sergetwb

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Serge
  • Achternaam
    ter Waarbeek
  • Skype

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Haarlem
  • Branche
    31
  • Branche 2
    32

sergetwb's trofeeën

  1. Zo, deze kwam wel even binnen. Zelf zijn wij een paar jaar actief in dagaanbiedingenland maar sommige "collega´s" gaan wel heel erg ver om klanten te bereiken. Gelukkig zijn er een aantal prima dag en weekaanbieders maar er zitten er tussen die met dit soort grappen echt de markt verpesten. Één van onze twee medeoprichters heeft zelf MS maar zal dit never nooit gebruiken om klanten te bereiken of sympathie op te wekken oid. Groupon is snel gegroeid maar op deze manier zegt dat wel wat over de kwaliteit van het bedrijf. Jammer, ook voor de gezonde medeondernemers die hard werken, wel langdurige relaties opbouwen met leveranciers en zichzelf wel in de spiegel willen blijven aankijken.
  2. Bedankt voor alle snelle reacties! In de reactie op mijn eerdere e-mail aan klacht.nl werd me voorgesteld dat het echt nodig was om lid te worden. Inmiddels zie ik dat er inderdaad via de website een mogelijkheid is om te reageren op de klachten. Wel vreemd om nogmaals op al afgehandelde klachten te reageren maar het is in ieder geval iets. Nog beter zou zijn om de klachten echt te verwijderen als deze zijn afgehandeld maar ik kan hier wel mee leven. Nou, ik ga snel wat damagecontrol doen :-[
  3. Beste mede ondernemers, De laatste tijd loop ik tegen een probleem aan waar misschien meerdere ondernemers tegen aan lopen. 4 jaar geleden ben ik een webshop begonnen en na een paar jaartjes doorbijten en elk vrij uurtje in de zaak gestopt te hebben gaat het sinds vorig jaar, het derde jaar best goed. Sinds het zo goed gaat heb ik gemerkt dat er soms een klacht over ons wordt geschreven door ontevreden klanten. Meestal gaat dit over een pakket dat niet op tijd is afgeleverd door de pakketdienst wat soms terecht is maar altijd is opgelost. Mocht het echt mis gaan bij een verzending doen we niet moeilijk en storten we het aankoopbedrag terug of we versturen een nieuw pakket indien dit nog op voorraad is. Bij elke winkel of webshop gaat er wel eens iets mis maar we doen echt ons uiterste best doen om dit minimaal te houden. gemiddeld gaat er 1 op de 800-1000 pakketten iets mis en dan is het vrijwel altijd een vertraagde levering wat een paar dagen langer duurt als normaal. Er zijn verschillende websites waar de klant terecht kan voor een klacht maar de laatste tijd komen er veel klachten op www.klacht.nl. Deze klachten zijn in een enkel geval volledig terecht maar de meeste zijn compleet verzonnen of zwaar overdreven. Er staan bijvoorbeeld klachten over producten die wij nooit hebben verkocht en we zelf nog nooit van gehoord hebben. We hebben contact opgenomen met klacht.nl en uitgelegd dat we graag met deze klanten in contact zouden komen en dat de (meeste) klachten onterecht zijn met een goede onderbouwing. De reactie van klacht.nl is dat we dan maar lid moeten worden voor 100,- ex btw per maand en dan mogen reageren op de klacht. In de afgelopen 4 jaar hebben we nog nooit een klacht niet opgelost maar staan nu wel hoog in de zoekmachines door een klachtensite welke al honderden misschien wel duizenden keren is gelezen. Nu vraag ik me af of meerdere collega ondernemers hier last van hebben en hoe zouden jullie hier mee omgaan. Het heeft veel tijd, geld en moeite gekost om iets op te bouwen maar dit is niet echt eerlijk ondernemen. Lid worden heeft niet mijn voorkeur, we zijn al lid van een keurmerk waar we flink voor betalen en daarbij voelt het niet juist om zo´n bedrijf te belonen. Een advocaat inschakelen is ook een mogelijkheid maar dat is misschien iets te rigoureus in dit stadium. Mocht iemand dit traject al een keer hebben meegemaakt lezen ik en andere ondernemers het natuurlijk heel graag! Groet, Serge
  4. Hallo, Bedankt voor de snelle reacties! We kunnen weer met een gerust hart aan het werk! Serge
  5. Hallo, Al enige jaren surf ik bijna dagelijks rond op Higherlevel en ik moet zeggen dat ik het fantastisch vind hoe zowel ervaren als de beginnende ondernemers de kennis en tips met elkaar delen! Voordat ik drie jaar geleden ben begonnen met mijn bedrijf (Webwinkel) had ik niet verwacht dat er zo ontzettend veel bij komt kijken, soms enorm leuke uitdagingen, soms om je hoofd over te breken maar met HL werden de bergen soms een stuk minder hoog. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering, wegens een wijziging van het internetbankieren ben ik nu de bank en transactiekosten onder de loep aan het nemen. Waarschijnlijk zijn er meer collega´s die met dezelfde vragen zitten als waar ik tegenaan loop en het laatste duidelijke toppic wat ik kon vinden stamt uit 2005 vandaar deze post. Op dit moment hebben we een zakelijke rekening bij de ING bank, tot voor kort betaalde 0,65 per iDeal transactie en 0,10 per uitbetaling (Batch). Sinds kort is het tarief gewijzigd naar een maandelijks tarief van 20,- per maand en 0,50 per iDeal betaling (tot 2000 transacties). Een andere wijziging is dat het sinds kort ook mogelijk is om zelf betalingen met iDeal wat erg prettig is omdat we sommige leveranciers nu sneller kunnen betalen en dit het verzendproces versnelt. Als ik de voorwaarden goed interpreteer moet er nu ook betaald (7 cent) worden voor aleen het inloggen bij het internetbankieren. Op zich niet veel zou je zeggen maar aangezien we meerdere malen per dag betalingen moeten nakijken of verrichten en het feit dat elke 5 minuten uit veiligheidsoverwegingen opnieuw moet worden ingelogd kan dit bedrag aardig oplopen. Zowel ik als mijn boekhouder kunnen natuurlijk eerst een lijstje maken wat er uitgevoerd moet worden voordat we inloggen maar zelfs dan blijft het zo dat als er een telefoontje tussendoor komt je daarna weer moet inloggen, niet echt handig dus. Na een kort rekensommetje kost het internetbankieren ons tussen de 500 en 700 euro per jaar allen om in te loggen. Eerlijk gezegd vind ik dit een behoorlijk hoog bedrag en dat moet anders kunnen denk ik. Misschien lees ik de voorwaarden niet goed maar volgens mij is dit zo, via de volgende link (pdf) op pagina 9 staan de tarieven. http://www.ing.nl/Images/Tarieven_zakelijk_betalingsverkeer_tcm7-59324.pdf Misschien een heel verhaal maar ik kan me voorstellen dat meerdere mensen hier overheen kijken of juist tegen aan lopen. Uiteraard ben ik blij met een redelijk laag tarief voor iDeal, zelf kunnen betalen met iDeal en een klein bedrag voor een inkomende of uitgaande transactie kan ik ook mee leven maar ik ben niet zo gek op dit soort verborgen kosten. Hebben jullie hier ervaringen mee, hoe zit het bij andere banken en zijn er slimmere alternatieven waar we beter naar over kunnen stappen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.