Ga naar inhoud

Luspada

Senior
  • Aantal berichten

    61
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

1

Persoonlijke info

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    zoekmachine
  • Jij bent:
    student
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    19-24
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    www.webwinkelforum.n

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Luspada
  • Adres
    Da Costastraat 141, Amsterdam, 1053ZM, Nederland
  • Telefoonnummer
    0645734870
  • Websiteadres

Recente bezoekers van dit profiel

Het recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Nadat de klant melding maakte bij PP blokkeerde PP het geld direct. Vervolgens stuurde ik een bewijs van verzending waarvan PP zei dat het niet voldoende was en sloten ze de claim direct in voordeel van klant. Dan ben je je geld kwijt: zodra PP het geld terugstort naar de klant moet de klant uit eigen beweging nogmaals het geld overmaken naar de verkoper. Ook als deze toegeeft het product te hebben ontvangen. Pas nadat ik PP op social media aansprak belde PP met de klant, die inderdaad bevestigde het product te hebben ontvangen. Heb uiteindelijk moeten dreigen met een incassobureau voordat de klant het geld overmaakte. Als mijn bedrijf groter was geweest dan had het mij persoonlijk minder geraakt. Mijn bedrijf is echter klein: ik ben aan dit gezeur veel tijd en energie kwijt. PP is erg duur in vergelijking met andere betaalmethodes. Dat ze dan ook nog direct kiezen voor de klant zonder mij de tijd te geven ondanks dat ik de afgelopen maanden probleemloos voor duizenden euros via PP heb verkocht geeft mij een naar gevoel.
  2. Klant zit in België, ik in Nederland. Kan gewoon NLs incassobureau inschakelen neem ik aan? EDIT : Net gesproken met DAS, en dat kan idd.
  3. Klant heeft natuurlijk moeten tekenen, en heeft nu zowel aan PayPal als aan mij bevestigd dat zij het pakket heeft ontvangen. PayPal zegt echter niets te kunnen doen aangezien zij het geld al hebben teruggestort: "de klant moet uit eigen beweging het geld overmaken". Zijn nu 4 emails verder aan de klant, maar er zit weinig schot in. Ik schakel morgen een incassobureau in. Mocht er iemand een instantie in België/Nederland weten (naast de politie) waar er melding kan worden gemaakt van fraude, dan houd ik mij aanbevolen.
  4. Luspada

    Luspada

  5. Ja Roel, je komt niet alleen lomp over maar ook pedant. Dit topic opende ik om hulp te vinden bij mensen die eenzelfde soort situatie hebben meegemaakt. Geef ik antwoord op een vraag niet gerelateerd aan dit topic, voel jij de noodzaak om mij af te zeiken. Je neemt zelfs de moeite om hiervoor mijn antwoorden op dit forum te doorzoeken! Je hebt nu al 3 keer gereageerd op dit topic, uitsluitend op een negatieve, belerende manier. Wat mankeert er aan jou? Ik ben al jaren lid hier bij higherlevel, maar ik gebruik het forum weinig dankzij mensen zoals jij.
  6. Natuurlijk :-) Zit nu een tijdje bij SprayPay. Er zijn behoorlijk wat klanten die bestellingen proberen te doen via SprayPay, maar tot dusver wijst SprayPay iedereen af (±25 klanten). Heb nu ook In3. Zij keuren de door SprayPay afgewezen klanten wel goed. Ik snap dat beiden een ander soort vorm van krediet bieden, en dat gespreid betalen sowiezo minder kredietwaardige klaten aantrekt, maar het verbaasd mij toch wel. Ik heb SprayPay hierover ook om uitleg gevraagd, maar heb tot dusver (±2 weken) geen reactie gehad. Ik begin volgende week in Duitsland met Klarna via Mollie. Ben benieuwd of Klarna ook iedereen afwijst.
  7. Bedankt voor de antwoorden. Ik zal mij inderdaad richten op de klant, met betaallink en wel of niet dreiging van incassotraject. Ook gooi ik PayPal er direct uit: geen van mijn concurrenten werkt er mee.
  8. Hallo allen, Klant uit België claimt onterecht bij PayPal dat bestelling van ±€800 niet is geleverd. PayPal beslist in haar voordeel, ondanks dat ik, track&trace doorstuur screenshot van email conversatie met klant waarin zij bevestigd het product te hebben ontvangen factuur doorgeef PayPal is onverbiddelijk onredelijk. Ik ben ±10x in beroep gegaan, maar het levert niets op. Ik heb de klant de afgelopen 5 dagen 2x gevraagd de claim terug te trekken, waarop zij 1x bevestigend heeft geantwoord. Ik krijg de indruk dat ik van PayPal verder niets hoef te verwachten. Zijn er mensen die in eenzelfde situatie hebben gezeten? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? Alvast bedankt voor de hulp.
  9. Luspada

    Binnenlands BTW verleggen?

    @Joost; pedicuremotoren.
  10. Luspada

    Binnenlands BTW verleggen?

