Helemaal mee eens dat een website een middel is en onderdeel is van de totale onderneming. Om een website succesvol te laten draaien (en daarmee bedoel ik veel mensen die deze website bezoeken en daaruit klanten halen) is het noodzaak om een doel te stellen. Wat wil ik bereiken met deze website, wie wil ik daarmee bereiken en hoe doe ik dit op een juiste manier.
Mijn ervaring is dat er verschillende ondernemers zijn die denken dat je er met een 'website' al bent. Er is een website online, dus de klanten komen vanzelf....
De klanten komen zeker NIET vanzelf, je moet je website onderhouden, aantrekkelijk blijven maken, verbeteren en ondersteunen met offline promotie.
Dat kost inderdaad tijd, maar kan het zeker waard zijn.
Natuurlijk is het ook van belang dat alles in het bedrijf op elkaar afgestemd is. Er kan wel een mooie website online zijn, maar zodra het 'real life' plaatje niet klopt, zal het de potentiele klant/consument toch tegenvallen.
Een website kan volgens mij dus zeker wel meer waarde hebben dan een 'visitekaartje' .