senden

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

senden's trofeeën

  1. @ Erik Ik lever de administratie zowel digitaal aan (excel sheets) en in mappen. Dit is met hem van te voren zo afgesproken omdat dit de snelste en efficiënte manier was om alles te verwerken voor hem. De jaarrekening heb ik deze week mogen ontvangen.
  2. @ Erik Om even antwoord te geven op jouw vragen: - nee ik heb geen opdracht gegeven om administratie te verwerken omdat ik dat zelf altijd doe. Hij krijgt alleen opdracht om alles te verwerken in een jaarrapport. - de boekhouder geeft zelf in een mail aan dat tijdens het verwerken van de administratie van de webwinkel er ook een start is gemaakt met het jaarrapport van de hoofdvestiging maar in een andere mail ontkend hij dit weer. - er zijn geen aanloopkosten gemaakt in juli. Foutje in omschrijving kan zeker maar dan kan hij dit aangeven aan aanpassen maar hij steekt gewoon zijn kop in het zand. - er zijn inderdaad veel uren gemaakt die hij niet kan verantwoorden of niet wil verantwoorden - een discussie is het inderdaad zeker niet, want hij gaat de confrontatie niet aan en wenst niet meer te corresponderen met mij.
  3. @ Odeon, het gaat om 28,75 uren voor het opstellen van het jaarrapport a 41,50 euro per uur Of het onredelijk is wat hij zich aan uren heeft geschreven weet ik ook niet en krijg daar dus ook geen duidelijk antwoord op. Want dat is juist hetgeen wat ik wil weten. Als hij mij netjes te woord had gestaan en mij kon uitleggen welke handelingen hij heeft gedaan waardoor hij 20 uur meer kwijt is geweest aan het jaarrapport dan voorgaande jaren was het probleem denk ik al opgelost. Als klant wil ik gewoon weten waar ik voor betaal. Het feit dat hij de 28,75 uur ook nog in 2 facturen stuurt: met als omschrijving op de 1ste factuur 'verwerking administratie' en op de 2de factuur 'samenstellen jaarrapport' zet bij mij vraagtekens daar ik normaliter van hem maar 1 factuur ontvang met de omschrijving 'samenstellen jaarrapport'. De samenwerking heb ik uiteindelijk definitief beëindigd nadat hij in het telefoongesprek geen antwoord wilde geven op mijn vragen en hij aangaf dat als ik het niet vertrouwde ik maar iemand anders moest zoeken. Het klopt inderdaad dat een advokaat veel geld kost en het de vraag is of er uberhaupt wat positiefs uitkomt maar aangezien een collega bedrijf hetzelfde met hem heeft meegemaakt 2 jaar geleden en dus ook de samenwerking heeft beëindigd om dezelfde reden zet je dat wel aan het denken.
  4. Zal zeker niet wachten totdat de betalingstermijn is verlopen. Heb volgende week al een afspraak met mijn advocaat om alles door te nemen en te kijken waar ik sta in dit hele verhaal. Zal de factuur onder protest betalen zodat ik niet als wanbetaler word gezien en mocht er iets positiefs uitkomen en het inderdaad niet kloppen wat hij heeft gedaan kan ik achteraf eventueel geld terugvorderen.....althans zo heb ik mij laten informeren. Jij geeft aan dat je hetzelfde hebt meegemaakt? Mag ik vragen wat er uiteindelijk is uitgekomen? Ook stappen ondernomen?
  5. Ik heb vanochtend mijn boekhouder gevraagd om een duidelijke specificatie. Hij heeft mij terug gemaild dat hij niets voor mij kan betekenen en het bij deze voor hem ophoud, wil dus verder geen uitleg geven over de uren etc. Onze samenwerking heb ik sowieso gisteren al beëindigd nadat hij heel vijandig reageerde op mijn vragen, bij mij gaan dan gelijk alarmbellen rinkelen en het vertrouwen is weg. Ik zal over 20 dagen, als de betalingstermijn afloopt onder protest betalen en zal dan helaas een advocaat in de armen moeten nemen om alles te laten uitzoeken. Als hij mij gewoon duidelijkheid kan geven en kan laten zien waar die uren in zitten is voor mij het probleem opgelost en heeft hij recht op zijn geld maar helaas kan hij dit niet/ of wil hij dit niet.
  6. Hallo, mijn boekhouder krijg ieder jaar de opdracht om alleen een jaarrapport samen te stellen. De kwartaal administratie doe ik zelf. Normaliter krijg ik dan dus ook 1 factuur met daarom de omschrijving samenstellen jaarrapport met een totaalbedrag. Mijn boekhouder heeft voor 2009 ook een jaarrapport mogen samenstellen. Uurtarief was van te voren duidelijk. Echter na het terugbrengen van de administratie zat er een factuur bij met de omschrijving verwerking administratie juli t/m december, 17,50 uur. Heb een uren-overzicht opgevraagd waar alleen de omschrijving staat dat deze uren zijn gemaakt voor het inboeken. Het feit dat ik een urenoverzicht wilde hebben vond hij wantrouwend en hij voelde zich aangevallen. Nu begrijp ik dat inboeken nodig is om uiteindelijk een jaarrapport samen te stellen maar nadat ik navraag bij hem heb gedaan bleek dit volgens hem alleen te gaan om verwerking van de administratie van de nevenvestiging (webwinkel) in het jaarrapport van de hoofdvestiging. Na mijn mening heb je dus al een start gemaakt met het jaarrapport en klopt de omschrijving op de factuur niet. Is dus tegenstrijdig met hetgeen wat op de factuur staat en wat hij zegt. Daarnaast is de nevenvestiging pas gestart in augustus en op de factuur staat juli t/m augustus. Uiteindelijk heb ik deze week nog een factuur ontvangen voor het samenstellen jaarrapport, ook nog eens 11,25 uur. In totaal is hij dus 28,75 uur bezig geweest met het samenstellen van een jaarrapport van een bescheiden eenmanszaak met een omzet van maar 65.000 euro per jaar. Vind ik naar mijn mening erg veel maar zou graag willen weten van andere mensen of dit aantal uren normaal is voor een jaarrapport?? voorgaande jaren was dit namelijk beduidend minder en kreeg ik sowieso geen aparte facturen voor verwerking administratie. Nu zit er wel een stijgende lijn in dus begrijp dat het samenstellen van het jaarrapport ook meer is en word maar om van 8 uur in 2008 naar 28,75 uur in 2009 te gaan vind ik wel erg veel. Als ik mijn boekhouder uitleg vraag en een duidelijk specificatie van welke werkzaamheden in deze uren zitten zegt hij tegenstrijdig dingen. Voordat ik betaal wil ik 100% helder hebben waarvoor ik betaal. Heeft iemand ervaring met het betalen van facturen onder protest? en is het mogelijk om ergens een second opinion te krijgen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.