Jump to content

Rack

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    adviseur
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Rack

    Opsplitsen particulier / B2B

    Heel erg bedankt voor jullie advies! Klopt helemaal als ik het zo bekijk! Ik ga er mee aan de slag!
  2. Rack

    Opsplitsen particulier / B2B

    Inderdaad. We vragen ons vooral af of we op deze manier misschien meer bedrijven gaan aanspreken wanneer deze op zoek gaan naar catering voor hun bedrijf.
  3. Rack

    Opsplitsen particulier / B2B

    Hey Joost Bedankt voor je snelle reply. De naam en brand zouden we sowieso nog volledig moeten uitwerken. We vragen ons gewoon af wat jullie vinden van die opsplitsing in het algemeen.
  4. Hoi iedereen We zijn nu reeds 6 jaar bezig met onze ontbijtservice. Wij leveren ontbijt aan huis aan particulieren. Het laatste jaar zijn we echter meer en meer cateringopdrachten aan het doen voor bedrijven. Wij vroegen ons af of het misschien slim is om ons bedrijf op te splitsen. Onze huidige brand houden en uitsluitend gebruiken voor ontbijt aan huis voor particulieren en dan een nieuwe brand maken die zich specifiek richt op catering voor bedrijven. We hebben nu wel reeds een goede naam opgebouwd bij vele particulieren, is misschien beetje spijtig dan om dit op te splitsen? Wat is jullie mening en advies? Bedankt alvast!
  5. Beste Higherlevelers, Op navolging van mijn vorige thread heb ik nu ontdekt dat de bedrijfsnaam reeds geregistreerd is door een Amerikaans bedrijf. Deze heeft daar verschillende trademarks voor op laten plaatsen. Deze trademarks zijn : Paper, cardboard and goods made from these materials, not included in other classes; printed matter; bookbinding material; photographs; stationery; adhesives for stationery or household purposes; artists' materials; paint brushes; typewriters and office requisites (except furniture); instructional and teaching material (except apparatus); plastic materials for packaging (not included in other classes); printers' type; printing blocks. Advertising; business management; business administration; office functions. Ik zou dus met die naam graag een webshop opstarten die kledij en accesoires zou verkopen. Zou ik hiermee in de problemen komen? Groet, Rack
  6. Bedankt voor het advies! We gaan beide registreren (.be & .nl), maar voorlopig enkel de .be uitbouwen.
  7. Beste Higherlevelers, Wij zouden in het najaar willen starten met een nieuwe kledingwebshop. Wij zouden ons in de eerste plaats willen richten op Belgische klanten, maar Nederlanders zouden ook bestellingen kunnen plaatsen. Welke domeinextensie kies ik het beste? Gewoon gaan voor een .be ofwel kiezen voor een .com. Misschien dat Nederlanders minder snel geneigd zijn om te bestellen bij een .be webshop? Of heeft dit geen belang? Met vriendelijke groeten, Rack
  8. Bedankt voor de info! Het is spijtig, maar dan zal ik beginnen met unieke artikels te schrijven voor de grootste gemeenten en steden!
  9. Beste, Wij leveren bloemen aan huis. Wij zouden per gemeente waar we deze bloemen leveren, een aparte pagina willen aanmaken. bv: www.bloemenaanhuis.nl/bloemen-aan-huis-Eindhoven bv: www.bloemenaanhuis.nl/bloemen-aan-huis-Breda ... Op deze pagina zouden wij een standaard tekst willen zetten, die we voor elke pagina opnieuw zouden gebruiken. Het enige wat we zouden veranderen op deze pagina in de tekst is de gemeente. Maar zou dit niet bekeken kunnen worden als 'duplicate content' of is dit niet het geval omdat we de plaatsnamen steeds veranderen? Alvast bedankt, Rack
  10. @ Wouter: Bedankt voor je feedback! Ik denk dat het inderdaad trial & error zal zijn.
  11. @ Robbert: Ik had er nog niet van gehoord van die 'Facebook aanbiedingen', lijkt me zéér interessant. Misschien moet ik dan deze Facebookpagina gebruiken om mijn bedrijfs Facebook-pagina eerst tot 500 fans te krijgen.
  12. @ Jeannine: Inderdaad, een gemeenschap, daarom lijkt het me ook dat ik er heel voorzichtig mee moet omspringen. Het uiteindelijk doel is toch wel die bestellingen binnenkrijgen. Maar inderdaad, ik snap wat je bedoeld, ik kan gerust een 'beetje' experimenteren en zien hoe de fans erop reageren. @ Wouter: Had het al eerder vermeld, maar dit is inderdaad een fictieve naam. @ Rene: Ik was de vragende partij om de pagina te kopen, en ik zag héél veel activiteit op de pagina en niet enkel likes op de posts, maar ook discussies en dergelijke.
  13. Mijn bedrijf heeft een Facebookpagina (bv: Bloemeke) met 250 fans. Nu heb ik een aantal weken de volgende Facebookpagina gekocht: 'Een bloemetje geven', deze pagina is dus niet van een bedrijf. Mensen hebben dit gewoon geliked omdat ze dit af en te toe doen. Deze pagina heeft 35k fans. Nu wil ik dus optimaal gebruik maken van het bereik van die pagina, de vraag is enkel hoe?
  14. Neen, met zo'n toestanden hou ik me niet bezig ... Deze Facebookpagina bestaat al sinds 2008 en is dus natuurlijk gegroeid. Ik heb de pagina overgekocht enkele weken geleden omdat die fans een 'binding' hebben met mijn product.
  15. Bedankt voor je snelle reactie Jasper. En hoe zou ik zo'n actie dan vermelden? Maak ik mezelf dan bekend dat ik ook eigenaar ben van dat bedrijf die de actie doet of moet ik het vermelden onder de noemer van 'partner'?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept