NeztikA

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

NeztikA's trofeeën

  1. Hallo allemaal! Ik heb een vraag over het importeren van t-shirts (geen A-merk) vanuit Amerika. De leverancier biedt gratis verzending aan naar het buitenland vanaf 1000 dollar. Mijn order zal +-3300 dollar zijn. Ik vroeg me af of ik straks toch vervoerskosten/verzekeringskosten zal moeten gaan betalen inzake douanerecht. De leverancier zal, zoals het hoort, de totale waarde van het pakket/pakketten vermelden alsmede 'the customs amount' (douanebedrag?) Alles zal verzonden worden met USPS. Dat ik vervoerskosten zal moeten gaan betalen vanaf (ik denk) Schiphol tot waar ik woon, lijkt me vanzelfsprekend! Over douanerecht gesproken, op de site van de douane staat wel 12% aangegeven voor spijkerbroeken (denim) maar niet over ander textiel (zoals katoen waar de meeste t-shirts van gemaakt zijn). Wordt dan toch 12% aangehouden ondanks dat het hier niet on denim gaat, of hanteert men een andere norm? Alvast bedankt! Alex
  2. Hallo, Ik vroeg me af of Qredits ook financieringen verleent als men parttime wil gaan ondernemen? Ik heb een ondernemingsplan gemaakt en ingediend bij Qredits en deze week zou men contact opnemen voor het maken van een afspraak met een bedrijfsadviseur bij mij thuis. Het betreft een franchise onderneming die als internetonderneming/postorderbedrijf in Nederland wordt geïntroduceerd. Als het bedrijf naamsbekendheid heeft en genoeg omzet/winst draait zal het als franchise (filialen) worden aangeboden. Waarschijnlijk zal ik eerst zelf 1 of 2 filialen openen. Het bedrag dat ik nodig heb is 10.000 Euro en ben al meer dan 10 jaar actief in de branche. Alvast bedankt! Mod edit: berichten samengevoegd
  3. Hallo Mathieu, Klopt, het is een apparaat dat de franchisenemer, ik dus, gebruikt. De desbetreffende bedrijven gebruiken de dienst die de franchisenemer hen verleent. Het huidige apparaat is een vast apparaat dat veelvuldig, vaak duur onderhoud vereist. Deze kosten van onderhoud zijn de ondernemers kwijt, samen met de tijd die men, de ondernemer zelf of een werknemer van het bedrijf, moet spenderen om de frituurolie te verversen en friteuse zelf optimaal te onderhouden als men de dienst afneemt.
  4. Beste René, De oude olie wordt d.m.v. lage druk door 2 microfilters (de laatse filter filtreert tot 3-5 micron(!) ) geperst waardoor alle vuiligheid van resten hierin achterblijven. Wat rest is schone olie die weer volledig herbruikbaar is.
  5. Hallo allemaal! Niet zeker wetende of dit hier juist gepost is, ga ik toch m'n zegje doen hier! Ik ben al een tijd aan stoeien met het idee om m'n eigen onderneming op poten te zetten. Na rondneuzen WAT en HOE ik dit moest gaan vorm geven is mijn oog gevallen op een buitenlandse franchise. De franchise behelst het bij bedrijven (lees: horeca in de breedste vorm van het woord en de grotere bedrijfskeukens) die gebruik maken van een professionele friteuse) onder lage druk microfilteren van op bedrijfstemperatuur zijnde frituurolie met behulp van een mobiele unit . Het filteren van frituurolie heeft een aantal voordelen: het gefilterde goed is meteen klaar voor hergebruik en doet niet onder voor nieuwe olie (smaak van de te frituren etenswaar blijft behouden en de kleur van de gefilterde olie is nagenoeg gelijk aan de nieuwe olie), de restaurantmanager/cafetariahouder/etc.. wordt een stukje vervelend werk uit handen genomen want terwijl de op bedrijfstemperatuur(!) aanwezige olie gefilterd wordt, wordt meteen de friteuse aan een grondige schoonmaakbeurt onderworpen (o.a. : verkoolde restjes frites/paneermeel/etc.. worden met een 'stofzuiger' verwijdert). Als dit gebeurt is kan de nu gefilterde olie weer terug in de friteuse. Dit alles zal een kleine 20 tot 30 min. in beslag nemen, doordat men frituurolie hergebruikt (na filtering 1X) bespaart men op de vaste kosten van de te kopen frituurolie, (de franchisegever claimt een besparing tot 50%, maar mijn gevoel zegt eerder dat het in de praktijk zal leiden tot een besparing van 30à40%) en een besparing van eventuele loonkosten (werknemers hoeven dit nu niet meer tussentijds of 'savonds na sluitingstijd te doen) Volgens mij is er in Nederland op dit moment nog geen ander bedrijf die dit doet (kan natuurlijk een reden hebben..) Als de horeca haar frituurolie al filtert geschiedt dit d.m.v. een prijzig apparaat dat men ergens in de zaak uit het oog van de klant moet plaatsen. Hoe denken jullie dat horeca NL hier op reageert? Wat is jullie eerste gedachte hierover? Tot later!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.