    Ha allen, Potentiële zakelijke NLse klant vraagt of mijn bedrijf producten kan leveren met verlegde BTW, d.w.z. dat zij 0% BTW betaald bij aankoop. Voor zover ik weet kan dit alleen in bepaalde gevallen, en vallen mijn producten hier niet onder. Graag hoor ik van de experts hier of ik inderdaad gelijk heb en dat deze NLse klant niet 0% BTW kan betalen over haar aankoop. Voordat ik mijzelf een grote order door de neus boor ;D Alvast bedankt.
  11. Luspada

    Gespreid betalen aanbieden

    @Highio; Ja, er zijn partijen die gespreid betalen dan wel leasing aanbieden.
  12. Luspada

    Gespreid betalen aanbieden

    @P. en Hans van den Bergh: Bedankt, zoiets dacht ik al. @Highio; factoring om de cashflow van de gespreide betalingen naar voren te halen. Zojuist gesproken met een factor; zij willen geen gespreide betalingen factoren. Geloof dat meerdere er zo over denken. @Ritzema; Klarna wees consumenten af, geen zakelijke klanten. Als ik het risico enigszins kan beperken dan is het iets om naar te kijken. Zeker omdat de producten die ik verkoop redelijk wat kosten en voor de bedrijven in de sector gespreid betalen meer mogelijkheden biedt.
  13. Luspada

    Gespreid betalen aanbieden

    Hallo allen, Graag biedt ik klanten van mijn Nederlandse webwinkel de mogelijkheid tot gespreid betalen. Mijn klanten zijn consumenten maar ook bedrijven. Ik heb een 2tal jaar bij Klarna gezeten, maar dat was niet zo'n succes; bijna alle consumenten werden afgewezen voor gespreid betalen. Daarnaast was Klarna nogal duur. Inmiddels heb ik mijn contract opgezegd en ben ik verder aan het zoeken. Ik wil kijken of ik zelf gespreid betalen kan aanbieden aan alleen bedrijven, en de facturen vervolgens kan doorverkopen aan een factor. Ik meen mij te herinneren dat de regelgeving omtrent consumenten gespreid laten betalen nogal is aangescherpt. Ik geloof dat een spreidingsperiode maximaal 3 maanden is (was?) voordat de verkopende partij aan allerlei leningvoorwaarden moest voldoen. Ik vroeg mij af wat de regelgeving is omtrent bedrijven. Kan ik [*]een bedrijf een aankoop in b.v. 12 termijnen laten betalen. [*]hierover rente vragen? [*]een gespreide betaling aanbieden zonder risico scanning Ik snap dat factors ook hun eigen belangen hebben; het gaat mij er nu vooral om te weten te komen wat er wettelijk kan en mag. Op Google vind ik uitsluitend links naar Caypayable als ik zoek op 'gespreid betalen aanbieden' e.d.. Na mijn ervaring met Klarna houdt ik het nu liever zelf in de hand. Mochten jullie links hebben naar meer info, of hier zelf ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Luca
  14. Luspada

    Duits BTW nummer aanvragen

    Dag Joost, Bedankt voor je antwoord. In de Nederlandse versie van de pagina zijn eenmanszaak en BV/etc. twee verschillende bullets. In de Duitse versie is het één bullet, vandaar mijn verwarring. Bedankt! Luca
  15. Goedemorgen, Ben bezig met uitzoeken hoe wij ons platform BrewTo.Eu kunnen registreren bij de Duitse belastingdienst. BrewTo.Eu is een online marktplaats voor speciaalbier. Brouwerijen maken een profiel aan en verkopen direct aan bezoekers van de marktplaats - dwz brouwerijen verzenden het bier direct vanaf de brouwerij naar de klant. Wij ontvangen commissie per verkoop. Aangezien het platform de verkoop van alcohol faciliteert moeten wij BTW en eventuele accijns afdragen in het land van consumptie. Dus, uitbreiding naar Duitsland impliceert registratie in Duitsland. Nu heb ik gezien dat er een tweetal mogelijkheden zijn om ons te registreren als bedrijf; [*]independent branch office - Zweigniedelassung [*]dependent branch office - Betriebsstatte maar wij kunnen geloof ik ook alleen een Duits BTW nummer aanvragen bij het Finanzamt in Kleve. Voor ons platform is het bedrijfstechnisch alleen van belang om belasting en eventuele accijnzen te kunnen afdragen/terugvragen aan de Duitse belastingdienst. Wij willen verder niet fysiek aanwezig zijn in Duitsland. In het volgende ga ik er vanuit dat wij met het bemachtigen van een Duits BTW nummer aan de slag kunnen in Duitsland. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik het graag. BrewTo.Eu is geregistreerd als eenmanszaak bij de KvK in Amsterdam. Het Finanzamt in Kleve legt hier uit hoe een Nederlands bedrijf een Duits BTW nummer kan aanvragen. Dit gaat o.a. middels het indienen van een formulier met de naam ‘Vragenlijst voor de fiscale behandeling / oprichting van een handels-, zelfstandig- (vrij beroep) of land- en bosbouwbedrijf’. Nu geeft het Finanzamt echter geen link naar dit formulier. Met googlen kwam ik uit op dit formulier. Nu twijfelde ik tijdens het invullen of dit wel het juiste formulier is. Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een Duits BTW nummer en weet of dit inderdaad het formulier is? Alle hulp en tips zijn welkom. Met vriendelijke groet, Luca Spanjaard

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké