yamato

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

yamato's trofeeën

  1. bedankt voor de reacties, het punt ligt tussen gemak en risico, ik besteed nu de administratie nog uit (en ben er zelf nog aanzienlijk veel tijd aan kwijt) maar wil het juist in huis halen, ivm kosten (extern is duur) en meer grip. De kosten van de medewerker kunnen prima uit, dus dat is niet het probleem. Volledig inzicht in mutaties is denk ik onvermijdelijk, anders kan er geen administratie gevoerd worden (debiteurenbeheer oa.) maar vooral de bevoegdheid om overboekingen te doen stoort mij toch enigzins. Natuurlijk neem je een werknemer aan op basis van vertrouwen maar het gaat me nu even om het ergste scenario, dus dat de medewerker bijvoorbeeld 100k euro overmaakt en er vandoor gaat. 'eigen verantwoordelijkheid' natuurlijk. als ondernemer en eigenaar ben je uiteindelijk altijd eindverantwoordelijkheid, dit heeft echter niets te maken met het indekken tegen risico's. Ik heb ook een brandverzekering, dan kan je ook niet zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid is om zelf maar 24/7 op te letten dat de boel niet in brand vliegt.
  2. Hallo. ik kijk al enige tijd met veel plezier rond op dit forum, meestal als ik een ondernemers vraagstuk heb waarbij ik meer inzichten zoek. Nu heb ik echter een vraag die ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Als zelfstandige doe je in het begin zelf je administratie, op een gegeven moment wordt dit zo druk dat je je administratieve zaken wil uitbesteden, misschien eerst nog extern maar zodra je verder groeit ook intern. Nu is mijn vraag: - welke bevoegdheden geef je je administratieve medewerker? mag deze de complete administratie inzien en beheren? Is het gebruikelijk dat deze ook zelfstandig betalingen doet en dus volledige toegang krijgt tot de bankrekeningen? - indien dit (worst case) niet goed gaat, medewerker blijkt toch te gevoelig voor werken met andermans geld (lees: frauduleus), kan je je hier tegen verzekeren? Misschien zijn er ook wel tussenoplossingen, waarbij een administratieve medewerker wel betaalopdrachten op de bank mag klaar zetten maar dat die door een 'hoofdpas' geautoriseerd moeten worden? Hopelijk hebben jullie inzichten of eigen ervaringen / handelswijzen die jullie kunnen toelichten. Bij voorbaat hartelijk dank voor een reactie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.