deze week mocht er geen vrij genomen worden. is al vanaf januari bekend en het contract van een van de werkneemsters loopt 29 juni 2011 af en zij dacht dat zij niet kon blijven, maar door schuiven, wikken en wegen kan ze blijven.
dat is haar vorige week dinsdag meegedeeld en de maandag ervoor heeft zij zonder overleg toch dat uitje geboekt omdat
zij er van uitging dat zij niet kon blijven.
wanneer zij inderdaad op 29 juni weg zou gaan hield ze nog enkele vakantiedagen over, dus dacht ze, die gebruik ik dan voor het uitje. wij hebben haar laten weten dat je dit ten eerste niet zonder overleg kan doen en ten tweede verrekenen we de over gebleven dagen zoveel mogelijk aan het einde van de loopbaan.
zij heeft al betaald en wij hebben zelf geprobeerd om het geld terug te vorderen, maar helaas dit kan niet meer.
nu is mijn vraag, als werkneemster niet op haar werk verschijnt, is dit dan een vorm van werkweigering?
en zijn wij verplicht om het geld uit eigen zak aan haar terug te geven?
roos