chronoz

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

chronoz's trofeeën

  1. Ik merk de laatste tijd dat mensen binnen de organisatie erg laks zijn in hun communicatie, documentatie, e.d. Hierin is het belangrijkste dat er vaak niet binnen 24 uur of 48 uur op e-mail wordt gereageerd. Er wordt veel met outsourcing gewerkt en er wordt vaak niet in korte tijd op e-mail gereageerd. Het is me weleens gebeurd dat ik pas na 4 dagen weer naar een project omkijk en dat ik uiteindelijk niets kan doen, omdat ene luilak gewoon niet de moeite heeft genomen op mijn e-mail te reageren. Ik ben nog niet erg lang werkzaam bij de organisatie, maar het begint steeds storender te worden dat er door afdeling buiten het bedrijf traag en laconiek wordt gereageerd. Het wordt ervaren als een bekend probleem in het bedrijf en de meeste mensen hebben zich er maar bij neergelegd, alleen wil ik mezelf graag goed blijven ontwikkelen en wil ik ook dat mijn werk en het werk waar ik voor verantwoordelijk ben, hier niet onder komt te lijden. Ik moet namelijk weleens andere mensen leiden en regelmatig werk delegeren. Aangezien ik ongeveer 50 e-mails per dag stuur is het heel lastig om dit te controleren. Wij maken op het moment gebruik van Google Apps for domains in combinatie met Outlook. Zijn er technische mogelijkheden dat ik bij een e-mail kan instellen dat ik na 3 dagen die e-mail in een lijst zie verschijnen als er nog niet op is gereageerd? Om elke dag mijn 'sent items' door te gaan van 48 uur geleden kost ook veel tijd. Er zijn natuurlijk mensen die het systeem van 'ontvangstbevestigingen' gebruiken, maar dat werkt mijn inziens precies andersom. Het gaat mij er ook om dat ik eenvoudig kan zien wanneer en niet is gereageerd op een belangrijke e-mail, waarop ik antwoord nodig heb. Tevens is deze feature ook weleens handig indien ik e-mails naar organisaties, onbekenden stuur, zodat ik na 48 uur geen reactie, meteen een follow-up e-mail kan sturen of kan besluiten om even te bellen. Het valt me op dat dit bij de bureaucratische organisaties namelijk weleens misgaat en nu noteer ik erg veel in een tekstdocument onder 'in afwachting van communicatie' bij personen en bedrijven waarbij ik antwoord nodig heb, omdat ik zonder dat antwoord niet verder kan met een project. Non-technisch respons is overigens ook welkom, want er zijn een paar zaken binnen het bedrijf die verbeterd moeten worden zoals de communicatie. Het betreft hier vooral werknemers die voor 40 uur per week werken vanuit het buitenland voor technische werkzaamheden, waarbij de aansturing en communicatie ter verbetering vatbaar is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.