Relief

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

Relief's trofeeën

  1. Ik bedoelde meer, op het verkeerde gedeelte van de forum. Misschien is dit deel van het forum alleen gericht op het zoeken naar financiering. De twee groothandels waarmee ik graag zaken wil doen bevinden zich in een Europees land. Ze staan bekend als de 2 grootste groothandels op het gebied van parfums in dat land. Ze hebben zowel offline als online een catalogus van producten + prijzen. Ik moet zeggen dat ik nog geen enkele groothandel in Nederland ben tegen gekomen die dezelfde grootschaligheid, prijzen en diensten levert. Dit was ook de reden waarom ik eigenlijk een tussenpersoon wil worden. Gebruik maken van de grootschaligheid en prijzen van deze bedrijven. Dat was ook de reden waarom ik benieuwd was naar hoe ik mezelf voor een deel kan afdekken tegen risico's. Ik zit dus nu te twijfelen tussen een combi van importeur+dropshipper of handelsagent. Beide hebben hun nadelen en voordelen. Er zijn inderdaad veel topics over import, maar ik was meer benieuwd naar wat ik kon doen tegen de risico's zoals faillissement van deze twee groothandels en/of disputen met deze 2 groothandels.
  2. Het is idd minder risicovol, maar de kans is ook groter dat je tegen een dichte deur kom te staan bij de leverancier. Of staan leveranciers vaak open voor handelsagenten? Ok dank je wel! Ik zal me eens verdiepen in deze manier van handel.
  3. Verkooptarief bepaal jij in overleg met de fabrikant/leverancier. Aan de hand hiervan bepaal je je provisie oftewel jou vergoeding voor de bemiddeling. Ik zal dit als een serieuze optie beschouwen als ik jou was, aangezine hier heel wat voordelen aanzitten. Je bent bijvoorbeeld niet aansprakelijk voor schades e.d. en je bent verzekerd van betaling. Risico's waar jij voor vreest zijn grotendeels af te dekken in de overeenkomst die je met de leverancier aangaat. Download en bestudeer dit document eens: http://www.kvk.nl/download/Modelcontract%20handelsagentuur_tcm73-125926.doc Is een basis agentuurovereenkomst. Eventueel naar wens nog aan te passen. Dank je wel voor je hulp. Als handelsagent ben je een soort doorverwijzer voor een leveranier? Hoe pak je dat dan aan met een buitenlands bedrijf? Dank je wel voor de links. Erg handig!
  4. Hmmm een handelsagent is ook een optie, maar hoe gaat dat in zijn werk? Op wat baseer je dan je verkooptarief?
  5. Inderdaad. Ik ben dan meer een tussenpersoon/importeur. Vanwege een beperkte ruimte voor voorraad wil ik ook eigenlijk direct de bestellingen vanuit engeland doorsturen naar mijn klanten. Ik wil dit concept eigenlijk met behulp van een webshop uitvoeren. Klanten kunnen registeren en bij acceptatie online hun bestellingen doen. Wat betreft concurrentie, deze zijn natuurlijk aanwezig. Maar meestal bieden deze veel hogere prijzen dan bijvoorbeeld groothandels uit het buitenland. En mochten ze dus wel concurrerend prijzen aanbieden dan is het aanbod weer erg beperkt. Welke vragen kunnen dan in de algemene voorwaarden? Bestellingen annuleren? Ik bedoel ermee dat ik met behulp van een creditcard de producten bestel bij de groothandel. Een credit card heeft een verzekering van 180 dagen en ik vroeg me dus af of dit bijvoorbeeld een faillissement of een dispuut met de groothandel voor een deel kan afdekken? En nee ik heb nog geen ondernemingsplan geschreven. IZit ik misschien op het verkeerde forum? >;(
  6. Het gaat om de parfumbranche en er worden dus parfums van verschillende merken verhandeld. De parfums worden geimporteerd uit een europees land.
