Hallo,
Onlangs heb ik opgezegd bij een hostingbedrijf waar ik al een tijdje zat. In hun Terms & Conditions stond aangegeven dat opzeggen per email moest. Zodoende heb ik dit gedaan in de vorm van een goed opgezette opzeg-email. In de email heb ik om bevestiging gevraagd van de opzegging.
Na een weekje op antwoord gewacht te hebben had ik nog geen reactie. Hierop heb ik het bedrijf 4-5 keer proberen te bellen. Niemand nam op. Vervolgens heb ik gedurende een week enkele emails verstuurd en om bevestiging gevraagd, hierop geen reactie. Daarnaast heb ik continu via MSN geprobeerd contact te verkrijgen met het bedrijf. Via dit MSN adres had ik de laatste jaren bijna altijd binnen 30 minuten een reactie. Ook via email had ik gedurende de dag vrijwel altijd snel reactie. Nu heeft niemand gedurende de laatste 2-3 weken nog gereageerd. Alles lijkt er dus sterk op dat ik sinds mijn opzegging word genegeerd.
Een paar dagen terug heb ik via een ander forum dat in deze branche zit om raad gevraagd. Opeens kreeg ik nu wel gelijk contact met het hosting bedrijf, toen ze op de hoogte waren gesteld van de thread. Zonder in de thread uitleg te geven maar wel via via PM's met gebruikers die in contact stonden met de eigenaar van het bedrijf (heel vreemd allemaal) kwam het er nu op neer dat het bedrijf beweert mijn opzeg-email en andere e-mails NIET te hebben ontvangen. Dit terwijl de mails verstuurd zijn over een tijdsbestek van een week. Ook een erg vreemd feit is dat het bedrijf nu beweert dat alleen emails op info@bedrijf.nl accepteert en emails op andere adressen niet zouden ontvangen. Dit terwijl juist in de Terms & Conditions staat dat opzeg emails uitsluitend naar cancel@bedrijf.nl MOETEN gestuurd worden. Mijn opzeg emails zijn via Hotmail verstuurd. Ik heb expres een groot email bedrijf genomen en niet 1 van mijn eigen domeinen omdat ik al bang was dat als ik de email eventueel ooit als bewijs aan moet voeren en ze gaan beweren dat ik het heb vervalst.
Het bedrijf hanteert ook een opzeggingstermijn van 2 maanden. Er is inmiddels al bijna een maand voorbij met alleen contact zoeken. Als ik nu dus een aangetekende brief stuur, komt er weer een maand betaling bij. En dat gun ik ze niet, gewoon uit principe.
Al met al is het een hele nare situatie. Het gaat me allang niet meer om het geld. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb die email verstuurd, zoals in hun Terms & Conditions vereist was. Ik zou dus in mijn recht moeten staan. Maar meerdere mensen vertellen mij dat alleen een aangetekende brief rechtsgeldig is in mijn situatie(omdat het bedrijf ontkent een email te hebben ontvangen).
Graag uw opinie over deze, alvast bedankt!