Curlys

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

Curlys's trofeeën

  1. Beste Hr. Kisters, Hr. van den Bergh, mr Mw. Doomernik, Hr. Rietveld, Hr. van der Kolk, Freeagngme, Shoptillyoudrop, Hr. Peter, Hr. Perry76 en Wimj, Alle min of meer meegedaan aan een brainstorming. Is dat positief ervaren? Jawel. Vele opties die zijn geopperd, gaven enigszins de bevestiging, van mijn eigen research aan, die maanden geleden is gestart. En dat was fijn om te lezen. Sommige waren rechtdoor zee, soms bot, dwingend. ( kan het wel hebben) Maar één persoon nuanceerde en heeft tussen de regels door gelezen. Dat voelde opbouwend. Alle reacties bij elkaar genomen waren er geen nieuwe inspiraties, die het onbestendige gevoel bij me weg konden nemen. Dus Higher-level afgesloten. De reden dat er verder geen reactie kwam is simpel. Ben jarig geweest ( dus feestje )werk vijf dagen per week meer dan 8u.p/d en daarnaast één dag per week werkzaam als mantelzorger. Dat wil zeggen, geen tot weinig tijd voor de digitale wereld. Tot de mailbox aangaf ; een bericht in Higher-level. Er stonden nog vragen open, bij deze. Er is gesproken met personeel, de relatie is open. Personeel heeft niet de pensioenleeftijd, en werk zelfstandig in teamverband. Voorstel gedaan voor overname en/of ander werk zoeken. Antwoord is geen overname wens, en ze steunen mij tot er een opzegdatum bekend is. Dit gesprek is gepland 22 aug. a.s., tevens aanreiken van de vaststellingsovereenkomst. De onderneming staat te koop, groei is dit jaar op niveau van voor de coronasluitingen. Komende maad gaat het bedrijfspand in de verkoop. (zit op een uitzonderlijk leuk punt) Bij verkoop helaas de aanvulling op pensioen kwijt. ( waar dit hele verhaal over gaat) En nee, zoek geen toverformule maar weeg graag alles goed af om, zoals de Hr. Hans van den Bergh zegt, tot een weloverwogen besluit te komen. Echter er is door iemand een idee aangereikt, en daar is tot op heden niet aan gedacht. Deze wordt nader onderzocht. En ga op zoek naar iemand die mij kan bijstaan. Dus dank U allemaal voor het brainstormen. Met hartelijke groet, Curly.
  2. Het klopt wat U zegt onder de idealen omstandigheden. Maar in een leven gebeuren ook vele minder fijne gebeurtenissen die diversen strepen trekken in het privé - en daardoor ook het zakelijk leven. Met de financiële plussen en minnen erbij. En ja ik geef de overheid zeker schuld van een aantal besluiten die men heeft genomen. Dit kabinet was een zakelijk kabinet en dat was uitstekend voor de grote jongens, investeerders en Europa, maar zakelijkheid gaat niet voor de menselijkheid, waar men weinig oog voor heeft gehad. Dus voordat het heft in eigen hand nemen een actie wordt, is informatie inwinnen, mensen vragen of men ervaringen mee heeft, of men die wil delen, wil meedenken, daar is niets mis mee. Zodat er een weloverwogen besluit & richting kan worden gekozen.
  3. Weet u een goed adviseur die hierin kan steunen, begeleiden en opkomen? Mod-commentaar: reacties op deze vraag uitsluitend via PM
  4. Beste jurist U ook een dank je wel voor het meedenken. De transitiewet is ingevoerd in 2015. reserveringen zijn toen ook gemaakt. Echter eind 2020 eerste lockdown, 2021 tweede lock down en in 2022 gestart met en lock down. We hebben een dienstverlenend beroep. niet gewerkt geen geld. Ook kappers hebben recht op een bestaan. Dan gaan de reserves er snel doorheen om te overleven.zo ook het reserveringspotje. De terugwerkende kracht van personeelscollega's die twintig jaar in dienst zijn, geeft een gapend gat van 20 jaar waarop men onvoldoende kon anticiperen.
  5. Goedemiddag Hr.van den Bergh, Alereerst hartelijk dank voor het meedenken. Compenstatie vanwege de pensioenleeftijd dat klopt, die krijgt men. Door de corona een behoorlijke omzetderving gehad, dus geen reserves meer. Compensatie moet je eerst betalen om het terug te ontvangen. Er is geen finaciele draagkracht meer om 22000,,- transitiekosten te betalen. Door mijn leeftijd krijg je geen leningen of kredieten meer. Zoals b.v bij de gemeente BBZ. Pat stelling is ontstaan.
  6. Beste heer van der Kolk, hartelijk dank voor de reactie, er staan zeker goede argumenten in. Misschien komt de tekst, is al geprobeerd, te kort door de bocht over. De waardering in het meedenken wordt zeker geapprecieerd. Maar veel, heel veel optie's zijn al in de diepte onderzocht. Van arbeidsjuristen, KVK, UWV, accountant, politieke partijen, tot ministeries toe. Daar had meer duidelijkheid weergegeven kunnen worden, excuus hiervoor. U heeft gelijk, maar de wens is er ook om alles netjes af te sluiten met mijn collega's personeelsleden. Toch een nuance aanbrengen op het feit van een eigen onderneming gestart. In de tijd van starten ( jaren 70 ) was het ondernemersklimaat in balans. Met de ups en downs zijn we in de loop der tijd meegegaan. Dat is ondernemen. Echter de transitiekosten zijn ingevoerd met een reden. Ook daar kunnen we ons in vinden, kan men op anticiperen door een financiële reservering. Maar de regel van de terugwerkende kracht, is absoluut onterecht. In de oude, maar nog steeds geldende arbeidscontracten staan mijn verplichtingen. Transitievergoeding is daar niet in opgenomen. De overheid had wel terdege de datum van invoering kunnen handhaven, dat was rechtvaardiger geweest voor beide partijen. Nu door de corona-jaren en daardoor omzetderving, weegt dit zwaar.
  7. Dank voor de genoemde optie'd echter deze zijn allemaal al voorbij gegaan en de mogelijkheden zoals een lening, gaat niet mijn leeftijd is bijna 70 en er is al een hypotheek en een lening. Dus een financiële actie krijg je niet meer, is al uitgekauwd. Overname personeel, is voorgesteld, maar helaas.
  8. Wens is het bedrijf na 44 jaar te beëindigen, eenmanszaak. Er zijn twee personeelsleden lange tijd in dienst. inmiddels pensioenleeftijd bereikt. Dus mag ook stoppen. In de drie jaren van corona een lening afgesloten om vol te houden tot de pensioenleeftijd. Echter de denkwijze om dan personeel te kunnen laten afvloeien zonder gevolgen gaat niet, transitiekosten moeten worden betaald. Deze zijn later terug te vragen maar met overleggen van de bankafschrift m.b.t. de betaling. De financiële middelen zijn er niet, i.v.m corona & omzet derving, en lening, dus welke mogelijkheden zijn er dan nog? Is het een verplichting überhaupt, dat je vermogen moet aanspreken om transitiekosten te betalen? Mijn winkelpandje was bedoeld om extra inkomen te genereren als aanvulling op mijn pensioen. Dat moet nu worden verkocht. Echter opbrengst is onvoldoende om de transitiekosten te betalen en dan wordt er de gang naar de gemeente om de hand op te houden als aanvulling op mijn ppensioen. Pand we, aanvulling pensioen weg, en schuld aan personeel? Is dit wat de overheid voor ogen had. heeft u suggesties om hier een oplossing voor te vinden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.