RvZ

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  1. Mooi kort samengevat! er wordt niet meer geleverd onder factuur! er wordt pas verstuurd wanneer bedragen binnen zijn, vertrouwen hierin is teveel geschaad!
  2. Samen met de adviseur hebben we een plan opgesteld, alleen Een eerste betaling was helaas te hoog gegrepen omdat we dachten dat een klant wel op tijd zou gaan betalen. Hierdoor is deze betalingsafspraak stuk gelopen, hierop heb ik zelf contact opgenomen met het incassobureau met deze zelfde melding, hierop heb ik zelf geprobeerd om een afspraak te maken, echter doordat ik de eerste afspraak niet ben nagekomen komt het erop neer dat ze geen 2 e afspraak willen maken, ondanks dat heb ik mijn goede wil bewezen door 2 betalingen te doen. Toevallig is die adviseur ook op het forum actief en kreeg vanmiddag een voicemailbericht met de reden waarom hij niks meer heeft laten weten, het komt erop neer dat mijn e-mail naar het incassobureau totaal verkeerd is geïnterpreteerd. Inmiddels heb ik zelf weer contact opgenomen om het op te klaren. Met 2 andere crediteuren zijn inmiddels goede afspraken gemaakt en deze zijn tot nu toe ook nagekomen. Het is dan ook deze ene crediteur die echte druk opvoert.
  3. Beste Highio, lol nee juist niet! mijn levenspartner heeft 'niks' met de eenmanszaak te maken.. Bij die vriend zijn VOF zit zijn levenspartner er wel in..
  4. Beste Henrico, Onze planning was inderdaad ook om de RC krediet om te zetten naar prive, alleen de crediteuren gooien toch wel wat roet in het eten. Misschien moeten we ook meer geduld hebben.. De positieve kant is dat er nog vorderingen open staan tussen de € 5.000 en € 8.000 (is een aardig verschil ik weet alleen niet wat er de laatste 3 dagen nog is voldaan) bijna € 10.000 heb ik kunnen afschrijven. ik heb berekend wat in deze tijd normaal is aan omzet.. plus wat daarvan winst is en daarmee kan ik in ieder geval kleine betalingen doen , ik neem aan dat ze met alles blij zullen zijn. Volgende maand en de maand daarop zal de omzet weer sterk toenemen. Op het moment ben ik freelance bezig met diverse opdrachten plus de webshop loopt uiteraard gewoon nog, geld komt mondjesmaat wel binnen. En inderdaad ook alle verhuurartikelen worden verkocht! Dus ik ben volop bezig om cash te innen ;-) Ik ben inderdaad kostwinner, voorzie in de kosten vanwege freelance opdrachten en gelukkig loopt het project nog wel eventjes en mijn partner werkt ook wat meer dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken, we moeten er wel voor zorgen dat ook de prive schulden niet oplopen.. dat hebben we gelukkig op tijd voorzien. Voorlopig heb ik nog hoop dat ik tijdig mijn crediteuren kan afbetalen, zodat we daarna de RC kunnen managen.
  5. Beste Highio, Dank voor je reactie, we zitten beiden in dezelfde branche, om te voorkomen dat klanten hier vanaf weten lijkt het mij niet verstandig om de branche te vermelden. Het betreft voor 90% de particuliere markt. De overige 10% zakelijk. De investering ging wel om dezelfde branche alleen een andere richting op, ipv verkoop dan ook verhuur, waardoor ik veel heb moeten investeren in inventaris. Incassobureau levert op het moment weinig op, duurt aardig lang eer er resultaat is, terwijl het echt een zeer bekend en erkend incasso bureau is. Ik zal binnen het forum op gaan kijken naar een alternatieve. Het is inderdaad noodzaak dat ik de crediteuren niet laat oplopen, er wordt op het moment ook niks of weinig besteld en veel verkocht wat op voorraad ligt. Samen hebben we inderdaad veel meer incassokracht omdat er dan niet eerder wordt verstuurd voordat er door de consument is betaalt, ik dacht iets extra's en vertrouwen te kunnen geven door betaling op factuur aan te bieden. Dat laatste kan een oplossing zijn alleen er komen wel weer extra kosten bij qua belasting etc.. Fijn weekend Groet, RvZ
  6. geen enkel probleem, dit maakt het inderdaad alleen maar helderder! Ik verwachte op tijd een aantal betalingen van klanten, helaas kwamen die te laat, waardoor ik een ander bedrag heb overgemaakt, plus van de betalingen die ontvangen zijn, heb ik ook nog andere rekeningen van voldaan in de hoop dat ik een andere afspraak kon maken Ik ben te goed van vertrouwen denk ik.. het gaat hier voornamelijk om particulieren In dat geval geef ik misschien wel te snel op, als iemand mij wil / kan helpen moet hij dat doen omdat hij/zij er vertrouwen in heeft en ik ging er vanuit dat er geen vertrouwen was. Goede vraag! die vraag heb ik ze ook gesteld! Blijkbaar profiteren ze van de situatie en weten ze dat er geen actie aan wordt ondernomen. Zelfs aan het incassobureau hebben ze geen bericht gegeven of de factuur betwist. Van een aantal klanten weet ik zeker dat ze het bewust hebben gedaan, uiteraard ben ik nog druk bezig om deze facturen te innen door te bellen en te mailen. Ja ga ik doen,ik heb zowel negatieve als positieve verhalen gehoord, maarja dat is met alles. Hierdoor is het wel lastig beslissen en bekijken wat dat voor ons als gezin gaat betekenen.
  7. 1.Waarom is geen betalingsregeling meer mogelijk : Omdat ze hebben aangegeven dat ik niet aan de eerste termijn heb voldaan 2.Waarom betalen klanten niet (meer) ; in een aantal gevallen zijn klanten failliet of in de schuldsanering. Een aantal hebben ons opgelicht, door gebruik te maken van valse namen en adressen 3.Waarom laat de adviseur niets meer van zich horen: Geen flauw idee - ik krijg geen reactie op diverse mails. 4.Waarom zijn vorderingen (voornamelijk) Belgische klanten oninbaar: Omdat ze pas kunnen 'procederen' vanaf bedragen bij € 500,- als ze niet betalen dan kan je blijkbaar ook niks anders doen dan alleen maar afschrijven. 5.Waarom ambitie bedrijven samen te voegen : Mede om kosten te besparen, daarnaast ontstaat er meer tijd om aandacht te besteden aan marketing/assortiment zodoende zit er veel meer groeipotentie in en ook vanuit het hollandse principe samen staan we sterker. 6.Waarom geen advies meer van jouw adviseur : Geen flauw idee - telefonisch krijg ik alleen de melding ik kom erop terug. 7.Waarom faillissement/WSNP : Geen idee... is dit geen oplossing dan om veilig in te kunnen stappen in de VOF? Om de andere vraag ook direct te beantwoorden: Voorraad: € 8.000 Huurartikelen (wordt gerekend onder inventaris): € 15.000
  8. Ik ben het niet geheel met je eens dat ik jarenlang struisvogelpolitiek heb lopen voeren. Zo lijkt het erop dat de problemen zich al bevonden op het moment dat ik ben gestart met de onderneming (bij wijze van spreken) Deze mening kan ik dan ook niet geheel met je delen. Volgens mij geef ik totaal niet de schuld aan de bank, leverancier of aan mijn klanten. Ik ben ervoor verantwoordelijk! En daarom zeg ik ook echter door o.a. slecht beleid van mijzelf Ik erken dit ook! En weet zeker dat ik zaken beter had moeten aanpakken, echter daar ben ik in de toekomst mee geholpen en heb ik nu helaas niks meer aan. Ik kijk ook graag nuchter en positief naar de toekomst. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar de oplossing voor de 'rommel' die ik veroorzaakt heb, echter dat neemt niet weg dat ik naar mijn idee wel tijdig heb ingegrepen o.a. om erger te voorkomen. Aangezien dit jaar echt een probleemjaar is geweest en ik vorig jaar bijna geen schuld had, de verlies van dat jaar kon ik privé opvangen. Dit jaar is een samenloop van omstandigheden waarin de zaken verkeerd zijn gegaan zowel prive als zakelijk. Ik heb dit jaar geprobeerd te investeren in een nieuw idee en dat is deels gelukt en bij die investering is het dus ook mis gegaan, dit heb ik verkeerd aangepakt en wellicht ook mijn kop in het zand gestoken! Wanneer ik hetzelfde beleid had gevoerd als vorig jaar dan was er nu ook weinig/niks aan de hand geweest, alleen ik heb een andere beslissing en dus risico genomen. De prive opnames zijn bijna nihil te noemen omdat ik ook part-time in loondienst heb gezeten, dit is inderdaad onderdeel van het probleem geweest en de opnames zijn dan ook van de omzet geweest en niet van de winst! Feit blijft wel dat wanneer mijn klanten betalen, dat ik geen schulden had gehad bij mijn leveranciers. Ik hanteer een betalingstermijn van 10 dagen wanneer er na een herinnering en aanmaning niet wordt betaald, worden deze klanten direct doorgestuurd naar het Incasso Bureau, voor mijn gevoel heb ik hiervoor dan ook op tijd ingegrepen. Tevens zag ik de problemen met mijn leveranciers al aankomen, met een aantal is daarom ook op tijd een betalingsafspraak gemaakt en deze wordt ook netjes nagekomen, voortvloeiend uit de verkopen die nu gebeuren en de betalingen die ik ontvang vanuit het incasso bureau. Ik wil mijzelf totaal niet neerzetten als een slachtoffer, Ik ben van mening dat alle problemen niet zomaar ontstaan, het is een combinatie van factoren en ik ben dus ook op zoek geweest naar die factoren, die factoren zijn slecht betalende klanten en slecht beleid van mijzelf! Ik ben dan ook op zoek naar een beetje positivisme en een duw in de goede richting.
  9. Hallo Allemaal, Ik heb wellicht een complex verhaal, waarbij ik advies zeer zeker kan gebruiken. Ik zal het beknopt uitleggen: Zelf heb ik een eenmanszaak waarbij artikelen via het internet wordt verkocht, dit is een serieuze business geworden, echter door o.a. slecht beleid van mijzelf en slecht betalende klanten ben ik dit jaar toch aardig in de financiële problemen gekomen. Het gaat erom dat ik de volgende schulden heb: - Bank : € 50.000 (rekening courant, alleen de bank kraait niet omdat er netjes voldoende omzet op wordt geboekt, ik betaal dus ook netjes mijn rente ieder kwartaal) - Diverse crediteuren: € 20.000, waarbij zij aangeven dat een betalingsregeling niet meer tot de opties behoort, ik zeg inderdaad niet meer, omdat ik al een adviseur/schuldhulpverlener had ingeschakeld om dit probleem op te lossen. Hij is ervan uit gegaan dat wanneer mijn klanten op tijd betalen ik inderdaad wel maandelijks zou kunnen terugbetalen, inderdaad als de klanten betalen!! Dit is dus niet gebeurt waardoor ik de eerste termijn niet heb kunnen voldoen, de 2e termijn trouwens wel. Daarnaast heb ik bij hem ook nog advies ingewonnen echter ik krijg gewoon geen advies, hij laat niks van zich horen. Tevens heb ik van het incassobureau te horen gekregen dat er zaken 'oninbaar' zijn (voornamelijk belgische klanten) oftewel ik kan fluiten naar mijn centen. Daarnaast heb ik geprobeerd om aanspraak te maken op de BBZ regeling, echter de gemeente Rotterdam kan mij helaas ook niet verder helpen, omdat ik de 3 jaren daarvoor een klein verlies had geleden. Oftewel ik ben er nu 'slachtoffer' van dat ik de eerste 3 jaar van mijn opstartfase heb geïnvesteerd in bedrijfspand, voorraad, inventaris ivm verhuuractiviteiten etc. Dit is het verhaal in mijn huidige situatie. Daarnaast heb ik een vriend die in dezelfde branche werkzaam is, hij heeft een VOF en onze ambitie is om beide bedrijven of websites samen te voegen zodat er 1 bedrijf ontstaat. Echter dit wordt dus bijna onmogelijk vanwege mijn huidige situatie! Wij weten inmiddels dankzij info bij de KvK dat wanneer er privé schulden zijn bij de vennoten dat dit niet direct verhaald kan worden op een andere vennoot. Hiervoor moet dan een contract opgesteld worden etc. Feit blijft dat wij graag samen willen werken en dat ik mede eigenaar wordt van de VOF. Ik krijg dus geen info van mijn adviseur, een andere heeft een wachttijd van 8 weken en de gemeente zegt 'doodleuk', schrijf je uit bij de KvK en stop ermee (kan een optie zijn) Al met al ik ben een zoek naar een verstandige oplossing: - Of eenmanszaak failliet laten verklaren - Of intreden tot de WNSP, alleen dan kan ik geen aandeel meer nemen in een VOF omdat er een vast salaris moet zijn. Wie o wie kan ons eventjes helpen in de juiste richting, om te bekijken of er ook nog andere mogelijkheden zijn om veilig toe te treden in de VOF. Alvast bedankt voor jullie tips en wijsheden ;-)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.