netvibe

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Vestigingsplaats
    Purmerend

netvibe's trofeeën

  1. Ik zit even met het dilemma hoe ik de 'eigen woning' moet doorvoeren.. Ik werk zelf part-time in loondienst, en heb een eenmanszaak.. Mijn (zakelijke) aangifte gebeurt NA 1 april (uitstel).. Ik ben op dit moment de inkomstenbelasting (prive) voor mijn vriendin aan het invullen, waarmee ik een koophuis heb.. We kiezen voor fiscaal partnerschap, omdat de aftrekposten allen bij mij moeten worden verrekend (mijn loon is veel hoger) Ben ik verplicht om bij haar prive aangifte, ook alle kosten (rente) te benoemen onder 'eigen woning'? En bij welke aangifte voer ik de voorlopige teruggave (maandelijkse hypotheek) in? Ik hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.. Hartelijk dank
  2. Beste, Ik ben in december 2009 gestart met mijn bedrijf (part-time, naast loondienst(32 uur)) Nu ben ik mijn boekjaar aan het afsluiten, en heb hier een aantal vragen over.. Ik heb 4 facturen gestuurd, incl 19 btw twv +- € 1250 Daarvan zijn er slecht 2 betaald.. Moet ik deze wel invoeren voor 2009? Ik heb VOOR de start van mijn onderneming een burostoel gekocht.. Kan ik dit invoeren als kosten voor 2009? Uiteraard voldoe ik niet aan de uren criteria, kom ik wel in aanmerking voor starters voordelen? Verder hanteer ik een dubbele boekhouding in speedbalance.. Zitten hier nog nadelen aan?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.