Jan-PetervanderWal

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

Jan-PetervanderWal's trofeeën

  1. Beste mensen, Ik zit met een vrij heftige casus waarbij ik, als (hopelijk nieuwe) aftersales manager, jullie hulp inroep. Zelf ben ik nog niet bekend met het bedrijf en moet het met zeer geringe informatie doen. Samenvattend: Bedrijf ‘x’ maakt zeer luxe producten die thuishoren in het hoogste kwaliteitssegment. Ze fabriceren de producten zelf, maar verkopen niet direct aan consumenten. De verkoop vindt plaats via geselecteerde dealers door diverse landen heen. Nederland heeft prioriteit. Echter, dit bedrijf heeft enige designcenters door het land heen waar consumenten alle producten kunnen zien staan in een moderne omgeving. In dit designcenter wordt informatie verstrekt, vrijblijvend advies en vertellen ze alles over de modellen, comfortopties, etcetera. De huidige aftersales-afdeling is zeer technisch bekwaam echter qua ‘sales kwaliteit’ niet. De casus: Als aftersales manager breng je een bezoek aan een designcenter. Geef vanuit deze functie aan: - Wat kan er worden verbeterd? - Hoe pak je dit aan? Hoe krijg je jouw team mee? Wat doe je met weerstand? Indicatie kosten! - Hoe betrek je het personeel van het Design Center bij de verbeteringen? Etc. etc. De vraag ietwat uitgewerkt is: Hoe kun je via de saleskant (voorkant) de aftersales-kant efficiënter maken, rekening houdend met dealers? Hoe kun je via de saleskant de aftersales-kant verbeteren qua kosten, minder klachten achteraf, betere klantenbinding, goede service bieden. Het doel is natuurlijk, meer geld, kostenbesparing en een efficiëntere afdeling.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.