tja... wat ben je van plan met de software....
Uit kosten overweging (bv heeft ook kosten voor kvk, bank etc) wilde ik de software dus overhalen naar de eenmanszaak. Dit om op die kosten te besparen. Of er omzet uit gaat voortvloeien is een ander verhaal... af en toe krijg ik nog aanvragen dus het is niet geheel onaannemelijk dat er ooit nog wel eens iets uit komt. Aldus, de software wordt niet "weggegooid" maar zal "doorontwikkeld" worden. (zij het op een veel lager tempo en met een veel lagere intentie dan de eerste 3 jaar binnen de bv)
Daarom dus ook dat ik het idee had dat de eenmanszaak de activiteinten van de bv voor een schappelijk bedrag (zeg ongeveer het geinvesteerde bedrag) zou overnemen... Een soort van "goodwill"... waar ok dan dus weer op zou kunnen afschrijven.....
Wat betreft het geld wat ik nog naar de bv heb overgemaakt, nee, daar staat niets van op papier. Ik denk niet eens dat ik ze op de IB aangifte heb aangegeven..... (iets wat, nu ik er over nadenk, wel zou moeten.....)
En ja, de bv drijft nog steeds een onderneming. Zo af en toe zijn er nog aanvragen maar ik heb niet de verwachting dat dit binnen enkele jaren het verlies gaat terug verdienen. Aangezien het hebben van een bv dan een duur grapje is zou ik de bv dus graag nog dit jaar ontbinden....
Een fiscalist is zeker geen slecht idee en was ik ook zeker van plan echter vind ik altijd graag eerst uit wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn dus andere antwoorden van harte welkom.