m4rc

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

m4rc's trofeeën

  1. Toch nog een vraagje: Bij het opmaken van de balans vul ik bij Passiva vermoedelijk bij Ondernemingsvermogen het bedrag van € -2.000,- uit mijn voorbeeld. Om de balans kloppend te maken zet ik diezelfde € -2.000,- bij Activa bij Liquide middelen? Edit: Toch klopt er iets niet, als ik nu bij Overzicht op akkoord klik, krijg ik het volgende: Ik moet dus dit verschil van € 2.000 in de winst-en-verliesrekening verwerken maar onder welke post boek ik dit? Doe ik dit onder Financiële baten lasten-->Kosten van schulden?
  2. Ja bedankt hier kan ik wat mee!
  3. Hallo, Ik heb een voor jullie waarschijnlijk simpele vraag. Sinds begin april 2011 ben ik uitgeschreven bij KvK. Ik moet voor de Belastingdienst nog wel een IB 2011 voor ondernemers doen. Aangezien ik het negatieve fiscale ondernemingsvermogen begin boekjaar 2011 (=lening) overhevel naar privé moet ik dit volgens de Belastingtelefoon dus doen als privéstorting. Even fictief gezien is mijn fiscaal ondernemingsvermogen begin boekjaar 2011: € -2.000,- In de eerste paar maanden van 2011 heb ik nog wat inkoop- en bedrijfskosten gehad, laten we zeggen € 500,-. Geen omzet meer gehad, en geen winst gemaakt. Moet ik dan € 2.000 + € 500 = € 2.500,- als privéstorting doen? Ik zie dan ook bij de saldo fiscalewinstberekening in mijn aangifte staan -440,- (-500 +-60 (mkb-winstvrijstelling) oftewel dat verlies heb ik geleden. Maar als ik de Belastingtelefoon moet geloven dan moet ik juist € 2.000,- - € 500,- oftewel maar € 1.500,- als privéstorting doen, maar dan staat er bij saldo fiscalewinstberekening juist dat ik een positieve belastbare winst uit onderneming heb (500,- - 60,-), maar ik heb toch geen winst gemaakt? Welke privéstorting is nu de juiste?
  4. Onlangs heb ik bij de ABN AMRO een zakelijke rekening geopend. Ik wilde hier ook iDEAL bij nemen zodat ik PDF's met iDEAL-mogelijkheid kan gaan versturen. Maar deze man van de ABN AMRO wees me er op dat ook al is het standaard iDEAL-abonnement gratis bij hun, dat er wel een minimum van 20 transacties per maand ofwel €0,70x20 = €14,00 p/m betaald moet worden. En dat ik dus beter bij een andere bank een iDEAL-abo kan nemen. Ben ik vandaag wezen zoeken bij andere banken, maar nu blijkt dat zover ik kan zien je een zakelijke rekening bij een bank moet hebben om daar ook een iDEAL-abo te nemen?! Bij de Rabobank werd dat nergens vermeld in de documentatie, dus heb ik daar online een iDEAL-abo aangevraagd en staat er vervolgens na aanmelding doodleuk dat ik daar een zakelijke rekening moet hebben... Weet iemand hier nou precies hoe de vork in de steel zit?? Tijdens een zoekopdracht op dit forum vond ik trouwens een bericht van iemand die zijn geld dat die kreeg van iDEAL op een niet-zakelijke rekening laat storten. Hoe doe je dit dan precies? PS: w.b. iDEAL en factureren heb ik onlangs ook een vraag gepost, misschien dat er in dit gedeelte van het forum meer mensen zijn die hier hun licht op kunnen laten schijnen? Zie hier: Digitaal factureren en iDEAL.
  5. Beste ondernemers, Aangezien ik digitale facturen wil gaan versturen met de mogelijkheid om via iDEAL te betalen heb ik het e.e.a. vergeleken. De volgende drie heb ik op het oog: Money Medic, FactuurSturen.nl en DigitaleFactuur.nl. Even kort de kosten per transactie samengevat (exclusief BTW): Money Medic: 2,20 EURO Factuursturen.nl: 0,40 EURO (met een maximum van 10 EURO p/m) DigitaleFactuur.nl: Ik kon niet direct vinden wat zij rekenen per transactie maar aangezien de betaling bij hun gratis versie via Mollie gaat kost het volgens de site van Mollie 0,99 EURO. Met een betaald abonnement bij DigitaleFactuur.nl kun je kiezen of je het óf via Mollie wilt laten betalen óf direct via je eigen bank en de daarbij behorende kosten (bron). Interpreteer ik dit laatste goed? De abonnementskosten zijn respectievelijk 0 EURO, 0 EURO, en 0, 10 of 25 EURO p/m. Wat betreft snelheid. Ik las op deze link dat betalingen via Mollie (Factuursturen.nl gaat ook via Mollie) tussen 7 tot 30 dagen worden vastgehouden voordat het geld naar jou wordt overgemaakt. Is dat niet een beetje erg lang?! Wat is jullie ervaring hier mee? Volgens Money Medic sturen ze het geld nu dagelijks door i.p.v. wekelijks in het verleden (bron). Wat is jullie ervaring hier mee? Voordeel van alle drie is dat je je eigen huisstijl kunt gebruiken op je facturen. Voordeel van Money Medic vind ik tevens de snelle verwerkingstijd van betalingen. Voordeel van Factuursturen.nl vind ik dan weer de lage transactiekosten. Nadeel van Money Medic zijn dus de hoge transactiekosten. Nadeel van Factuursturen.nl vind ik dat betalingen via Mollie gaan. Nadeel van DigitaleFactuur.nl vind ik dat je bij de gratis versie alleen facturen kunt maken en geen offertes, hun eigen logo op deze versie komt te staan en dat betalingen dan via Mollie gaan. Ik ben dus erg benieuwd wat jullie ervaringen met één of meerdere van bovenstaande digitale factureringssites is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.