bedankt voor de reacties,
het punt ligt tussen gemak en risico, ik besteed nu de administratie nog uit (en ben er zelf nog aanzienlijk veel tijd aan kwijt) maar wil het juist in huis halen, ivm kosten (extern is duur) en meer grip. De kosten van de medewerker kunnen prima uit, dus dat is niet het probleem.
Volledig inzicht in mutaties is denk ik onvermijdelijk, anders kan er geen administratie gevoerd worden (debiteurenbeheer oa.)
maar vooral de bevoegdheid om overboekingen te doen stoort mij toch enigzins.
Natuurlijk neem je een werknemer aan op basis van vertrouwen maar het gaat me nu even om het ergste scenario, dus dat de medewerker bijvoorbeeld 100k euro overmaakt en er vandoor gaat.
'eigen verantwoordelijkheid' natuurlijk. als ondernemer en eigenaar ben je uiteindelijk altijd eindverantwoordelijkheid, dit heeft echter niets te maken met het indekken tegen risico's. Ik heb ook een brandverzekering, dan kan je ook niet zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid is om zelf maar 24/7 op te letten dat de boel niet in brand vliegt.