Jump to content

Luspada

Senior
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Address
    Da Costastraat 141, Amsterdam, 1053ZM, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • First name
    Luca
  • Last name
    Spanjaard
  • Company or organization name
    Luspada
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.webwinkelforum.n

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. Ik zie tot mijn verbazing inderdaad dat de Canarische eilanden een uitzondering zijn. Bedankt, Rik.
  2. Hallo allen, Een Spaans bedrijf gevestigd op de Canarische eilanden wil goederen bij mijn Nederlandse bedrijf bestellen onder het verlegde 0% BTW tarief. Het doorgegeven Spaanse BTW nummer geeft echter een error op ec.europa.eu/taxation_customs/vies, dus hanteer ik de gebruikelijke NLse 21% BTW. De klant meent echter dat er het Canarische 6,5% BTW tarief over de order gerekend moet worden. Ik heb wat rond gelezen op internet en krijg de indruk dat ik pas boven een bepaalde jaaromzet aan verkopen in Spanje het Spaanse BTW tarief moet rekenen over verkopen aan Spaanse klanten. Een jaaromzet waar ik niet aan zit. Klopt het dat ik gewoon 21% BTW moet rekenen over deze order? En als dit niet klopt, hoe geef ik deze 6,5% door aan de belastingdienst? Ik hoor het graag als er meer informatie nodig is om tot een advies te komen. Alvast bedankt. Ik zal ook de belastingdienst bellen, maar ik ben vast niet de enige die over dit onderwerp met vragen zit.
  3. De klant heeft bij aankoop de algemene voorwaarden geaccepteerd – webshop aankoop. Het lijkt mij dat zo lang je geen garanties geeft over een specifieke leverdatum de gevolgen van een verlaatte levering wel degelijk het risico van de klant zijn. Of je nu bruidstaarten verkoopt of iets anders. Klanten kunnen geen vervoerder kiezen. Noch wij noch de vervoeren garanderen een specifieke leverdatum. De vervoerder geeft een leverdatum indicatie via een track & trace. De klant heeft een tanden bleken zaak en heeft bij ons twee behandelstoelen besteld. De klant heeft op papier nog niets geschreven over hoogte van of kosten waarvoor maar telefonisch ná het doen van de aankoop – wij waren vòòr noch tijdens het doen van de aankoop op de hoogte – meegedeeld dat het opening van een nieuwe zaak betreft en dat de klant bij een verlaatte levering omzet misloopt omdat de klant geen behandelingen kan uitvoeren. Het lijkt mij een wat vreemde gang van zaken wel al behandelingen in te plannen terwijl de stoelen ontbreken, maar dat is niet aan mij. Gezien de klant de producten ondanks dat ze 'ongeschikt voor professioneel gebruik' zijn wel wil blijven gebruiken tegen 50% korting heb ik dit vermoeden ook.
  4. Nee. Er staat niets vermeldt over aansprakelijkheid. Desondanks; de klant claimt schade te hebben geleden onder verlaatte levering maar wij garanderen helemaal geen specifieke leverdatum. Dat de klant hierdoor inkomsten zou zijn misgelopen lijkt mij redelijkerwijs het risico van de klant. En ja, je hebt helemaal gelijk. Wij gaan onze algemene voorwaarden laten aanpassen door een deskundige.
  5. Het transportbedrijf meldde een leverdatum in de track en trace, maar kon uiteindelijk niet leveren op die dag. Uiteindelijk leverde het transportbedrijf 4 werkdagen later. Voor de omzetderving beroept de klant zich op verlaatte levering. Dat de klant de producten wél wil houden tegen 50% korting haalt de 'ongeschiktheid voor professioneel gebruik' claim onderuit, mijn inziens. Verder verkopen we onze producten aan zakelijke klanten en hebben wij nooit een soortgelijke klacht ontvangen.
  6. We hebben Algemene voorwaarden en deze worden door alle klanten geaccepteerd vòòr plaatsing van bestelling. Hierin wordt nergens gegarandeerd dat leveringen binnen een bepaalde periode worden gedaan.
  7. Een B2B klant heeft 2 producten besteld met een waarde van ± €2300. Deze werden ipv binnen 4 na 8 werkdagen geleverd door het transportbedrijf. De klant claimt nu dat de producten van lage kwaliteit zijn, ongeschikt voor professioneel gebruik en stelt 2 oplossingen voor: klant krijgt 50% korting op het aankoopbedrag en behoudt de producten klant krijg gehele aankoopbedrag terug én stuurt een factuur voor misgelopen omzet i.v.m. verlaatte levering Klanten mogen retourneren binnen 14 werkdagen na levering; wij nemen in dit geval de producten retour. Wel rekenen wij hiervoor retourkosten – in dit geval bedragen die waarschijnlijk €135 excl. BTW. Ook krijgt de klant niet de al betaalde verzendkosten terug – in dit geval €100 excl. BTW. Dit alles staat uitgelegd op de site en vermeldt in de algemene voorwaarden. Wij nemen de producten retour maar zullen de klant waarschijnlijk €235 excl. BTW inhouden voor de kosten. Mijn vraag; snijdt de klant's claim voor misgelopen omzet i.v.m. verlaatte levering juridisch gezien hout?
