@Manon,
Bedankt dat je de tijd ervoor hebt genomen.
Even voor de duidelijkheid:
De activiteiten in de verzekeringsbranche hebben wij gestaakt. Wij zijn overmoedig zelfstandig gaan ondernemen zonder startkapitaal. Wij zijn begonnen in die tijd met het maken van telefonische afspraken voor assurantie tussenpersonen. Het probleem echter is dat assurantie tussenpersonen (uitzonderingen zijn er vast , ik ben die alleen niet tegen gekomen) waar wij mee werkten niet betaalden, te weinig betaalden...kortom "onbetrouwbaar"
Op een heel moeilijk moment voor ons kwam er iemand langs waarvoor wij konden gaan bellen. Hij leende ons €9000,- en heeft een compleet kantoor ingericht. Totaal heeft hij dus €50.000,- in ons gestoken.
Wij zijn toen telefonisch gronden gaan aanbieden en dat ging vrij goed.
Niemand heeft aandelen in onze bv behalve ik en mijn partner. Wij factureren idd gewoon vanuit de bv waar wij recht op denken te hebben. Dit is vrij lastig aangezien wij weinig zwart op wit hebben en de afspraken steeds wijzigen.
Als wij helemaal zelfstandig zouden werken zouden wij 65% krijgen over het verschil tussen de aankoop van de gronden en de verkoop ervan.
Wij werken nu nog in hetzelfde kantoor waar ook de "ïnvesteerder" werkt, dit is dus niet zelfstandig en pakken wij dus ook een lager percentage op elke nieuwe verkoop. Op het moment dat we het huidige kantoor hebben opgebouwd (mensen trainen, buitendienst verzorgen etc) is ons kantoor (nu niet gebruikt) de tweede vestiging die wij opbouwen moeten.
Ik wil nu gewoon alles zwart op wit zetten maar weet niet waar ik precies op moet letten.
Ik hoop dat dit duidelijker is. Ik wil met sterke argumenten en zoveel mogelijk onderbouwing de onderhandelingen ingaan zodat ik niet van de tafel af word geveegd.
Belangrijk voor mij is:
Ik wil die lening op een eerlijke manier terugbetalen
Op het moment dat wij als bedrijf de komende maanden geen omzet zouden maken wil ik wel de zekerheid dat er gelden beschikbaar zijn voor ons. Ik begrijp dat dit niet realistisch klinkt, even een toelichting. Wij werken dus bij hem op kantoor met zijn verkopers. Dit betekent dat wij die ook begeleiden , aansturen etc. Dat gaat vanzelf als je met zijn allen een onderneming aan het bouwen bent. Uiteindelijk gaan wij wel onder de naam van de investeerder verkopen. Iets van een management fee vind ik wel realistisch.
solide organisatie met veel lol, commerciele kracht en pro actieve mensen opbouwen. In deze wereld lijkt het echter wel of ieder zo snel mogelijk zijn zakken wilt vullen en niet aan morgen wilt denken.
Nu ik dit zo schrijf merk ik al hoe lastig de situatie eigenlijk is.
Hoe krijg ik weer perspectief?
Als het teveel is of gewoon niet nuttig voor deze site haal ik de vraag wel weg. Ik snap het als niemand precies weet hoe hierop te reageren...