Isujul

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Isujul's trofeeën

  1. Betreft de omzet is niet de totale omzet, ben bang dat het nog moeilijker wordt om een financiering aan te vragen. Dus daarom voor mij een groot vraagteken. ??? ??? ??? Over de personeelskosten zullen we geen kosten hebben. Dat wordt inderdaad verdeelt tussen ons. Heb een goed beeld over deze overname. Het lijkt mij verstandig om een andere cafetaria te gaan zoeken. Nogmaals bedankt voor alle reactie....
  2. Bedankt voor de reactie. Het gaat hier om een VOF. Dus een medeondernemer en ik. Ons inkomenseis voor ieder is minimaal € 1.500. En over de omzet is geen € 130.000 maar € 180.000. Heeft met de belasting te maken. Hoe ik dit gaat doen voor mij een groot vraagteken. ? Ben van plan om naar de accountant te gaan voor de financiële berekeningen. Om een beter beeld te hebben en of ik geen kosten vergeten bent. Laat ook gelijk de jaarrekening controleren. Of het nodig is? Heb ook deze week een afspraak met de verkoper voor verdere informatie. Heb wel alvast een proef berekening gemaakt. Alleen mijn vraag is zal dit kloppen. Hoe kan de personeelskosten hoger worden als door twee personen wordt gerund. Zijn er dan personeelskosten die er niet meegerekend is. omzet : 180.000 inkopen: 55.000 personeelskosten: 3.000 afschijving: 10.000 huisvesting: 14.000 autokosten: 1.000 verkoopkosten: 3.000 algemene kosten: 9.000 rente + aflossingen: 24.000 overige kosten*: 5.000 bedrijfsresultaat: 56.000 -------------------- hier gaat nog belasting af-------------------- Overige kosten*: zijn kosten die te weinig is berekent of vergeten. Zijn er nog bepaalde informatie die belangrijk is (financieel gezien)?
  3. Ben bezig met de overname van een bestaand snackbar. Ze zitten daar al 15 jaar. Wordt gerund door 2 eigenaren. Dus geen overname personeel. Woon 5 minuten loopafstand dus scheelt me vervoerskosten. De vraagprijs voor het onroerend goed is 200.000 en goodwill/inventaris 140.000 (de g/i valt nog te onderhandelen) Mijn eigen middelen is 40.000. Ben ook bezig met een ondernemingsplan, dat gedeeltelijk af is. Ben ook langs de Rabobank geweest voor verdere informatie. Als advies heb ik gekregen, is het onroerend goed gedeelte laten financieren door de bank. En heb een financieringsmogelijkheid om de goodwill/inventaris door de huidige eigenaar. Heb hier wat cijfers over de omzet, 2007 tot 2009 zijn vergelijkbare jaren, daarom zet ik even wat cijfers van 2009 hier neer en hopelijk kan iemand bevestigen of het wel rendabel is: omzet : 130.000 inkopen: 48.000 personeelskosten: 5.000 afschijving: 10.350 huisvesting: 14.000 autokosten: 2.700 verkoopkosten: 3.000 algemene kosten: 9.800 bedrijfsresultaat: 37.150 Voordat ik verdere stappen neemt graag jullie advies. Qua vraagprijs, komt dat overeen met de cijfers, is de vraagprijs reëel, omzet? Kan ik hier met twee personen rondkomen? Zij er nog andere mogelijkheden om dit te financieren? Alvast Bedankt..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.