  7. Beste Ondernemers, Ik ben bezig met het opstarten van een onderneming en met deze onderneming wil ik fungeren als tussenpersoon. Het zal dus voorlopig alleen B2B zijn. Een tussenpersoon zijn brengt risico's met zich mee. Wat als mijn leverancier failliet gaat? Hoe krijg ik dan mijn geld terug en hoe krijgt mijn klant zijn geld terug? Wat als de klant zijn bestelling intrekt, terwijl jij al een bestelling hebt staan bij je leverancier? Kortom veel vragen en weinig sterke antwoorden. Zouden jullie mij hierin kunnen adviseren? Zaken waarbij ik moet letten en hoe ik het risico zo laag mogelijk kan houden. IS een credit card een must hiervoor? Of zit er ook bij creditcards een addertje onder het gras wat betreft een faillissement of annuleringen? Ik ben ook theoretisch bezig me hierin te verdiepen, maar ik zou toch graag de expert aan het woord willen. Een uitgebreide antwoord is totaal niet nodig (en ik betwijfel of jullie daar ook wel zin in hebben), maar een korte samenvatting naar welke gebieden ik zou kunnen kijken zou perfect zijn.
  8. Daar heb je wel een punt. Maar er zijn ook genoeg mensen die helemaal niets vragen, anders zouden we nooit klagen over producten. We zouden dan alleen topproducten kopen die onze neven en vriendjes aanbevelen. Tevens was mijn vraag ook of dit ook niet iets voor bedrijven in het mkb kan zijn, omdat ik de moeilijkheden in de particulierenmarkt zie.
  9. Je hebt mijn verhaal verkeerd begrepen. De bedoeling is dat er een website komt waarin je voor een kleine vergoeding een persoonlijk gerichte antwoord krijgt op het gebied van producten, prijzen en beoordelingen. Vele mensen hebben een x bedrag te besteden, maar zien door de bomen het bos niet meer. Het is aanbod is gewoonweg te groot en het merendeel heeft geen kaas gegeten van elektronica. Verkopers zijn er niet om te adviseren, verkopers zijn er om je zoveel mogelijk geld afhandig te maken. Ik wil niet generaliseren en ik weet dat er genoeg verkopers zijn die het eerlijk houden juiste informatie verspreiden, maar het is frapant om te zien dat bepaalde verkopers onzin praten om producten verkocht te krijgen.
  10. De vraag is uiteraard of die stroom ook aanhoudt zodra je geld vraagt voor je adviezen. ;) Waarom niet een simpele site opgezet om hiermee te experimenteren? Merk je vanzelf of er voldoende markt voor is. Ik wil inderdaad binnenkort experimenteren met een website en de vraag is inderdaad blijven mensen komen. Ik denk dat mensen blijven komen wanneer ze beseffen dat ze voor een klein bedrag veel geld of gedoe zijn bespaard. Een goede service is dus erg belangrijk.
  11. Beste Ondernemers, Ik ben nog maar 22 jaar, student en sinds een kleine halfjaar een parttime ondernemer op het gebied van grafische design (zowel web als druk). Vanwege de beperkte klantenkring en vraag naar grafisch werk ben je genoodzaakt op zoek te gaan naar nieuwe ideeen en uitdagingen om je huidige onderneming te ondersteunen of te vervangen. Voorlopig heb ik niet de behoefte mijn huidige kleine onderneming op te geven. Ik vind het leuk om te doen, heb weinig kosten en ik hoop op betere tijden na de huidige economische crisis. Tevens heb ik zowel theoretische kennis als praktijkervaring op het gebied van internet en elektronica en geef ik af en toe advies aan vrienden, familieleden en ook mijn klanten wat betreft deze twee gebieden. Door de aanhoudende stroom van vragen, vroeg ik mezelf af waarom mensen zoveel behoefte hebben aan advies. Ik bedoel, er zijn tientallen websites vol met reviews, informatieve informatie over elektronica en ook prijsvergelijkers. En toen kreeg ik een idee over een advieswebsite waarin ik natuurlijk niet teveel over wil vertellen. Hoe ervaren jullie dit? Heb je weleens de behoefte aan advies voordat je een product aanschaft? Zien jullie hier kansen voor een advieswebsite gericht op particulieren of gericht op zakelijke klanten? Of beide?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.