isla

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders
  • Geslacht
    Female
  • Voornaam
    Isla
  • Achternaam
    Coumans

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Eindhoven
  • Branche
    Groothandel

isla's trofeeën

  1. Okay, bedankt voor je reactie. Je kent natuurlijk niet het hele verhaal (want ik heb het gevraagd en ik kreeg gewoon te horen dat ze van activering nog nooit gehoord hadden), maar dat is niet meer zo interessant. Ik ben ook een echte voorstander van open en eerlijke communicatie en een accountant kan ja ook niet alles weten, niemand trouwens. Ik vertrouw eigenlijk alléén maar mensen die dit laatste durven toegeven. Ik ben een persoon die veel in twijfel trekt en daardoor veel zelfonderzoek doet. Ik heb al meer dan eens meegemaakt dat de specialisten achteraf toch niet helemaal gelijk hadden of zelfs fout zaten En, begrijp me goed, daar is niks mis mee, als men het dus zelf maar beseft en voor een opbouwende discussie open staat. Wat ik dus wel een beetje een kwalijke opmerking vind, "ga niet googlen". Pardon? Zullen we higher level en zijn forum dan maar helemaal afschaffen en weer terug naar af gaan. Internet is fantastisch juist doordat men kan opzoeken en kennis kan delen. Mijn advies aan elke ondernemer: blijf vooral vertrouwen op je adviseurs, maar blijf kritisch en ga zo nu en dan ook eens bij een ander te rade. Jezelf en je bedrijf vaart er wel bij, jij bent toch degene die de rekening gepresenteerd krijgt. Een goede accountant heeft een hoog uurloon, en meestal terecht, goed advies is nooit te duur. Maar ik ga dus niet voor elk wissewasje naar de accountant: ik google, ik kom zo beslagen ten ijs met mijn vragen bij de accountant.
  2. Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nu zeker van dat oprchtingskosten geactiveerd mogen worden op maximaal 5 jaar. Tevens heb ik een goed beeld wat onder oprichtingskosten verstaan wordt, zeker de notaris kosten van oprichting, maar ook die factuur van de adviserende partij bij oprichting (accountant, advocaat). Dat mag trouwens ook bij een herstructurering, dan worden het herstructureringskosten. Of je deze kosten activeert of meteen als kosten op de V&W rekening boekt, dat blijft een persoonlijke keuze gebaseerd op het feit of ik wel of geen kosten "nodig" heb op een bepaald moment. Belastingtechnisch zijn kosten interessant, maar als men iets van de bank nodig heeft, dan zijn teveel kosten funest. Vandaar... Verder heb ik nog informatie gehaald uit volgend stukje: http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/5628-bijzondere-regels-in-de-jaarrekening.html Ik weet eigenlijk wel niet: eens geactiveerd, verplicht vasthouden aan de resterende afschrijvingstermijnen? Ook vind ik het best wel kwalijk dat een gerenommeerd accountantskantoor mij niet van deze mogelijkheden op de hoogte stelt. Ben dan ook blij met dit forum en nu ik mijn studie afgerond heb, hoop ik meer te aandeel te leveren.
  3. Okay, bedankt, ik had al gezocht, maar dit gaat dus uitsluitend over notariële kosten, en die mogen dus geactiveerd worden (vreemd dat onze externe accountant dat niet weet, toch een redelijk groot kantoor). Maar weet iemand dan wat de regels zijn welke kosten men mag zetten onder oprichtingskosten, zoals die factuur die ik beschreef?
  4. De externe accountant doet moeilijk over het feit dat ik oprichtingskosten geactiveerd heb. Nu meen ik toch door te "googlelen" begrepen te hebben dat het toch mag? Ook op een stuk van "Ernst & Young" zag ik dat in de dutch GAAP het activeren van emissie- en oprichtingskosten "toegestaan is". En als het al is toegstaan, dan vallen de oprichtingkosten van de notaris daar zeker onder, maar ik heb ook b.v. de dikke factuur van diezelfde accountant voor "onderzoek herstructurering" als oprichtingskosten geactiveerd? Graag jullie hulp, want activering is nu beter voor mij.
  5. Bedankt voor je reactie, ik ga er nog eens goed over nadenken, heb pas na het weekend weer tijd.
  6. Hallo, Ik heb vanalles geprobeerd om antwoord te vinden op mijn vraag. Ik heb wel al veel over het onderwerp gelezen: de nieuwe wet inzake personen/handelsvennootschappen, met name de openbare vennootschap. Situatie: 2 BV's die eigenaar zijn van een holding BV, die op zijn beurt 3 werk BV's onder zich heeft. In deze situatie worden de overhead kosten in de holding BV gemaakt en doorbelast naar de werk BV's. De werk BV's hebben hun eigen omzet. De 2 eigenaar BV's sturen facturen naar de holding BV voor hun management diensten. Probleem: al dat onderlinge gefactureer, met de opslagen en BTW. Ik dacht aan de volgende oplossing: een OV oprichten en alle BV's als vennoten met een bepaalde verdeelsleutel betreffende de winst of verlies. De BV's worden voor hun gedeelte elk belast in hun eigen BV. Maar is het dan noodzakelijk dat alle omzet van alle BV's in de OV zitten, dus alle facturen vanuit de OV ? Het lijkt me wel, hoe kan men anders winst maken ? En de overhead kosten zouden dan naar de OV moeten ? Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken. Isla
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.