Jump to content

Dennis1980

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondersteunende organ
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    expert advies
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.logistiek.nl
  1. In het convenant staat dat we geld zouden storten op een gezamelijke rekening en wanneer hier voldoende opstaat we de schuld in een keer aflossen. Helaas zijn er aan zijn kant (bijna) geen inkomsten en het geld wat op de gezamelijke rekening stond is ook in zijn ondernemening gegaan. Erg stom allemaal, maar dat is achter af. Er staat dus in dat we beide aansprakelijk zijn maar ook dat hij allimentatie zou betalen. De helft van de hypotheek zou ook betlaad worden, dit is ook niet het geval. Andere vraag is dus nu, hoe geldig is een convenant, wanneer je dit via een mediator geregeld hebt? En de vraag, had er een lening afgegeven mogen worden met maar 1 handtekening?
  2. In de convenant staan afspraken m.b.t. de schuld, echter ook m.b.t. de allimentatie. Convenant is opgesteld door een mediator, dus in hoeverre is dit convenant rechtsgeldig? Ik zou graag te weten willen komen of je een bedrijfslening kan afsluiten (met een eenmanszaak) zonder handtekening van je partner (gehuwd). Eenmanszaak staat op een naam nu en de lening staat op een naam met een handtekening. Wat als het huis het onderpand is van de lening, had er dan wel een 2e handtekening moeten zijn. Tot nu toch nog niemand die een duidelijk antwoord heeft kunnen geven,
  3. Tevens kwam ik de volgende opmerking tegen van Marnix Wansink (in een ander topic), alleen zie ik het zelf niet helemaal zo beschreven staan in Artikel 88 van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek Als eventuele tip voor degenen die de vragen hebben gesteld: indien je een echtgeno(o)t(e) hebt (of een geregistreerd partner), dan is schriftelijke toestemming van de partner (meetekenen) [/b]verplicht indien een lening (gedeeltelijk) wordt aangegaan waarbij de woning als onderpand dient (hypotheek). Dit is wat uitgebreider terug te vinden in Artikel 88 van Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek. Het betreft dus niet altijd een situatie waar een verstrekker dit eist om extra zekerheid te krijgen, in veel gevallen is het bij wet verplicht gesteld.
  4. Momenteel zit ik in een lastige financiele situatie. Ruim een jaar geleden ben ik gescheiden, tijdens mijn huwelijk (in gemeenschap van goederen) heeft mijn ex (destijds partner) een krediet aangevraagd bij de bank voor zijn eenmanszaak. Het eerste krediet beftrof 12.500 en vervolgens is deze verhoogt naar 25.000 euro. Voor beide kredieten heb ik geen handtekening / paraaf gezet. Inmiddels zijn we gescheiden en staat het bedrijf nog steeds op zijn naam. Er wordt door hem geen allimentatie betaald en niet mee betaald in de hypotheek van het gezamelijke huis waar ik met de kinderen woon, ik heb een dubbele baan om financieel rond te komen, alleen hangt die 25.000 euro ook nog als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd, of niet? De belangrijke vraag, kan ik aansprakelijk gesteld worden voor een deel of alle schulden zoals deze waren op de dag van scheiden (25.000 euro), er rekening mee te houden dat ik nooit een handtekening heb gezet en het bedrijf nog seeds bestaat. Bedankt voor uw hulp / reactie,
  5. Het is niet zozeer dat ik perse goederen met de trein wil laten vervoeren, ik wil alleen uitzoeken of het wel of niet mogelijk is. Tot nu toe lees ik eigenlijk alleen negatieve ervaringen, maar niemand schijnt echt te weten wie zulk transport regelt of wat de tarieven zijn. Ik heb zelf namelijk gehoord dat er wel ICT bedrijven zijn, die wel hiervan gebruik maken. Een eventueel voordeel kan de tijd zijn, las ergens dat dit 12 tot 14 dagen is, als je dit afzet tegen 28 dagen met de boot, zie ik hier een winst., zeker wanneer het spoed heeft. Het kan voorkomen dat orders spoed hebben en dus ingevlogen moeten worden, dit is vele malen duurder dan een zee container, wellicht is de trein hiervoor een perfecte tussen oplossing. Zolang ik geen tarieven heb gezien, kan ik ook niet beoordelen of de trein duurder dan de boot is. En af en toe moet je op een trein springen die voorbij komt...misschien is het wel de juiste..
  6. Bedankt voor je reactie, begrijp ik goed dat je weleens trein tarieven hebt opgevraagd en hierdoor uit ervaring weet dat zee het voordeligst is? Zou je aan kunnen geven bij wie ik deze (trein) tarieven kan opvragen. Alvast bedankt,
  7. Goedemiddag ANmsblanco. Het betreft import vanuit china, momenteel gaat het transport per boot en af en toe worden er goederen ingevlogen. Ben opzoek naar algemene informatie om zo te kijken of het voordeliger kan zijn om transport via trein te regelen, momenteel heb ik nog geen bedrijf / instantie gevonden die mij hiermee verder kan helpen. Groet, Dennis
  8. Goedemiddag allen, Heeft er iemand informatie over partijen die zich bezig houden met trein transport vanuit China. De volgende info heb ik al gevonden, http://www.pomantwerpen.be/nieuws/green-trade-lane/
  9. Goedemorgen, Heb begrepen dat niet ieder canton in Zwitserland dezelfde invoerrechten berekend. Heeft iemand enig idee waar ik deze informatie kan vinden en welke het gunstigste tarief heeft. Bedankt!
  10. Goedemorgen, Het volgende probleem, we gaan binnenkort onze producten leveren aan meerdere afnemers in Zwitserland, waarschijnlijk leveren we DDP (wij regelen dus de inklaring). Nu had ik gehoopt dat dat we in Zwitserland konden inklaring op basis van een verzamelfactuur (dus een grote factuur of de som van een aantal kleine facturen) nu blijkt dus dat elke factuur apart ingeklaard moet worden, nu is dat nog niet zo een groot probleem, het probleem is dat ik voor elke afnemer een Export doc. moet opmaken en een EUR 1 doc of T1 doc. Iemand enig ervaring hoe je dit kan aanpakken?
  11. Hey All, Ben terecht gekomen in een wir war van regels / instanties en bedrijven om erachter te komen welke regels er gelden voor de veerpakkingen belasting in: Nederland Belgie Duitsland Oostenrijk Het gaat zowel om de transport als om de consumenten verpakking. Ik welk land moet ik wel en ik wel land hoef ik geen aangifte te doen. Heeft iemand al een duidelijk beeld kunnen creeeren? Bedankt,
  12. Paul, Bedankt voor je reactie, denk (momenteel nog) idd dat opslag in China en van daaruit volle containers laden een van de beste mogelijkheden is. Groet,
  13. Goedemiddag, Heb een uitdagende case voor me gekregen en ben aan het brainstormen, hopelijk hebben jullie nog een paar goede ideeen, thinking out of the box is meer dan welkom Probleemstelling: Er zijn in China meerdere fabrieken en meerdere laadhavens waar onze goederen vandaan komen. Wanneer een bepaald (of een X aantal) aantal producties afgerond zijn, worden deze verscheept. Tussen ons en de fabriek zit nog een zeevracht vervoerder. Doordat we veel volume hebben, maar de goederen uit verschillende fabrieken / laadhavens naar NL verscheept worden, hebben we veel minder FCL zendingen dan we zouden willen. Hoe kunnen we het percentage FCL zendingen verhogen. Hieronder een lijstje van mijn eigen ideeen, met de daarbij behorende nadelen, het voordeel van elk idee is wel duidelijk, namelijk meer FCL zendingen Hierbij het lijstje: Oplossing 1) Combineren van zendingen uit verschillende fabrieken met dezelfde laadhaven. Nadeel: Veel uitzoek werk, zelf planning maken, lastig te combineren met leverdatum klant Oplossing 2) Magazijn in China opzetten en orders verzamelen, deze vervolgens als FCL verschepen Nadeel: Afstand te groot om sturing te kunnen geven aan het magazijn, zijn er goede faciliteiten?. Goederen komen uit verschillende delen van China er zullen kosten gemaakt moeten worden om dit in het magazijn te krijgen Oplossing 3) FCL containers van te voren huren, indien lege ruimte verhuren aan anderen Nadeel: Bent niet meer met core business bezig, grote kans op vervoeren van lucht, geen netwerk. Oplossing 4) Opslag bij zeevracht vervoerder Nadeel: Meer handling dus meer kans op schade / vermissing Extra opslag kosten Oplossing 5) Grotere bulk partijen bestellen en deze in NL ompakken naar de behoefte van de afnemer Nadeel: Kosten voor ompakken in NL zijn vele malen hoger dan de goederen in juiste hoeveelheden te laten produceren / verpakken in China Hopelijk hebben jullie nog wat goede ideeen waarop ik kan voort borduren... Thnx!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept