijkse leiding hebben. Mijn vriend is meestal de baan op, ik ben op de zaak aanwezig.
Nu is er sinds een paar weken een omslag bij onze twee medewerkers ontstaan; er heerst een sterk voelbare ontevredenheid bij met name 1 medewerker.
Tijdens een vergadering is al een en ander duidelijk geworden en heb ik uitgelegd wat wij van onze medewerkers verwachten en dat zij, binnen hun functie, geacht worden hun verantwoordelijkheden te nemen.
Sinds deze vergadering merk ik dat er over kleine dingen geroddeld/gesmoest wordt en dat dit de sfeer niet ten goede komt. Het gaat dan voornamelijk om het kinderachtige feit de medewerkers niet tevreden zijn over het verdelen van de relatiegeschenken die wij ontvangen hebben na de verhuizing en als eindejaarsgeschenk!
Nu wil ik de medewerkers deze week, tijdens een vergadering, confronteren met mijn ontdekking. In de komende functioneringsgesprekken wil ik met ieder wat dieper ingaan op het gevoel van ontevredenheid.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?