  8. Nadat de klant melding maakte bij PP blokkeerde PP het geld direct. Vervolgens stuurde ik een bewijs van verzending waarvan PP zei dat het niet voldoende was en sloten ze de claim direct in voordeel van klant. Dan ben je je geld kwijt: zodra PP het geld terugstort naar de klant moet de klant uit eigen beweging nogmaals het geld overmaken naar de verkoper. Ook als deze toegeeft het product te hebben ontvangen. Pas nadat ik PP op social media aansprak belde PP met de klant, die inderdaad bevestigde het product te hebben ontvangen. Heb uiteindelijk moeten dreigen met een incassobureau voordat de klant het geld overmaakte. Als mijn bedrijf groter was geweest dan had het mij persoonlijk minder geraakt. Mijn bedrijf is echter klein: ik ben aan dit gezeur veel tijd en energie kwijt. PP is erg duur in vergelijking met andere betaalmethodes. Dat ze dan ook nog direct kiezen voor de klant zonder mij de tijd te geven ondanks dat ik de afgelopen maanden probleemloos voor duizenden euros via PP heb verkocht geeft mij een naar gevoel.
  9. Klant zit in België, ik in Nederland. Kan gewoon NLs incassobureau inschakelen neem ik aan? EDIT : Net gesproken met DAS, en dat kan idd.
  10. Klant heeft natuurlijk moeten tekenen, en heeft nu zowel aan PayPal als aan mij bevestigd dat zij het pakket heeft ontvangen. PayPal zegt echter niets te kunnen doen aangezien zij het geld al hebben teruggestort: "de klant moet uit eigen beweging het geld overmaken". Zijn nu 4 emails verder aan de klant, maar er zit weinig schot in. Ik schakel morgen een incassobureau in. Mocht er iemand een instantie in België/Nederland weten (naast de politie) waar er melding kan worden gemaakt van fraude, dan houd ik mij aanbevolen.
  11. Ja Roel, je komt niet alleen lomp over maar ook pedant. Dit topic opende ik om hulp te vinden bij mensen die eenzelfde soort situatie hebben meegemaakt. Geef ik antwoord op een vraag niet gerelateerd aan dit topic, voel jij de noodzaak om mij af te zeiken. Je neemt zelfs de moeite om hiervoor mijn antwoorden op dit forum te doorzoeken! Je hebt nu al 3 keer gereageerd op dit topic, uitsluitend op een negatieve, belerende manier. Wat mankeert er aan jou? Ik ben al jaren lid hier bij higherlevel, maar ik gebruik het forum weinig dankzij mensen zoals jij.
  12. Natuurlijk :-) Zit nu een tijdje bij SprayPay. Er zijn behoorlijk wat klanten die bestellingen proberen te doen via SprayPay, maar tot dusver wijst SprayPay iedereen af (±25 klanten). Heb nu ook In3. Zij keuren de door SprayPay afgewezen klanten wel goed. Ik snap dat beiden een ander soort vorm van krediet bieden, en dat gespreid betalen sowiezo minder kredietwaardige klaten aantrekt, maar het verbaasd mij toch wel. Ik heb SprayPay hierover ook om uitleg gevraagd, maar heb tot dusver (±2 weken) geen reactie gehad. Ik begin volgende week in Duitsland met Klarna via Mollie. Ben benieuwd of Klarna ook iedereen afwijst.
  13. Bedankt voor de antwoorden. Ik zal mij inderdaad richten op de klant, met betaallink en wel of niet dreiging van incassotraject. Ook gooi ik PayPal er direct uit: geen van mijn concurrenten werkt er mee.
  14. Hallo allen, Klant uit België claimt onterecht bij PayPal dat bestelling van ±€800 niet is geleverd. PayPal beslist in haar voordeel, ondanks dat ik, track&trace doorstuur screenshot van email conversatie met klant waarin zij bevestigd het product te hebben ontvangen factuur doorgeef PayPal is onverbiddelijk onredelijk. Ik ben ±10x in beroep gegaan, maar het levert niets op. Ik heb de klant de afgelopen 5 dagen 2x gevraagd de claim terug te trekken, waarop zij 1x bevestigend heeft geantwoord. Ik krijg de indruk dat ik van PayPal verder niets hoef te verwachten. Zijn er mensen die in eenzelfde situatie hebben gezeten? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? Alvast bedankt voor de hulp.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept