Jump to content

Luspada

Senior
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Country
    Nederland
  • First name
    L
  • Last name
    Spanjaard
  • Company or organization name
    LS
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.webwinkelforum.n

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. In de checkout geen enkele Maar er kan wel een checkbox in de winkelwagen pagina worden opgenomen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
  2. Ja, ik heb vertrouwen in de leverancier. Iets minder in de klant gezien haar toon in de communicatie tot dusver. Op de Duitse site staat de AGB in de footer. Shopify heeft hierin de keuze gemaakt om de algemene voorwaarden niet met een checkbox weer te geven: https://help.shopify.com/en/manual/your-account/privacy/GDPR/gdpr-faq#why-does-shopify-not-include-an-agree-to-terms-and-conditions-and-privacy-policy-checkbox-at-checkout Nu ik het opnieuw lees wellicht het overwegen waard een checkbox toe te voegen.
  3. Is dit ook zo als de klant een bedrijf is? Ik ben niet van plan de verzendkosten te verhalen op de leverancier. Zij hebben vanaf het begin van onze samenwerking aangegeven in dit soort gevallen de verzendkosten etc. niet te betalen. Het is dit geval echter een beetje ongelukkig omdat er al na 2 maanden een probleem is met het product. Dit is een redelijke oplossing; als onder garantie, dan gratis verzending en verpakking. Als niet onder garantie, dan betaald klant voor verzending en verpakking. Qua geld ontvangen is het niet lastig; in het geval van niet onder
  4. November 2020 heeft een klant uit Oostenrijk een elektrische behandelstoel gekocht (€1099) voor haar werkzaamheden via een van mijn webshops. Er zit 1 jaar garantie op de stoel. Nu meldt zij van de week dat een van de 5 motoren in de behandelstoel niet meer functioneert en dat zij deze gerepareerd wil hebben. Hiervoor moet de behandelstoel worden verstuurd naar de leverancier in Polen via een palletzending. De kosten voor heen- en weer sturen zijn €260 ex btw, dan komen de kosten voor een pallet doos + pallet daar nog boven op (waarschijnlijk €75). Een eventuele repara
  5. Ik zie tot mijn verbazing inderdaad dat de Canarische eilanden een uitzondering zijn. Bedankt, Rik.
  6. Hallo allen, Een Spaans bedrijf gevestigd op de Canarische eilanden wil goederen bij mijn Nederlandse bedrijf bestellen onder het verlegde 0% BTW tarief. Het doorgegeven Spaanse BTW nummer geeft echter een error op ec.europa.eu/taxation_customs/vies, dus hanteer ik de gebruikelijke NLse 21% BTW. De klant meent echter dat er het Canarische 6,5% BTW tarief over de order gerekend moet worden. Ik heb wat rond gelezen op internet en krijg de indruk dat ik pas boven een bepaalde jaaromzet aan verkopen in Spanje het Spaanse BTW tarief moet rekenen over verkopen aa
  7. De klant heeft bij aankoop de algemene voorwaarden geaccepteerd – webshop aankoop. Het lijkt mij dat zo lang je geen garanties geeft over een specifieke leverdatum de gevolgen van een verlaatte levering wel degelijk het risico van de klant zijn. Of je nu bruidstaarten verkoopt of iets anders. Klanten kunnen geen vervoerder kiezen. Noch wij noch de vervoeren garanderen een specifieke leverdatum. De vervoerder geeft een leverdatum indicatie via een track & trace. De klant heeft een tanden bleken zaak en heeft bij ons twee behandelstoelen besteld. De klant
  8. Nee. Er staat niets vermeldt over aansprakelijkheid. Desondanks; de klant claimt schade te hebben geleden onder verlaatte levering maar wij garanderen helemaal geen specifieke leverdatum. Dat de klant hierdoor inkomsten zou zijn misgelopen lijkt mij redelijkerwijs het risico van de klant. En ja, je hebt helemaal gelijk. Wij gaan onze algemene voorwaarden laten aanpassen door een deskundige.
  9. Het transportbedrijf meldde een leverdatum in de track en trace, maar kon uiteindelijk niet leveren op die dag. Uiteindelijk leverde het transportbedrijf 4 werkdagen later. Voor de omzetderving beroept de klant zich op verlaatte levering. Dat de klant de producten wél wil houden tegen 50% korting haalt de 'ongeschiktheid voor professioneel gebruik' claim onderuit, mijn inziens. Verder verkopen we onze producten aan zakelijke klanten en hebben wij nooit een soortgelijke klacht ontvangen.
  10. We hebben Algemene voorwaarden en deze worden door alle klanten geaccepteerd vòòr plaatsing van bestelling. Hierin wordt nergens gegarandeerd dat leveringen binnen een bepaalde periode worden gedaan.
  11. Een B2B klant heeft 2 producten besteld met een waarde van ± €2300. Deze werden ipv binnen 4 na 8 werkdagen geleverd door het transportbedrijf. De klant claimt nu dat de producten van lage kwaliteit zijn, ongeschikt voor professioneel gebruik en stelt 2 oplossingen voor: klant krijgt 50% korting op het aankoopbedrag en behoudt de producten klant krijg gehele aankoopbedrag terug én stuurt een factuur voor misgelopen omzet i.v.m. verlaatte levering Klanten mogen retourneren binnen 14 werkdagen na levering; wij nemen in dit geval de producten retour. Wel reke
  12. Nadat de klant melding maakte bij PP blokkeerde PP het geld direct. Vervolgens stuurde ik een bewijs van verzending waarvan PP zei dat het niet voldoende was en sloten ze de claim direct in voordeel van klant. Dan ben je je geld kwijt: zodra PP het geld terugstort naar de klant moet de klant uit eigen beweging nogmaals het geld overmaken naar de verkoper. Ook als deze toegeeft het product te hebben ontvangen. Pas nadat ik PP op social media aansprak belde PP met de klant, die inderdaad bevestigde het product te hebben ontvangen. Heb uiteindelijk moeten dreigen met een i
  13. Klant zit in België, ik in Nederland. Kan gewoon NLs incassobureau inschakelen neem ik aan? EDIT : Net gesproken met DAS, en dat kan idd.
  14. Klant heeft natuurlijk moeten tekenen, en heeft nu zowel aan PayPal als aan mij bevestigd dat zij het pakket heeft ontvangen. PayPal zegt echter niets te kunnen doen aangezien zij het geld al hebben teruggestort: "de klant moet uit eigen beweging het geld overmaken". Zijn nu 4 emails verder aan de klant, maar er zit weinig schot in. Ik schakel morgen een incassobureau in. Mocht er iemand een instantie in België/Nederland weten (naast de politie) waar er melding kan worden gemaakt van fraude, dan houd ik mij aanbevolen.
  15. Ja Roel, je komt niet alleen lomp over maar ook pedant. Dit topic opende ik om hulp te vinden bij mensen die eenzelfde soort situatie hebben meegemaakt. Geef ik antwoord op een vraag niet gerelateerd aan dit topic, voel jij de noodzaak om mij af te zeiken. Je neemt zelfs de moeite om hiervoor mijn antwoorden op dit forum te doorzoeken! Je hebt nu al 3 keer gereageerd op dit topic, uitsluitend op een negatieve, belerende manier. Wat mankeert er aan jou? Ik ben al jaren lid hier bij higherlevel, maar ik gebruik het forum weinig dankzi
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept