AlGusto

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

AlGusto's trofeeën

  1. Hallo allemaal, even terugkomend op deze vraag. Ik heb zakelijke telefoonkosten die ik prive heb betaald zonder dat ik daarvoor weer terug heb gestort op mijn rekening. Zo boek ik het via memoriaal: 119 euro Telefoon kosten (debet kant) = 119 euro BTW van 19% (credit kant) = 19 euro Prive storting zaak (cardit kant) = 100 euro Is dit correct om zo te boeken?
  2. Wat ik doe is het volgende: Verkoop product Menu > Boeken > Verkopen Dan vul ik in: - Fak nr - Datum - Omschrijving - Rek (8010 Verkopen binnen EU) - Bedrag - BTW (Selectie: Hoog, Laag, etc) Zo berekent hij automatisch BTW. Dan ga ik naar BTW indienen. Daar staat automatisch en correct hoeveel BTW ik moet afdragen. Maar volgende maand wordt door Belastingdienst BTW teruggestort of verrekend. Ik vraag me af wat ik met dat bedrag moet doen? Verder, stel dat bovengenoemde factuur betaald is. Dan ga ik naar: Boeken > Bank. Daar open ik nieuwe regel, en via PGDN zoek ik factuur op die ik via verkopen heb geboekt. Ik selecteer het en geef datum van betaling aan. Dan wordt factuur automatisch 1300 als debiteuren gemarkeerd. met het totaal bedrag. Dus, wat doe ik met het bedrag dat ik van Belastingdienst ontvang over ingediende periode?
  3. Roel, inderdaad. maar is dat wel correct zo? @Kind Support Zou je me aub stappen kunnen uitleggen in Minipak (blijkbaar ben je er bekend mee). Daar loop ik echt gewoon mee te knoeien hele tijd, daarom dit topic :(
  4. Sorry here, drukke dagen :) Wat BTW betreft heb ik: - 1500 : BTW afdragen 19% - 1510: BTW " 6% - 1515: " " 12% - 1520: BTW te vorderen - 1525: BTW 0% - 1530: BTW afdrachten lopend jaar - 1531: BTW vorige jaar - 1535: BTW Wervingen binnen EU Dat is alles!
  5. Sorry mensen, ik weet dat het een oude post is maar ik heb een vraagje: Ik gebruik minipak software. Elke maan importeer ik alles vanuit mijn Internetbankieren naar Bank in mijn software. Ik loop elke keer tegen BTW teruggave of vordering van de omzet. Dit is de situatie: Op 15 september heb ik BTW van 120 euro over augustus terug ontvangen van belastingdienst. In mijn software ga ik naar : Bank -> BTW 120 en gebruik code 1520 (voorbelastingen). Nu wil ik met dat programma BTW aangifte over september indienen. Echter, dat bedrag van 120 euro wordt ineens meegenomen in BTW aangifte van september. Wat doe ik eigenlijk hier fout?
  6. hm... maar wat selecter ik dan bij het afsluiten? gewoon bank?
  7. Hallo allemaal, Wij willen het jaar 2010 afsluiten. Echter, als we dat willen doen krijgen we keuze uit oa: Kapitaal vennoot 1, kapitaal vennoot 2 etc... Overal is dus vennoot 1 en 2 aangegeven. Hoe kunnen we het resultaat splitsen in 50% - 50% onder vennoten? BR, Al
  8. Bedankt voor jullie hulp... Topic kan gesloten worden.
  9. ok, terugkomend op mijn hoofdvraag: Stel dat ik factuur heb die gewoon op bedrijfsnaam is en die prive betaald is. Moet ik het als volg boeken: Inkoop --> Software gekocht : 4770 : Zakelijke uitgave : AF : 100 euro : 19 euro BTW Kas --> Prive storting : Zakelijke uitgave : BIJ : 119 euro Is dit dan correct?
  10. excuus voor mijn late reactie... op bepaalde facturen staat het wel, en op andere niet...
  11. hm... dat begrijp ik wel... ik vraag me alleen af hoe ik het moet afboeken zodat alles belastingtechnisch in orde is..
  12. Beste allemaal, Via zoekfuncties heb ik geprobeerd meer informatie te vinden over betaling van zakelijke factuur met prive rekening. Het zit zo: Ik had een factuur van 220 euro inclusief BTW. Omdat ik op mijn zakelijke rekening geen geld meer had heb ik het prive betaald. Ik heb dat geld ook niet terug gestort. Ik gebruik minipak pro. Normailitair doe ik zo als ik factuur betaal via zakelijk: Inkopen: Firma naam - 4771 Overige kosten - AF - 220 euro - BTW hoog Bank: Firma naam - 4771 Overige kosten - AF - 220 euro - BTW hoog Maar wat met ik doen als ik het met prive betaal? MOet het dan zo: Inkopen: Firma naam - 1000 Kas - AF - 220 euro - BTW hoog Kas: Prive Opnamen A.Gusto - 610 Prive Opname A.Gusto - 220 euro Op deze manier is belasting toch gewoon normaal doorberekend??? Alvast bedankt!
  13. Beste allemaal, Twee jaar geleden hebben wij een VOF opgericht. Onze boekhouding is redelijk simpel. We hebben ongeveer 4 facturen per maand verkoop en 5 facturen per maand inkoop. Onze boekhouder rekende per jaar 1300 euro om alles te boeken. We hebben inmiddels boekhoudsoftware aangeschaft en we willen zelf alles regelen. Er zijn een paar zaken waaruit we niet komen: 1. Moet Winst/Verlies bij opstellen van Balans, 1 op 1 zijn met de stand van onze bankrekening? Dus als we Balans opmaken en er staat een bedrag van 5.000 euro winst, moet dat bedrag ook terugkomen op onze bankrekening? 2. Wij hebben pas geleden iets gekocht voor de zaak, maar dat hebben wij betaald met onze privé middelen! Hoe moet ik zoiets boeken? Ik heb wel factuur daarvan in mijn bezit! 3. Waarvoor gebruik je Memorial? Dat staat in de boekinglijst van de software, maar ik heb geen idee waarvoor ik het moet gebruiken. 4. Hoe moet ik een credit factuur boeken? Dus, als we een klant iets kwijtschelden of terugbetalen! Jullie antwoorden zullen me enorm helpen om in ieder geval basis van boekouden te begrijpen. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.