Jump to content

Snefski

Junior
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Verder nog een vraag dan eigenlijk. In de huidige activiteit wordt het factuurstelsel toegepast. In de nieuwe activiteit ben ik verplicht om het kasstelsel toe te passen (het is een activiteit die in 'de lijst' voorkomt). Vormt dat geen probleem dan?
  2. Haha :) zeg ook niet dat ik uit de vof ga, maar als het nodig mocht zijn is dat opzich niet zo'n probleem. Verder: maakt het uit of je persoonlijk of dat je emz in de vof zit? (Kan dat eigenlijk?)
  3. Nieuwe activiteiten zijn btw belast, dus dat is geen probleem. De vof heeft inderdaad een eigen btw nummer. Eventueel zou ik ook uit de vof kunnen stappen en die overlaten gaan in de emz van vennoot mocht dat nodig zijn. Sowieso zullen de huidige activiteiten wel verdwijnen op den duur.
  4. Ok, ik was in de veronderstelling dat dat niet kon omdat het totaal verschillende activiteiten zijn. (heb wel verschillende handelsnamen al, maar dit is voor heeeel iets anders). Moet er dan wel een apart BTW nummer aangevraagd worden oid? (voorlopig zullen de nieuwe activiteiten niet heel veel zijn). Als het wel kan, dan zou ik eenvoudig de huidige activiteit kunnen afbouwen (netjes klanten afhandelen e.d.) en later die activiteit weg laten halen.
  5. Momenteel heb ik een eenmanszaak(je). Nu wil ik deze activiteit op een wat lager pitje zetten en met iets anders beginnen en wel iets wat een totaal andere activiteit is dan de bestaande eenmanszaak (ook meer potentie), dus een extra bedrijfsactiviteit bij laten schrijven is geen optie (denk ik, of is dat geen probleem?). Hoe kan ik dit het beste aanvliegen, ik heb begrepen dat je niet nog een eenmanszaak kan/mag inschrijven. "iets met bomen en bos" PS. De huidige eenmanszaak neemt ook deel in een VOF (50%). Ik weet niet of dat nog van invloed is.
  6. Stel: Er zijn particulieren die ons aan werk helpen of ons tippen over goede mensen die wij kunnen gebruiken. Hiervoor willen wij natuurlijk een (financiele) beloning geven. Een soort affiliate principe dus eigenlijk. Via een ander bericht in het forum kwam ik op deze link van de belastingdienst uit: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_dienstbetrekking/lb22_dienstbetrekking-06.html#P79_8792) Deze uitbetalingen moeten dus worden opgegeven bij de belastingdient, maar hoe verwerk ik deze in de administratie? Een creditfactuur, maar die mag niet zomaar gemaakt worden heb ik begrepen. Wat is de beste/makkelijkste manier om deze uitbetaling goed te regelen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept