Rainier

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Rainier's trofeeën

  1. Heren hartelijk dank voor jullie uitleg. Weer een stukje wijzer geworden :-)
  2. Hoi Peter, dank je voor de link. Ik heb de informatie op de belastingdienst site gelezen. Toch beantwoord het niet mijn vragen. Ik zie de drempel van 4400 Euro voor voeding en de 73,5% voor als ik besluit geen gebruik te maken van de drempel. En dit begrijp ik voor als ik in een hotel zit en genoodzaakt ben in een restaurant te eten, ik schirjf de kosten dan voor 73,5%. Maar het gaat hier niet om voeding voor mijzelf, het gaat om voeding voor een of meerdere relaties. Het zijn zakelijke besprekingen waaruit ik winst probeer te halen. Heb ik dan nog steeds deze 73,5% of kan dit onder een andere kopje 'reclame, marketingkosten etc..' Een stapje verder als ik een ruimte huur om een presentatie te geven en regel daarbij dat er drinken geschonken wordt. moet ik de kosten voor drank dan als 73,5% in de boeken zetten?
  3. Ondanks het zoeken naar pas klare antwoorden heb ik nog geen duidelijke antwoorden gevonden op de onderstaande vragen. Ik hoop dat een van de experts op dit forum mij een handje kan helpen. Ik ben een zzp'er in de ICT. 1: Zelden maar toch soms gebruik ik de prive auto voor een zakelijke rit. Ik kan aantonen dat ik naar een zakelijke bestemming ben geweest door toegangs kaartjes parkeerbonnen op locatie etc. Mag ik de kosten van deze rit a 0,19 cent opnemen in mijn administratie zonder dat ik een sluitende kilometer registratie heb? 2: Ik ga met zakelijke relaties waar ik geld aan hoop te verdienen uit eten en pak aan het einde van de avond de bon op. Wat voor kosten zijn dit en voor hoeveel procent mag ik ze opnemen in mijn administratie? 3: Ik ben een ZZP'er en werk volgens het nieuwe werken veelal thuis (ik kan aantonen dat ik minimal de helft van de tijd thuis werk), ik heb geen eigen kantoor eigen deur of sanitaire voorzieningen. Kan ik de koffie die ik in mijn lokale supermarkt koop zakelijk afschrijven en zo ja voor hoeveel procent dan?
  4. Na vier jaar als ZZP'er gewerkt te hebben is ons aangeraden om de ZZP om te zetten in een werkmaatschappij holding constructie. Nu echter, 1 jaar verder heb ik als ondernemer al 5 maanden geen inkomsten meer gehad. Het salaris dat ik mijzelf toekende is stopgezet. Nu dacht ik 'heel naief' dat ik alleen de notaris kosten en de accountants kosten kwijt was maar dat ik verder gewoon de BV's kon ontbinden en weer in loondienst kon gaan. Dit is niet het geval, mijn lijfrente zit in de holding. Voor zover ik het nu begrijp heeft mijn toenmalige accountant iets gedaan waardoor de holding-werkmaatschappij contructie met een te kort aan financiele middelen toch opgericht kon worden. Op deze site heb ik gevonden dat er 18.000 euro per BV zou moeten zijn en dat de goodwill betaald zou moeten worden aan de eigenaar van de eenmanszaak. Dat geld was er niet, niet in geld en niet in goederen. Het is dus ook nooit betaald en zal ook nooit betaald worden. Echter als ik de holding wil ontbinden heb ik begrepen dat de belastingdienst mij zal belasten voor lijfrente en deze zou bestaan uit de werkelijke lijfrente (gestort) + het bedrag aan goodwill dat nooit in de polis gestort is. Werkelijke waarde polis is 14.000 de goodwill is 75.000 ik zou dus belast worden over 89.000 Euro. Door schade en schande wordt men wijs, maar misschien kan ik meeliften op de wijsheid van anderen. Hoe kom ik met zo min mogelijk kleerscheuren van de holding af?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.